Nina S
Jag har lagt in en ny bild i mitt album nu. Satte 2 sticklingar ihop med mina "hjärtan på tråd" och en liten kaktus..., försent tänkte jag :
hmmm, man kanske borde kolla med experterna på forumet först om dessa kan sättas ihop wub.gif

Så därför undrar jag det nu biggrin.gif

Någon som vet??

Hälsningar Nina
Ingrid på Västkusten
Aha, det är en Haworthia, ingen kaktus utan en suckulent (fel värdsdel kaktusar är ifårn Syd å Nordamerika bl a Haworthia ifårn Africa bl a). Haworthian blir finast med mycket sol då kan det bli nästan svart med vita ränder och så bildar den en tuva med tiden. den tål skugga också men får då itne så avckra bilder. En gång tod jag på en mässa för kaktusföreningen och hade en Haworthia som var svart å vit med lite röda kanter :-9 grillad överst i växthuset. Den gick före alla rariteterna :-))

Tja -> varför itne skulle jag säga? Jag sätter också sticklingar som Du, ner i en kruka med etablerade växter. Himla bra sätt det!

Hälsar ingrid
Nina S
Jag tycker att det är lite roligt att få se olika sorter växa ihop. Det brukar ju vara så att antingen blir växten lång, eller så blir den bred, det e ju lite kul med lite av varje... biggrin.gif

//Nina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon