lavendelgården
25-10-2009, 19:20
Jag skulle önska att Odla tar bort allt som har att göra med Kim Kardoshian Eller Kkardoshianmud naked eller nude. OSMAKLIGT!
Åsa
Aqvakul
25-10-2009, 19:21
CITAT (lavendelgården @ 25-10-2009, 19:20)

Jag skulle önska att Odla tar bort allt som har att göra med Kim Kardoshian Eller Kkardoshianmud naked eller nude. OSMAKLIGT!
Åsa
Det vill vi säkert alla - anmälde till Göran i morse...
Samma här. Men hur man ska förhindra dessa spammare har diskuterats tidigare o så länge det går att registrera sig o sedan skriva direkt så funkar det att spamma också. Men tycker att de ansvariga kunde sätta en gräns på antal dagar som man inte kan skriva, för att testa om spammarna håller sig borta då, kanske det funkar. De får ju betalt för att så snabbt som attan sprida sitt dravel o kan man då fördröja dom så kanske det inte är intressant längre.
Jag skrev på en annan avdelning här som heter"Support" där det också var en fråga om det senaste spammet:
............
Jag är säker på att moderatorerna tar omedelbart bort spam när de ser det. Men ingen moderator kan ju vara här dygnet runt, så det kan ta några timmar.
Spam är adresslöst, det är maskiner som sprutar iväg dem. Ingen har alltså valt just det här forumet. Det finns alltid nya smarta spam som passerar genom alla filter...
Ett gigantiskt problem i cybervärlden. Jag läste någonstans att 90-95 % av all världens email är spam. Så sorgligt.
Och tillägg: Registreringen av användare går också till maskinellt. Det är alltså ingen människa som har blivit medlem och sedan skickat spam. Det kan man bara förhindra genom att man måste godkänna en som söker medlemsskap, eller genom att alla som reggar sig måste tyda och skriva av en sån där otydlig text som finns på vissa ställen, ni vet....
lavendelgården
25-10-2009, 20:32
Jag håller inte alls med. Det här är en mycket välbesökt sida och jag är övertygad om att då har man moderatorer , som är i tjänst dygnet runt. Jag fick väl ett automatsvar att man tagit emot mina synpunkter - men nu har de här inläggen legat uppe mer än tolv timmar - SKANDAL!
Åsa
varghem
25-10-2009, 20:35
Och fler dyker det upp hela tiden *suck* vore väl nästan bättre att sätta en sån där kod vid registrering så det inte blir så här
lavendelgården
25-10-2009, 21:04
Hm! Verkar som någon har vaknat! - Tackar för det och hoppas på snabbare reaktion nästa gång
Åsa
varghem
25-10-2009, 21:56
inte riktigt än... proteine side effects är kvar
Österläge
26-10-2009, 10:31
Phu, läste först "Vi vill ha sexsidor på Odla" och tänkte att nej, vad är det nu för idiot som har hittat hit? Men så var det ju inte...

Skönt! Jag tror inte att Göran och Ingemar jobbar dygnet runt, som jag har fattat det så är det de två som sköter forumet - samtidigt som de väl har en plantskola i Skåne, om jag inte missminner mig? Så det är nog inte så konstigt att det kan ta lite tid innan spammet försvinner...
Jag tvivlar på att någon vill ha varesig sexsidor, reklam för blå piller eller andra spamsidor här. Men det är inte helt enkelt att hindra och om man inte sitter vid datorn dygnet runt kan det ta lite tid innan man har möjlighet att ta bort det.
Ett alternativ kan ju vara att införa junior-moderatorer som har vissa rättigheter t.ex. att ta bort spam. Vet att det är så på en del forum...............
varghem
26-10-2009, 11:39
anmäler mig som frivillig
skogstroll
26-10-2009, 12:56
jag noterade att de där snuskiga meddelandena också kom upp på listan över senaste inlägg på förstasidan på Odla... det såg ju lite tokigt ut, de vill nog inte ha det så heller...
Hej
människor är som gör det, jag kan inte förstår dom.
H:Bassam
*Stintan*
27-10-2009, 00:20
CITAT (lavendelgården @ 25-10-2009, 20:32)

Jag håller inte alls med. Det här är en mycket välbesökt sida och jag är övertygad om att då har man moderatorer , som är i tjänst dygnet runt. Jag fick väl ett automatsvar att man tagit emot mina synpunkter - men nu har de här inläggen legat uppe mer än tolv timmar - SKANDAL!
Åsa
Odla har inga heltidsmoderatorer utan 2 personer som heltidsarbetar med annat och ser till Odla när dom har tid och möjlighet och så vill dom ha det.
Det är självklart en önskan från alla att spammen tas bort så fort som möjligt men ibland kan det ta lite tid innan dom försvinner.
Nog syns det lång väg på rubrikerna att det är spam så det är ju bara att undvika dom.
Det är inga personer som sitter och lägger in spammen utan maskiner som fixar sånt automatiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.