|
Ja, kan man?
Ja... gå in i din kontrollpanel. Ganska långt ner står det på vänster sida..."ignorera medlem" klicka dig in där och skriv användarnamnet och uppdatera bara.... Klart.
Jaadå. Gå till Min kontrollpanel, sen till Inställningar längst ner till vänster och där kan du lägga till Ignorerade medlemmar. Har aldrig gjort det själv så jag vet inte hur det blir efteråt... Om trådarna ser konstiga ut, och om den blockerade medlemmens inlägg även försvinner i citerade inlägg...
CITAT (Berith @ 26-10-2009, 10:50)  Jaadå. Gå till Min kontrollpanel, sen till Inställningar längst ner till vänster och där kan du lägga till Ignorerade medlemmar. Har aldrig gjort det själv så jag vet inte hur det blir efteråt... Om trådarna ser konstiga ut, och om den blockerade medlemmens inlägg även försvinner i citerade inlägg...  Dom försvinner i citerat med. Ser inte så konstigt ut, mer än att det står "du har valt att ignorrera denna medlem" och man ser inte ens profilbilden.
Ok. Kan ju testa genom att blockera dej.
CITAT (pejori @ 26-10-2009, 10:47)  Ja... gå in i din kontrollpanel. Ganska långt ner står det på vänster sida..."ignorera medlem" klicka dig in där och skriv användarnamnet och uppdatera bara.... Klart.  Då lärde jag mig något nytt även idag. Jag trodde att det betydde att den medlemmen inte kan PM:a eller mejla till mig.
Jättetack för svar!
CITAT (Alba @ 26-10-2009, 11:26)  Då lärde jag mig något nytt även idag. Jag trodde att det betydde att den medlemmen inte kan PM:a eller mejla till mig. Nä. Den funktionen ligger under pm-mapparna och heter "blockerade medlemar"  CITAT (Berith @ 26-10-2009, 10:59)  Ok. Kan ju testa genom att blockera dej.  Gör det, gamla citat ser du, men inte citat på inlägg, efter ignoreringen.
CITAT (pejori @ 26-10-2009, 11:31)  Gör det, gamla citat ser du, men inte citat på inlägg, efter ignoreringen. Såg också att gamla citat ligger kvar, men slipper åtminstone läsa nytt elände som dom skriver.
CITAT (pejori @ 26-10-2009, 11:31)  Gör det, gamla citat ser du, men inte citat på inlägg, efter ignoreringen.  Hade jag gjort det hade jag ju inte sett det här svaret till mej... Hade jag blockerat alltså!
Lady Hamilton
26-10-2009, 21:49
Jag använder mig av blockerings funktionen sedan en längre tid och tyvärr vid citeringer syns den "blockerades" text
CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2009, 21:49)  Jag använder mig av blockerings funktionen sedan en längre tid och tyvärr vid citeringer syns den "blockerades" text Hm...Ok...Blandar ihop två olika forum då... Dumt...Att dom syns alltså.
Lady Hamilton
26-10-2009, 22:17
Har man bråttom och vill slippa se snabbt kan man gå in på personens profil och klicka i vä marginalen på välj så kommer valet upp blockera dennes inlägg
CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2009, 22:17)  Har man bråttom och vill slippa se snabbt kan man gå in på personens profil och klicka i vä marginalen på välj så kommer valet upp blockera dennes inlägg  DÖ!!!! (Göteborgskt uttryck). fem års medlemsskap och inte en susnig om det.....
Jättebra funktion det här. Om man nu bara kunde göra trådar osynliga också så man slapp se en viss trådtitel på indexsidan...
Lady Hamilton
26-10-2009, 23:02
 tyvärr, det kan jag inte hjälpa dig med
Piccante
26-10-2009, 23:09
CITAT (Rose @ 26-10-2009, 22:57)  Jättebra funktion det här. Om man nu bara kunde göra trådar osynliga också så man slapp se en viss trådtitel på indexsidan... ett par mörka glasögon kan hjälpa
Fast då missar jag ju alla trevliga trådar också ju
CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2009, 22:17)  Har man bråttom och vill slippa se snabbt kan man gå in på personens profil och klicka i vä marginalen på välj så kommer valet upp blockera dennes inlägg  Många outforskade funktioner finns det... Hade jag heller ingen aning om, fast jag har inte behövt blockera nån. Än.
CITAT (Rose @ 26-10-2009, 22:57)  Jättebra funktion det här. Om man nu bara kunde göra trådar osynliga också så man slapp se en viss trådtitel på indexsidan... Tror du kan PM-a Admin (göran och Ingemar) och be dom ändra rubriken så den inte stöter dej. Förklara för dom, varför så går det säkert bra...  Ge dom gärna förslag på annat ord.
CITAT (pejori @ 27-10-2009, 15:02)  Tror du kan PM-a Admin (göran och Ingemar) och be dom ändra rubriken så den inte stöter dej. Förklara för dom, varför så går det säkert bra...  Ge dom gärna förslag på annat ord. Tycker nog att TS ska tillfrågas först innan såna ändringar görs.
CITAT (Berith @ 28-10-2009, 06:30)  Tycker nog att TS ska tillfrågas först innan såna ändringar görs. Det tycker inte jag. Har tex. inte trådskaparen skrivit mer än startinlägget i tråden, så varför? Admin ändrade en rubrik för några år sedan "jag slutar här på odla......" och då tillfrågades med all säkerhet inte trådskaparen Är det en rubrik som väcker personlig anstöt tex barntråden, så ska den som har obehaget få sitt behov tillgodosett, före trådskaparens integritet . edit: rättat stavfel
Och var står det att det är just den tråden som menas? Kan iaf inte jag se nånstans, så jag tycker fortfarande att den som skapat en tråd ska tillfrågas.
CITAT (Berith @ 28-10-2009, 08:20)  Och var står det att det är just den tråden som menas? Kan iaf inte jag se nånstans, så jag tycker fortfarande att den som skapat en tråd ska tillfrågas. Missade du mitt tex? det finns väl många trådar, där trådskaparen bara skrivit startinlägget? För övrigt kan jag inte se så många andra rubriker som väcker anstöt.
Det började ju med den här frågan... CITAT (Rose @ 26-10-2009, 22:57)  Jättebra funktion det här. Om man nu bara kunde göra trådar osynliga också så man slapp se en viss trådtitel på indexsidan... ... och jag ser bara att Rose vill slippa en viss trådtitel på indexsidan. Läser inte ut att det menas en tråd där TS bara skrivit inledningsinlägget? Läser heller inte ut att det handlar om ett visst ämne? Eller en viss avdelning heller. Neej jag tycker att TS ska tillfrågas om h*n tillåter ändring i en rubrik. Rubriken är ju formulerad av en viss anledning.
CITAT (Berith @ 28-10-2009, 08:29)  Det började ju med den här frågan...
... och jag ser bara att Rose vill slippa en viss trådtitel på indexsidan.
Läser inte ut att det menas en tråd där TS bara skrivit inledningsinlägget? Läser heller inte ut att det handlar om ett visst ämne? Eller en viss avdelning heller.
Neej jag tycker att TS ska tillfrågas om h*n tillåter ändring i en rubrik. Rubriken är ju formulerad av en viss anledning. Läser inte heller att det menas en viss tråd. Jag skrev: "Har tex. inte trådskaparen skrivit mer än startinlägget i tråden, så varför?" Då svarar du : "Och var står det att det är just den tråden som menas? Kan iaf inte jag se nånstans, så jag tycker fortfarande att den som skapat en tråd ska tillfrågas." Jag svarar på det: missade du mitt tex? barntråden ( tex . betyder betyder till exempel) alltså ett förslag. Läser inte heller att det skulle gälla ett visst ämne. Jag skrev: Är det en rubrik som väcker personlig anstöt tex barntråden. Tex. betyder ett förslag på trådar inte att det är den tråden som efterfrågas. Eller att det ens är i småprat den skulle finnas.
Oj, hade jag ingen aning om.
CITAT (Berith @ 28-10-2009, 08:44)  Oj, hade jag ingen aning om. Misstänkte det, då jag missat en punkt i tex. ska ju vara t.ex.... inte lätt att förstå då, med en sådan felskrivning.
Jag tänker inte be någon ändra trådtitel, men tack Pejori för att du är så omtänksam. Och om jag skulle ha bett om det så tycker jag admin i så fall får fråga trådskaparen om admin anser det nödvändigt, det ska jag som forumanvändare inte behöva göra.
CITAT (Rose @ 28-10-2009, 14:38)  Och om jag skulle ha bett om det så tycker jag admin i så fall får fråga trådskaparen om admin anser det nödvändigt, det ska jag som forumanvändare inte behöva göra. Nej naturligtvis menade jag inte att du skulle be om det, utan att det är admins sak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|