Söttok06
En granne sa att jag drog till mig Rådjur som äter av höet. Och att mina tulpaner skulle försvinnan på grund av detta till våren.
Stämmer detta????
Tänkte på så vis tillföra lite mullämnen också för jorden. Eller finns något lämpligare som maskarna kan dra ner och förbättra jorden på???
Daniel83
löv
LasseB
Hö är ju "mat" kanske skulle gå att täcka med halm men som sagt löv är det optimala
Fågelvägen
Om du vattnar höet lite blir det mögligt eller åtminstone mindre smakligt för rådjuren. Jag tror inte ett tunt lager blött hö på marken lockar dit rådjur. Däremot misstänker jag att tulpaner gör det. Fantastisk tur om du får ha tulpanerna i fred ifall det finns rådjur i trakten! tummenupp.gif

I vårt villasamhälle finns en enda person som har massor av tulpaner. Hon har elstängsel omkring dem.
Aqvakul
Jag har gett upp tulpaner till förmån för narcisser, som inte alls lockar de vilda djuren.
Gudrun i Göteborg
Jag har också gett upp kampen mot rådjur. Inga tulpaner, krokusar, kärleksört, rosor... Men det finns mängder av fina växter/blommor som djuren inte gillar.
Bassam
Hej

Man kan lägga stängsel omkring dom.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon