diva&hero
Har börjat göra julkort som jag ska sälja på en marknad till jul.
Första gången jag gör såna själv men kul är det!
Aqvakul
Så vackra! tummenupp.gif
Uggi
De ser verkligen fina ut, men du får försöka att redogöra för mterial o.s.v. Toppen!
kompiskram.gif
Alba
Så fina julkort.
Scrappar du ?
Meriona
Jättesnygga! Du är verkligen händig! bravo.gif
zissi
Julkort i min stil tummenupp.gif ......vad duktig du är! Det är så roligt att få hemgjorda kort men tyvärr orkar jag inte göra det själv.
diva&hero
crazy.gif Jag blir tokig!!!
Kan inte sluta göra julkort.. 4 st nya. Har suttit på köksstolen i flera timmar nu.. Men kul är det! Att jag inte gjort det här tidigare. confused.gif
Om jag scrappar.. Nja.. Inte avancerat iaf om man jämför med scrappade kort.
Jag har använt färdiga röda kort och kuvert (10 st 48 kr på Panduro) och sen köpt bla lösa ark med motiv (12 kr/st).
Fram med saxen bara och prova sig fram.. Tänk: Vad gillar jag?..Matchande färger?.. Klipa,klippa.. Använda pärlor,snören.. Jag gillar ju hjärtan, det kanske syns. flirting.gif
Svårt att förklara, men tveka inte att testa!

VARNING! Detta är beroendeframkallande! giggle.gif

tummenupp.gif / Ullis
diva&hero
Har även gjort några ståltrådshjärtan.. B 8 cm H 9 cm.
Lite grövre ståltråd som stomme, lindat med tunnare svart ståltråd på rulle. Dekorerat med några pärlor.
Söta att bla hänga i granen.
diva&hero
Ett till kort..
Fny
jättevackra julkort!!!! Och oj vad sugen jag blev på att också testa...
blomkronan
Jätte fina julkort och stålhjärtan bravo.gif

För mig är det förtidigt att göra julkort... det sitter vi med dan före julafton och sätter på julklapparna. DEn kvällen är den mysigaste på hela julen då är familjen samlad och vi sitter och försöker hitta på rim till alla klapparna wub.gif
Uggi
CITAT (diva&hero @ 26-10-2009, 18:29) *
Har börjat göra julkort som jag ska sälja på en marknad till jul.
Första gången jag gör såna själv men kul är det!

Tack för tippsen, skall fråga frugan om vi inte kan ta en kväll och testa. kompiskram.gif
diva&hero
Två till gjorda i morse..
skogstroll
vad pysslig du är, och kul att få såna kort!
Snöflinga
Dina julkort är helt underbara bravo.gif Färg form och fantasi ... Går tråden över båda sidorna av korten och vad tar du för dem ? Kan du tänka dig att sälja även här på Odla .... till mig t.ex. sleep.gif
diva&hero
CITAT (Snöflinga @ 28-10-2009, 17:48) *
Dina julkort är helt underbara bravo.gif Färg form och fantasi ... Går tråden över båda sidorna av korten och vad tar du för dem ? Kan du tänka dig att sälja även här på Odla .... till mig t.ex. sleep.gif

Tack!! Va glad jag blir för alla fina kommentarer.. blush.gif
Trådar och snören som jag använder går inte runt båda sidorna, utan jag tejpar fast dom precis runt "hörnet" på baksidan. Har även köpt dubbelhäftande tejp som funkar jättebra när man ska ha snöret rakt över kortet.

Jag tog med mig mina kort till jobbet idag för att visa dom, dom var sålda på en kvart! 10 st á 25 kr.
Har inte funderat på att sälja så här, men kanske inte en omöjlighet. Det kanske blir för dyrt för köparen med porto..?
zissi
Jag köpte liknande stålhjärtan som dina när jag var inne till stan idag. Dina var nästan ännu finare.... tummenupp.gif igen....
diva&hero
Det här är sjukt..
Har jobbat kväll och nu har jag efter jobbet gjort två till.. Kan inte låta bli!! Så kul är det! På jobbet satt jag och planerade hur de skulle se ut, det är typ det enda jag tänker på för tillfället.. Nästan..
Nu gjorde jag ett par kort som går i blå ton, isblå. Inte lika lätt som rött men dom blev godkända.
Fny
vad får du delarna ifrån? Finns det färdiga kit att köpa eller gör du delarna också? nyfiken på att testa... innocent.gif
4:an
Så snyggt! Har länge varit sugen på att testa men inte blivit färdig till det.....men nu!!!! Efter att ha sett dina!
diva&hero
Det finns färdiga kit att köpa, men det har inte jag gjort. Vill kunna bestämma själv hur dom ska se ut. Jag såg några olika jul kit på Panduro, 10 kort ca 200 kr. Tycker att det blir dyrt.. Man kan ju klippa och dona själv.
Testa det är kul!! Det är ungefär som att läsa en riktigt bra bok, ögonen går i kors ändå kan man inte sluta.. Satt till tolv i natt efter att jag slutat nio på jobbet, sen började jag jobba åtta igen.. crazy.gif
Uggi
CITAT (diva&hero @ 29-10-2009, 09:30) *
Det finns färdiga kit att köpa, men det har inte jag gjort. Vill kunna bestämma själv hur dom ska se ut. Jag såg några olika jul kit på Panduro, 10 kort ca 200 kr. Tycker att det blir dyrt.. Man kan ju klippa och dona själv.
Testa det är kul!! Det är ungefär som att läsa en riktigt bra bok, ögonen går i kors ändå kan man inte sluta.. Satt till tolv i natt efter att jag slutat nio på jobbet, sen började jag jobba åtta igen.. crazy.gif

Bra jobbat. tummenupp.gif
Alba
CITAT (Fny @ 29-10-2009, 08:06) *
vad får du delarna ifrån? Finns det färdiga kit att köpa eller gör du delarna också? nyfiken på att testa... innocent.gif

Panduro har färdiga kit.

Panduro

Diva&Hero ----Sååååå snygga kort du gör.
mojan
Det är verkligen roligt att göra (och få) egna julkort.
Jag har gjort egna i ca 20 år! Något för Guiness rekordbok?
Tyvärr har jag inte hela samlingen för i början trodde jag inte att det skulle bli en sådan lång följetong.
diva&hero
Håller med om att det även är kul att få egengjorda kort tummenupp.gif
Idag har jag återigen gjort några stycken.. Den här v har jag varit på Panduro 5 ggr på 4 dar, bra gjort va..?
Sussie F-Flower
Såååå fina!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Vad du är duktig! tummenupp.gif
diva&hero
Tack! blush.gif
Har ju knappt tid för jobbet.. Eller ork.. Måste försöka sova nu så jag kommer upp i morrn bitti kl 6..

sleeping.gif sleeping.gif
Sussie F-Flower
CITAT (diva&hero @ 29-10-2009, 23:46) *
Tack! blush.gif
Har ju knappt tid för jobbet.. Eller ork.. Måste försöka sova nu så jag kommer upp i morrn bitti kl 6..

sleeping.gif sleeping.gif

Nääe, Jasså??? whist.gif Jobbar du också...? laugh.gif

Sov så gott! Det går nog bra imorgon! kompiskram.gif
diva&hero
Har sålt slut på alla min kort så nu har jag gjort fem nya..
[attachment=44434:kort1.jpg]
[attachment=44433:kort2.jpg]
[attachment=44432:kort3.jpg]
[attachment=44431:kort4.jpg]
[attachment=44430:kort5.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon