Annki
Nu har amaryllisarna fått fnatt! Det kan inte vara mer än 3 max 4 veckor sedan jag satte dem. Och de blommar redan! Passadenan med 11 klockor och Yellow Goddes med 10 och en tredje stängel på gång. MEN... Yellow Goddes är inte gul! Den började i lime och är nu möjligen gräddvit. Det är som med "gula pioner" - odlarens önsketänkande. De blir inte gula! Eller har ni någon annan erfarenhet?
Ina

Min Lemon-Lime förra blomningen - knallgul är den ju inte, snarare gröngul. Men om man vill att det skall vara "renare" gul färg på blomman kanske det kan vara svårt att hitta nån' sort som håller vad namnet lovar..
nilla
Min Yellow Goddes blev blekt lime/citrongul - snygg!
När jag tog fram den för att plantera för några veckor sen hade den redan fått knopp, så nu är första stängeln snart överblommad. Aldrig varit med om amaryllis som sätter fart så fort!

Gunilla
Kristina i Skåne
Jag har också en Yellow Goddes som jag satte i jord i måndags, alldeles för sent trodde jag, men nu har den en blomstängel som är 15 cm lång och har en stor knopp, så det stämmer att den sätter fart fort. Det ska bli spännande att se vilken färg den får...Men lime/citrongul låter ju inte helt fel! rolleyes.gif
Annki
Mm. Den ÄR lime/citrongul. Och väldigt gullig. Men det är knappast den färgen som bilden på påsen utlovade. Nu hade jag väl inte väntat mig maskrosgult direkt, men kanske något gulare. Det är till att ställa krav! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon