Monaxe
Att varje avdelning på Odla.nu kan nedlusas av spaminlägg från en som blivit medlem endast bara ett minuter innan allt spammande startar är bedrövligt!
Vi måste få till stånd någon form av spam spärr! Är så trött på all porr, läkemedel inkl droger, och annan skit som detta forum bombaderas med!
Nauti
Ja, det är lätt att få bort det. Förutsatt att någon som har hand om forumet faktiskt bryr sig.
Huggorm
En lösning som vissa forum använder är en väntetid på ett par dagar mellan registrering och till du kan skriva första inlägget. Det orkar spammarna ofta inte vänta på, det blir för mycket krångel när dom måste hålla reda på vilka forum som de får vänta på. Fast det är ju väldigt synd för alla nya riktiga medlemmar som registrerar sig för att dom har en akut fråga
Berith
Sen när alla spamtrådar är borta - läser dom aldrig, det är ju bara att hoppa över - så ligger såna här frågetrådar kvar... Hur många blir det med tiden tro...?

Inget illa menat, undrar bara. Går inte dom att plocka bort samtidigt...? dunno.gif
*Ulrica*
Monaxe - klart det går, det är inte ens svårt! Frågan är kanske om man vill... rolleyes.gif

Inget annat forum jag är på har spam!
Aqvakul
Det mesta spamet borde kunna stoppas och resten rensas bort snabbt.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2009, 07:34) *
Det mesta spamet borde kunna stoppas och resten rensas bort snabbt.

Detta förutsätter närvarande och engagerade moderatorer. Tyvärr har vi inte det längre.
Nauti
CITAT (Huggorm @ 27-10-2009, 06:17) *
En lösning som vissa forum använder är en väntetid på ett par dagar mellan registrering och till du kan skriva första inlägget. Det orkar spammarna ofta inte vänta på, det blir för mycket krångel när dom måste hålla reda på vilka forum som de får vänta på. Fast det är ju väldigt synd för alla nya riktiga medlemmar som registrerar sig för att dom har en akut fråga
Det enda personerna i fråga gör är att köra i gång ett förprogrammerat helautomatiserat program/script. Det är ingen person som sitter och skriver alla trådar som behöver vänta eller bry sig i någonting sådant.

CITAT (Berith @ 27-10-2009, 06:24) *
Inget illa menat, undrar bara. Går inte dom att plocka bort samtidigt...? dunno.gif
Jo, det går det också. Men de som sköter sidan är som bekant inte särskilt aktiva här.

En annan sak som är urkorkad är att de inte har https, för mig som är paranoid så tror jag att varje gång jag använder öppna okrypterade trådlösa nätverk så är det någon som är ute efter mitt lösenord tongue.gif Så jag kan inte gå in på odla.nu på öppna okrypterade trådlösa nätverk :/
Gossen Ruda
Ser att spammet är borta, det gick ganska snabbt idag.
Alba
Allt är inte borta än.
RitRat
Spam kommer ofta från automatiska spamdatorer, inte från människor.
Det vore bra att man var tvungen att skriva av en kod (en bildfil med lite otydliga tecken, ni vet vad jag menar) vid medlemsregistrering. Det kan inte maskiner göra.
Då kan inga spamdatorer regga sig och börja spruta spam.
Monaxe
CITAT (Berith @ 27-10-2009, 06:24) *
Sen när alla spamtrådar är borta - läser dom aldrig, det är ju bara att hoppa över - så ligger såna här frågetrådar kvar... Hur många blir det med tiden tro...?

Berith, inte så lätt att hoppa över när hela sidan är full av spaminlägg, fö kan du väl själv hoppa över de trådar du tycker är onödiga så som ex denna frågetråd!!!!
Berith
CITAT (Monaxe @ 27-10-2009, 12:10) *
Berith, inte så lätt att hoppa över när hela sidan är full av spaminlägg, fö kan du väl själv hoppa över de trådar du tycker är onödiga så som ex denna frågetråd!!!!

Nu sa jag inte att den här tråden var onödig, jag undrade bara om den (och andra liknande såklart) inte kunde plockas bort samtidigt som spammen den "protesterade" mot. Gjorde jag... unsure.gif
pejori
CITAT (RitRat @ 27-10-2009, 10:56) *
Det vore bra att man var tvungen att skriva av en kod (en bildfil med lite otydliga tecken, ni vet vad jag menar) vid medlemsregistrering. Det kan inte maskiner göra.

Konstigt att inte odla har den funktionen också.
Till och med bloggare, har den funktionen så odla borde ju kunna fixa den biten.

CITAT (Alba @ 27-10-2009, 09:59) *
Allt är inte borta än.

Nä..Tydligen svårare att plocka bort i suport än övriga delar av forummet.
skogstroll
måste finnas nåt spamfilter som tar bort text med snubbiga ord precis som det gör för e-post??
pejori
CITAT (skogstroll @ 27-10-2009, 14:08) *
måste finnas nåt spamfilter som tar bort text med snubbiga ord precis som det gör för e-post??

Det har vi...Så man kan inte skriva namnet på vissa läkemedel, då kommer ordet spam upp i stället.
Vissa sidor är fulla av ordet "spam" och det ser rätt kul ut. giggle.gif
Alba
CITAT (RitRat @ 27-10-2009, 10:56) *

Jag tyckte det här var ett bra förslag så jag skickade det till Admin. Hoppas de nappar på det.
skogstroll
CITAT (pejori @ 27-10-2009, 14:24) *
Det har vi...Så man kan inte skriva namnet på vissa läkemedel, då kommer ordet spam upp i stället.
Vissa sidor är fulla av ordet "spam" och det ser rätt kul ut. giggle.gif

och om man skriver namn på kroppsdelar och aktivitieter da?
pejori
CITAT (skogstroll @ 27-10-2009, 15:24) *
och om man skriver namn på kroppsdelar och aktivitieter da?

HM... g.gif det vet jag inte förståss. Jag kan ju slänga iväg ett inlägg i testforumet och kolla... giggle.gif

Jodå, det fungerade...Skrev namnet på männens kön och det blev..KÖK istället... rotfl.gif
skogstroll
CITAT (pejori @ 27-10-2009, 15:38) *
HM... g.gif det vet jag inte förståss. Jag kan ju slänga iväg ett inlägg i testforumet och kolla... giggle.gif

Jodå, det fungerade...Skrev namnet på männens kön och det blev..KÖK istället... rotfl.gif

tänk om du blir blockerad pga snuskis då??? -fear-.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 27-10-2009, 15:45) *
tänk om du blir blockerad pga snuskis då??? -fear-.gif

Nä..Skrev ju i Testforumet" ju... giggle.gif
Där kan man skriva sånt.
Aqvakul
Jag skrev som du pejan - och det blev kök. Sen skrev jag den kvinnliga motsvarigheten, men det blev som jag skrev... kanske något för JÄMO...

(PS suddade - tycker inte det skulle stå där...)
pejori
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2009, 16:25) *
Jag skrev som du pejan - och det blev kök. Sen skrev jag den kvinnliga motsvarigheten, men det blev som jag skrev... kanske något för JÄMO...

(PS suddade - tycker inte det skulle stå där...)

smiley_small_hug.gif helt klart nått för jämo... giggle.gif
pejori
testade den engelska motsvarigheten samt kopulering med fult ord.
inget fungerade, så det är nog bara herrar och piller det går med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon