KRT
Fortfarande rea (70% nu) på växter häre nere så jag tog en sväng till Plantagen för att se om de hade något (inget exotiskt kanske, men vi skulle behöva lite "vanliga" väster till häckar o utfyllnad där vi tagit ner stora barrträd...) och jag hittade massor biggrin.gif

Mest nöjd med en Syringa vulgaris (2 m högt träd, dubbla mörklila blommor), för 150 kr och en vit buske (samma art) för 60 kr (den såg riktigt fin ut med massor av knoppar).
Köpte också en Phyllostachys aureosculata för 60 kr och två stora tuvor gräs (veriegerade) för 30 kr styck.

Hittade också lite större häckplantor av Spirea vanhouttei för 11 kr styck och fyra stora spirea japonica för 30 kr. Helt perfekt eftersom vi har häck av båda sorterna som antingen är gles eller obefintlig på sina ställen!!!

Fundering ang syrenerna - enlig information vill de ha "Ej för tung jord", men hur vet man om man har "tung jord"? Att ren lerjord är tung vet jag, men om man har lerjord som gund och den är utblandad med div grus, barr och annat humusmaterial? Hur ska man du veta om det fortfarande är för tung???
Sussie F-Flower
Va kul! tummenupp.gif
Grattis till bra fynd! tongue.gif
Peztis
Grattis!

Undrar om de har något kvar här hos oss, det var rätt utplockat fär några veckor sedan så det finns npg inte mycket om ens något!
KRT
Jag får väl erkänna att det var ganska urplockat, men ändå mer kvar än jag trodde.
Kanske är det bara jag som är galen nog att plantera syrener i oktober biggrin.gif

Funderade starkt på att köpa ett prydnadskrörsbär, en uppstammad syren eller en uppstammad buxbom, allt för runt 150 kr, men kom fram till att jag inte visste var jag skulle plantera det. Har "bara" 600 kvm så det får inte plats Så mycket mer nu laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon