Hej!
Jag har Queen Elisabeth-rosor som jag satte i våras. Den har hur många knoppar som helst kvar och vi har ju redan haft frost, men det har blivit lite mildare igen nu (Sthlm).
Hursom, har funderat på de här knopparna, och inser att jag nog skulle njuta mer av rosorna om jag tog in dem. Så min fråga är: Kan man klippa av massa grenar och ta in, slår de ut inne då? Tål rosen detta, eller blir de ledsna av att vara avklippta ute i kylan?
Mvh,
Elin
Dom brukar inte bli så fina så här års när man plockar in, tog in några sista rosor i lördags och redan på söndag var dom vissna. Tror det är alla frostnätter som gör att dom inte håller.
Men visst klipp av en del och prova.
Du kan ja prova med en knopp,att klippa av en massa grenar nu inför vintern är inte att rekomendera.Som Kajsa redan skriver blir de inte så fina inne eftersom de har fått frost.
Alexander-VG-zon3
28-10-2009, 23:12
jag tar alltid in rosknoppar och övriga blommor som är kvar och har inne på julbordet. det håller julen ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.