Jahapp, då var säsongen definitivt slut! Hur har det gått för er i sommar? Själv har jag haft både framgångar och misslyckanden, men det är kanske så det ska vara... Till exempel fick jag inte en enda chili i år trots ett tiotal plantor. Något åt upp dem innan de kom i närheten av att mogna. Vet inte vad det kan ha varit. Men tomater och bönor gick det bättre med! Fick hur mycket som helst!
abbbe
28-10-2009, 18:51
Det har gått otroligt bra. Det har inte varit en enda dag med kallt väder. Och regnat har det gjort helt lagom. För första gången i mitt liv har jag tillbringat en hel säsong utan en enda löss i trädgården! Inte heller en enda geting, som annars brukar bygga sina bon i fruktträden. Allt annat har också gått som förväntat eller något bättre. Har upptäckt en hel del nya växter som jag fallt pladask för! Det som inte gick som förväntat var tomatplantorna som åter och återigen blev sjuka. Men annars en toppensäsong!
Alexander-VG-zon3
28-10-2009, 19:37
har varit varierande väder i somrar, och det mesta har gått bra och växt bra. förutom att snylthumlorna har ivrigt knaprat på passiflora blommorna så det har inte blivet någon frukt men däremot har min blå passiflora växt 3m i somrar
[attachment=43747:PICT0003ny.jpg] 3,27m blev den när jag sträckte ut den. men då klippte jag ner den till ca 10-20cm i våras så tillväxten har varit strax över 3m.
Fny
29-10-2009, 07:55
jodå det har väl gått bra, har varit otroligt nöjd med trädgården! MEN nog har jag haft en del misslyckanden också... ALLA fröer som jag sådde ute i våras åts upp av sniglar. Eller jo, det kom upp två futtiga blåklintar. TVÅ! Så frustrerande, alla vackra småplantor som bara försvann över en natt....
BillyBob
30-10-2009, 08:44
Visst ja! Jag drog ju upp en hel massa petunior från frö i våras, alla utom två dog... Jag var visst lite dålig på att vattna en gång, sen var det kört! Men en sak som gick fantastiskt bra var min doftpelargon! Jag fick en stickling i våras, nu på hösten var den nästan en meter hög! Ska försöka övervintra den om det går, annars blir det en ny till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.