renate
Vid min trädgårdsrunda upptäckte jag att Stanwell Perpetual har några knoppar och även lite utslagna blommor kvar,New Dawns knopparorkar nog inte slar ut mer.
[attachment=43756:2009_10_...__Large_.JPG] Stanwell Perpetual
[attachment=43757:2009_10_...__Large_.JPG] Stanwell P
[attachment=43758:2009_10_...__Large_.JPG] Ros i kruka,den falska Souvenir de la Malmaison
[attachment=43759:2009_10_...__Large_.JPG] New Dawnknopp.
Nivestaahl
Rosor är vacka även lite frostbitna!

Min Penny Lane blommar fortfarande på balkongen, även om det bara är en endaste blomma kvar. Härligt me blomsterfägring så länge på hösten.

//Nivestaahl
KRT
Har också rosoer som blommar fortfarande, faktum är att det är flera knoppar på dem trots att det knappt är några löv - så jag hoppas jag får njuta av dem ett tag till.
Vad det är för sort har jag ingen aning om - har fått dem av svärfar när han gjorde om i trädgården. Flyttade dem i somras när vi flyttade och de verkar trivas mycket bättre nu (på gamla stället tynade de långsamt bort och blommade knappt... smile.gif

[attachment=43771:DSC04251.JPG]
Kajsa
Jo, så ser allt ut i trädgården nu renate, imorse när jag cyklade hem från jobbet var det - 2 grader.
Tog denna bild nu i eftermiddag, allt annat är visset, färgerna syns knappt längre på rosorna.

Clair Renaissance
renate
Så vacker din Claire är Kajsa,min har blommat över.Den blommade inte så mycket planterade den i våras.
Du har rätt blommorna har knappt någon färg kvar,de är lite vattniga nu.Tralala det kommer en ny vår.
lislena
Min ros Symphathie blommar också på sista versen....

[attachment=43818:DSCN1811.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon