Grå
Så var det då fredag, sista dagen på höstlovet och jag undrar vart dagarna har tagit vägen?
Varför går inte veckorna så här fort när man jobbar? Igår borde det ha varit måndag och idag borde det följdaktligen vara tisdag...

... och aaaaaldrig blir det semester... -cry-.gif
KRT
Äntligen är lovet slut biggrin.gif..... Har inga skolbarn och jobbar inte inom skolan - då blir det en annan sak smile.gif

Allt går i stå vecka 44; går inte att få tag på folk, oavsett om det är chefen eller hantverkare, alla har automeddelanden - tillbaka den 2/11......

*Stintan*
CITAT (Grå @ 30-10-2009, 11:15) *
Så var det då fredag, sista dagen på höstlovet och jag undrar vart dagarna har tagit vägen?
Varför går inte veckorna så här fort när man jobbar? Igår borde det ha varit måndag och idag borde det följdaktligen vara tisdag...

trostar.gif
Visst är det konstigt! Jag har ju semester hela tiden så dagarna bara swischar iväg. Vet inte heller vart dom tar vägen.
Eva i Höga
För min del går veckorna och dagarna otroligt fort när jag jobbar, trots att jag jobbar mellan 8-18.30 varje dag, tiden bara rusar iväg. Och den lilla ledighet jag har är som en blink. Men jag längtar till jobbet varje dag så jag har det jättebra, klagar verkligen inte.

Tiden går fort när man är lycklig sägs det och det stämmer!
Grå
CITAT (Eva i Höga @ 30-10-2009, 19:16) *
jag jobbar mellan 8-18.30 varje dag,

-cry-.gif !!!!

Hur kan man längta till jobbet med sådana arbetstider? Hur lyckas du ta hand om ditt liv den lilla snutten som blir kvar av dagen??
Christina i Taxinge~
Som nybliven pensionär sen en månad tillbaka är jag helt förundrad över hur fort tiden går! ohmy.gif
Den gick som en blixt när jag jobbade och nu är det likadant....Trodde det skulle vara lite lugnare att vara "senior" smile.gif

Kan man "gå i väggen" av pensionärsstress....? g.gif

Eva i Höga
CITAT (Grå @ 30-10-2009, 19:28) *
-cry-.gif !!!!
Hur kan man längta till jobbet med sådana arbetstider? Hur lyckas du ta hand om ditt liv den lilla snutten som blir kvar av dagen??

Det hinner jag inte egentligen men jag har så himla roligt på jobbet så jag blir stark av det. Men det är ju så att man måste prioritera vad man vill göra på fritiden och försöka glömma att inte huset är nystädat alltid.
Grå
CITAT (Eva i Höga @ 31-10-2009, 17:51) *
Det hinner jag inte egentligen men jag har så himla roligt på jobbet så jag blir stark av det. Men det är ju så att man måste prioritera vad man vill göra på fritiden och försöka glömma att inte huset är nystädat alltid.

Ok, jag fattar.

Men... ett städat hus är inte livet för mig. Det är allt annat man kan göra med sin vakna tillvaro.
Men jag är nog bara inne i någon antågande 40-årskris, jag har nog egentligen ett bra jobb som är värt att trivas på. (Fast det kör fullständigt sket slut på mig)
Aqvakul
Jag har väldigt ambivalenta känslor till mitt arbete. Typ söndagkväll eller när jag vaknar tidigt en vardagsmorgon så är det mycket ångest och funderingar om sånt som kan gå fel. När jag verkligen jobbar så är det faktiskt sällan jag inte trivs och ofta känner jag att detta verkligen är livet. När jag kör hem från jobbet är jag ofta väldigt trött, liksom uttömd....

Chamomille
För min del går veckorna och dagarna otroligt fort när jag jobbar, trots att jag jobbar mellan 8-18.30 varje dag, tiden bara rusar iväg. Och den lilla ledighet jag har är som en blink. Men jag längtar till jobbet varje dag så jag har det jättebra, klagar verkligen inte.

blink.gif blink.gif blink.gif Söker ni folk?

CITAT (Grå @ 30-10-2009, 11:15) *

trostar.gif Ni får komma upp och åka båt med oss i sommar. Det kan gå vääääldigt långsamt giggle.gif
Eva i Höga
Ha ha flirting.gif det är ju det som är mitt jobb - båtar alltså!
Chamomille
CITAT (Eva i Höga @ 31-10-2009, 18:46) *
Ha ha flirting.gif det är ju det som är mitt jobb - båtar alltså!

Hmm... g.gif Vad gör du då? Bygger ekor? Jollrar små jollar? Bordar fartyg?
ylvahi

Håller med dej Eva . Dagarna räcker ju aldrig till på jobbet. Spelar ingen roll hur många timmar man är där, men roligt är det för det mesta.
Eva i Höga
CITAT (Chamomille @ 31-10-2009, 19:33) *
Hmm... g.gif Vad gör du då? Bygger ekor? Jollrar små jollar? Bordar fartyg?

Vi säljer båtar och så har vi en serviceverkstad för motorer. Himla kul och man träffar SÅ många trevliga människor!
Chamomille
Ahaa. Då kanske man skulle ta en sväng förbi dig då när motorn tjurar biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon