Är det ngn som vet vad som hänt med mitt äppelträd Transparant Blanche: det började med att en hel gren vissnade och tappade bladen i början på sept.sen fortsatte det gren för gren tills bara en stod med bladen kvar.
Det är fortfarande liv i trädet, grönt under barken vid skrapning, inga täcken på barkskada eller sork. ??
Hur har du kontrollerat att inte sorken har ätit upp rötterna?
Hej
Du ska se på rötter kanske de skadad av sorken eller Svampen,
H :Bassam
Åsa, mälardalen zon 2
31-10-2009, 10:18
+Det kan ju spela in ifall det är ett nyplanterat träd eller ett gammalt. Ett ungt träd som lidit viss vattenbist under sommaren kan ju någon/några månader senare visa symptomen.
Inga sorkangrepp vad vi kan se, och trädet är tolv år gammalt. Det konstiga är att det verkar vara liv under barken, kanske bara att se om det kommer till våren.
Hej
Jag tycker att det är Svamp sjukdom som heter (Verticillium ) , den gör grenar och bladen vissna , jag ska försöka skicka till did bild och du kan jämför på den träd.
Obs den kommer in rött och sprida sig upp och förbjuda vatten och näring att gå upp.
H:Bassam[attachment=43950:vert.jpg]
H: Bassam
Alexander-VG-zon3
02-11-2009, 05:11
CITAT (Bassam @ 01-11-2009, 20:57)

Hej
Jag tycker att det är Svamp sjukdom som heter (Verticillium ) , den gör grenar och bladen vissna , jag ska försöka skicka till did bild och du kan jämför på den träd.
Obs den kommer in rött och sprida sig upp och förbjuda vatten och näring att gå upp.
H:Bassam[attachment=43950:vert.jpg]
en större bild på det du vill visa
Hej
Tack flaxss du är duktig.
Alexander-VG-zon3
02-11-2009, 21:18
CITAT (Bassam @ 02-11-2009, 21:13)

Hej
Tack flaxss du är duktig.
tack, det samma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.