Ålgryte
Jag skulle vilja samla alla mina bilder som jag infogat i olika trådar i ett album. Då kan jag gå tillbaks och titta på bilderna och kanske hänvisa till dem eller använda dem igen.

Men hur gör jag ? confused.gif
Alba

Klicka längst upp på Mina album
Då öppnas en ny bild.....uppe till höger i den bilden ser du Skapa nytt album - här döper du ditt album tex "Pelargoner".
Här kan du även markera om albumet är bara för dig eller för allmän beskådan.
När du gjort det får du upp en bild där du bla ser dina album.
Till höger vid varje album finns alternativ - Välj en åtgärd. Här kan du ladda upp bilder, ändra, radera mm.
Längst ner i samma bild ser du även här Skapa ett album.

Sen är det bara att ladda bilder från din dator till albumen.

Jag hoppas jag fått med det viktigaste. Fråga om det är något som är oklart.
Alba
Nu såg jag att du redan skapat ett album. Kanske jag missförstod din fråga då.
Ålgryte
Nja, jag funderade på om jag kan samla de bilder jag redan laddat upp på odlas server i ett album. Dvs de bilder som jag laddat upp för att infoga i meddelanden i forumet. De finns alltså redan i min kontrollpanel. Verkar slöseri med plats att ladda upp samma bild flera gånger thumbdown.gif

Jag har redan skapat 2 album; 1 privat och 1 för infogade bilder. Men när jag ville flytta över bilderna hittade jag inte någon bra lösning för hur jag skulle få dem i albumet utan att ladda upp dem igen. Därav min fråga.

Jag kan hämta bilder från mitt album och infoga i ett meddelande och det borde även gå att göra tvärtom g.gif

Kanske någon ansvarig för forumet vet hur jag ska göra?
Alba
Om du skickar din fråga till admin. har du nog större chans att få ett svar.
Jag tror inte de läser så ofta här.
Ålgryte
tummenupp.gif

Tack för tipset!
Nu har jag mailat min fråga till admin.
Ålgryte
Har fått svar på mitt m@il till admin att det inte går att samla redan uppladdade bilder i ett album.
Man måste först lägga dem i albumet isf och sedan infoga dem i meddelandet.
KURT
Om du använder andra internetalbum, som t ex Photobucket eller Google picasa så kan man oftast välja om man skall ladda upp bilder fån den egna datorn, eller ladda dem direkt från en internetadress.
Ålgryte
Så du menar att där kan jag spara vilka bilder jag vill?

Även om bilderna inte är mina? rtfm.gif
nono.gif nono.gif
Alba
CITAT (Ålgryte @ 07-11-2009, 13:04) *
Har fått svar på mitt m@il till admin att det inte går att samla redan uppladdade bilder i ett album.
Man måste först lägga dem i albumet isf och sedan infoga dem i meddelandet.

Aha...ja då vet vi det. Synd att det inte går.

CITAT (Ålgryte @ 08-11-2009, 14:34) *
Så du menar att där kan jag spara vilka bilder jag vill?

Även om bilderna inte är mina? rtfm.gif
nono.gif nono.gif

Det finns nog ingen spärr på det på någon plats.
Många av de bilder som laddas upp på bla Odla är ju från nätet.
KURT
Det har ju ingen betydelse om man laddar upp bilderna direkt från nätet, eller via omvägen om den lokala datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon