Full version: pelargonfråga
lotlin
jag har ett oisolerat uterum i norrläge, med mycket fönster, där mina pelargonier står och vilar sig inför vintern.
det är frostfritt än så länge och jag har ett element som jag tänker dra på vid frost. ett antal pelargonier plus ett olivträd och ett apelsinträd står där och har nu gått in i någon slags vintervila. jag vattnar med stor försiktighet, en liten skvätt kanske var sjätte vecka eller så.

frågan är: ska jag klippa ner dom?
dom växer ju inte mycket nu, men blommor står kvar efter sommaren och växer, det gör dom nog, fast inte lika mycket.
mårbackapelargonerna är ca 0,5 meter drygt.
eller ska jag låta dom vara och klippa ner dom kraftigt till våren, då dom ska "väckas" till liv igen?
Red Top
Jag klipper alltid ner mina pelargoner på våren, efter vintervilan. Brukar ta skott då oxå.
ylvahi
CITAT (Red Top @ 01-11-2009, 00:24) *
Jag klipper alltid ner mina pelargoner på våren, efter vintervilan. Brukar ta skott då oxå.

Jag gör detsamma. Dom får stå därute och se eländiga ut på vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon