Full version: Lockespindlar
Monarda
Spindlar tillhör inte mina favoriter, även om jag vet att dom gör mycket nytta i t ex växthuset. Lockespindlar får mig verkligen att rysa sick.gif och idag när jag städade nämnda hus hittade jag ett helt gäng bakom en tomatplanta. Jag vet inga andra spindlar som klumpar ihop sig på detta vis. Kan någon säga varför?

[attachment=43937:PB010709a.jpg]
pejori
Dom är lite "läskiga" med sina långa ben ja.
Det kan ju inte vara att dom försöker hålla värmen direkt.
Ska bli intressant att höra vad "di kunnige" säger.
KRT
Och jag, som har en lindrig spindelfobi, tycker lockespindlar är de enda som går att stå ut med och som får gå ostörda hemma biggrin.gif

Skulle gissa att de klumpar ihop sig för värme och/eller skydd. Torde iaf inte ha något med parning eller liknande att gåra, inte så här års.
MickDundee
Lockespindeln, Arachnida opiliones är ett bland få rovdjur i vår värld som jagar och äter fästingar... Så var rädd om dom!!!
Myosotis
CITAT (MickDundee @ 02-11-2009, 11:42) *
Lockespindeln, Arachnida opiliones är ett bland få rovdjur i vår värld som jagar och äter fästingar... Så var rädd om dom!!!

Gör de! Det visste jag inte. bravo.gif Kan man odla såna så de blir jättemånga?!
Gossen Ruda
Att många lockespindlar samlas på ett ställe torde nog bara betyda att det är ett mysigt ställe som passar dom. Vanliga spindlar är inte så sällskapliga av sig så dom samlas inte på samma sätt.
zaaritha
De bits--de jäklarna!
Har blivit biten några gånger o är nu rädd för dem!
Avskyr krypande insekter!
Bättre med flygande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon