Full version: Diantus, men vilka?
ingrid fuxwall
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...095713317HIreFo

Finns det någon här som kan hjälpa mig med namnen på dessa fyra olika växter, som jag frösått.

Hoppas på hjälp
Eva 33c
Jag är inte speciellt bra på att skilja nejlikor åt, men den sista är jag ganska säker på att det är en Dianthus deltoides (backnejlika) variant, väldigt lik den namnsort jag har som heter Arctic Fire, och som är ganska frökonstant.
ingrid fuxwall
Det namnet känner jag inte igen.
Vissa av fröna har jag fått från snälla människor här på odla och de andra har jag köpt från STA. Inser att jag får gå igenom gamla frölistor för att köra uteslutningsmetoden. Sak samma de pryder sin plats
Eva 33c
Jag hade den på min frölista förra året, men jag minns inte om du fick något av mig då smile.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Eva 33c @ 03-11-2009, 20:09) *
Jag hade den på min frölista förra året, men jag minns inte om du fick något av mig då smile.gif

Det är möjligt whistling.gif
Vacker är den i alla fall och det blev många så flera andra i bekantskapskretsen gläds också över denna småblommande nejlika

Bild nummer två är dålig men denna nejlika kallar jag för pappersblomman - den är vit och spöd - ingen som har något tips på namn?

Egentligen är jag väldigt noga med att sätta ut lappar/stickor men Xera, min hund har varit valp och unghund och älskat att ta dessa och gömma för mig nono.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon