Full version: Badkaret
Sidor: 1, 2
zissi
[attachment=43988:Badljus_...rminskad.JPG]

Gör ni som jag, älskar varma bad, speciellt den här årstiden?
Nauti
Viktigt. Men jag har inget. Är bara där jag kan slappna av och läsa riktigt länge utan att tröttna och börja göra någonting annat.
Aqvakul
Har valt dusch framför badkar, men ibland när man är riktigt frusen så hade det varit skönt med ett bad.
Gudrun i Göteborg
Har både dusch o badkar. Duschen är till för att bli ren, badkaret för att slappa o njuta.
Irene_L
Vilken fin bild Zissi! tummenupp.gif
Jag har inget badkar men saknar inte det.
RitRat
Jag har aldrig haft ett badkar i hela mitt liv. Jag har däremot svårt att leva utan min BASTU!
ninnisky
Har både dusch och badkar - men badkaret används mest av gästande barnbarn (som inte har ett eget)
Rose
Har badkar men duschar ändå alltid. Kan inte slappna av så att ta ett bad är nästan plågsamt. sad.gif
Piccante
Bad är mysigt när man är frusen och stel smile.gif
aanderss
CITAT (zissi @ 03-11-2009, 21:26) *
[attachment=43988:Badljus_...rminskad.JPG]

Gör ni som jag, älskar varma bad, speciellt den här årstiden?

oja de är skönt
pejori
Jag kör med Zissi-varianten... tummenupp.gif
Ofta, mycket och gärna. smiley_small_hug.gif
Mitt badkar är min borg... giggle.gif
Anma
Jag har badkar, men den står i källarförrådet...
*Stintan*
CITAT (Anma @ 03-11-2009, 23:10) *

Mitt också giggle.gif
DragonLady
Mitt badkar är mycket viktigt för min kropp yes.gif en timme vattenmassage gör mycket på en sliten o skadad kropp happy.gif
Chamomille
Sen vi byggde om för 4 år sen och fick dusch i markplan så har vi nog inte badat en gång sad.gif Hade endast badkaret i källaren förut och tvaga oss i.
zissi
CITAT (DragonLady @ 04-11-2009, 01:31) *
Mitt badkar är mycket viktigt för min kropp yes.gif en timme vattenmassage gör mycket på en sliten o skadad kropp happy.gif

Ohhhh.....ser helt underbart ut!! wub.gif
Myosotis
Har inget badkar och saknar det inte, har aldrig tyckt om att bada, får huvudvärk av värmen.
Bettis
Vi har båda och använder båda dock duschen mer än badkaret.
Christa
Jag slutade bada karbad på 70-talet när jag blev miljömedveten. Det går ju åt väldigt mycket mer energi eftersom det går åt så mycket mer varmvatten.

Jag blöter ner mig med duschen och stänger sedan av medan jag tvålar in mig för att minimera energiåtgången.
Gossen Ruda
Har badkar men duschar oftast ändå, i badkaret. Badar dock nån gång per år vare sig jag behöver det eller ej. Mest används dock badkaret till att tvätta trasmattor i. Och tvätta bildäcken i.
ylvahi
CITAT (Anma @ 03-11-2009, 23:10) *

Mitt står också i källaren
Farbror Blå
Jag vill gärna ha ett badkar, och då kommer det nog att få placeras i källaren ocksåå..
ylvahi
CITAT (Farbror Blå @ 04-11-2009, 18:19) *
Jag vill gärna ha ett badkar, och då kommer det nog att få placeras i källaren ocksåå..

Ja men ditt kanske går att fylla med vatten då????
Uggi
Jag duschar nästan jämt utom då värken i ryggen blir för svår, då spolar jag upp, har i lite medikamenter och njuter, frugan kommer in och frågar "SOVER DU". tummenupp.gif
Farbror Blå
CITAT (ylvahi @ 04-11-2009, 18:26) *
Ja men ditt kanske går att fylla med vatten då????

Jaa, så hade jag ju tänkt, förstås=)
att småmingom inreda lite badfaciliteter i undarjårdi
zissi
CITAT (Uggi @ 04-11-2009, 18:35) *
Jag duschar nästan jämt utom då värken i ryggen blir för svår, då spolar jag upp, har i lite medikamenter och njuter, frugan kommer in och frågar "SOVER DU". tummenupp.gif

Har du somnat någon gång då Uggi d010.gif ?
Det har jag gjort flera gånger, vaknar med ett ryck sleeping.gif blink.gif duh.gif var är jag?!? tongue.gif
Värmen tillsammans med värktabletter lindrar smärtan bäst för mig. Vetekuddarna kör jag mycket med också, men då måste ju smärtan vara lite begränsad.
Uggi
Även jag har sommnat ett flertal gånger, men värmen och den fuktiga luften är ett riktigt sömnmedel, men har en ont så är det skönt att kunna slappna av i badet.
Cathis
CITAT (Farbror Blå @ 04-11-2009, 18:19) *

Blir liiite trångt i badrummet rolleyes.gif

Har mitt badkar i badrummet, härligt att ta ett varmt bad emellanåt, inte riktigt samma sak med en varm dusch när man är frusen och kall.
Meriona
Badkar kan kvitta nu när man inte längre har småbarn. Jag HAR badkar men vi använder det som dusch. Förutom ett par gånger om året då vi badar, men det kan jag både ha och mista. Bara jobbigt att städa bakom.
ylvahi

Städa under och bakom badkaret är ju ett elände, men jag hittade ett par som skulle passa mej
grycken
ylvahi!

Var hittade du den översta badställningen? Håller det för mycket vatten?
Chamomille
Här tror jag http://www.trollungarna.se/ biggrin.gif
Myosotis
CITAT (zissi @ 04-11-2009, 18:50) *
Har du somnat någon gång då Uggi d010.gif ?
Det har jag gjort flera gånger, vaknar med ett ryck sleeping.gif blink.gif duh.gif var är jag?!? tongue.gif

-fear-.gif Men snälla, du är väl försiktig?!!! Man kan drunkna i badkaret sägs det ju om man skulle somna, jag var alltid livrädd för det när jag var liten och badade.
Solstorm
Älskar mitt badkar. En del som inte har badkar hemma kommer hit och badar ibland. Om man bara duschat en tid och väl badar så märker man att man blir av med mer gamla döda hudceller. Allra renast blir man i bastu men det har jag ingen.
Huggorm
Har inget badkar i detta boende, och jag saknar det inte. Tycker inte om känslan av tryck mot bröstkorgen som vattnet ger, jag kan inte slappna av när det känns som jag skall kvävas. En snabb dusch i skållhett vatten passar mig bättre.
Klura
Att ta ett bad ibland är inte helt fel.
Just nu står vi inför ett problem..
Det står tvättmaskin högst upp på vår önskelista och den får inte plats om vi inte tar bort badkaret.
Vi kommer lösa det genom att flytta en vägg 50 cm så vi får plats med tvättstapel + förvaring.
Blir en dyyyr tvättmaskin.
embees
Har både dusch och badkar och bastu i samma rum. Det finns inget som slår badkaret när kroppen värker, inte ens bastun.
Rosmarin
Vi har badkar. Använder det nästan aldrig utan duschar istället.
Men när det används då är det SKÖÖÖNT! laugh.gif
Det är få saker som är så avslappnande!!! 000.gif
Biggan_
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 03-11-2009, 21:53) *
Har både dusch o badkar. Duschen är till för att bli ren, badkaret för att slappa o njuta.

Samma här! yes.gif tummenupp.gif
netaave
Har både duschrum, badrum och bastu. Duschar mest men ibland är det skönt att göra en hårinpackning, lägga en ansiktsmask och krypa ner i ett väldoftande oljebad och bara slappa med en massa tända ljus runtom. Bastun är mest förråd, jag klarar inte att basta.
Skulle vilja ha ett sånt badkar man kan ha massagestrålar i.
skogstroll
jag har inget badkar -cry-.gif får inte plats med det heller i mitt lilla sketna badrum. Kanske får köpa en zinkbalja och bada utomhus giggle.gif
KRT
Har både dusch och badkar - vi vuxna duschar oftast, men barnen badar i karet. Kan inte säga att vi vill/kan vara utan något, båda behövs!

Funderade på ett bubbelbad när vi satte in badkaret, men efter ett snack med en kollega insåg jag att det är för mycket städning och rengörning för att det ska vara något för oss whistling.gif
Wilmer
Jag lever just nu utan badkar, det är svårt. Inget är så bra mot värk och stelfrusenhet. Jag saknar det enormt!!

Uggi, badkaret i naturen är det ditt?
Meriona
Snart har du badkar igen Wilmer... laugh.gif

I fredags kväll hade jag egen spaafton i badkaret med levande ljus och badkulor och skrubbeliskrubb. OJOJ vad det var skönt. wub.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 11-11-2009, 20:52) *
Snart har du badkar igen Wilmer... laugh.gif

I fredags kväll hade jag egen spaafton i badkaret med levande ljus och badkulor och skrubbeliskrubb. OJOJ vad det var skönt. wub.gif

Precis vad jag ska göra nu och skänka stackars Wilmer en tanke... kompiskram.gif
Är stelfrusen och värken är som den är.. crying.gif -cry-.gif ranting.gif
mamamaggan
Badkar är i stort sett ett måste för mig. Sällar mig till skaran som lägger sig i badkaret när man är frusen och värken blir för dj-lig.

Att bada med sin partner är inte heller dumt , eller hur ? Inte alls samma sak att stå två i duschen!
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 11-11-2009, 15:45) *
jag har inget badkar -cry-.gif får inte plats med det heller i mitt lilla sketna badrum. Kanske får köpa en zinkbalja och bada utomhus giggle.gif

Ja, gör som vi. Bada i trädgården....
[attachment=44221:001.JPG]
biggrin.gif Vi får inte in badkaret i huset... giggle.gif
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 12-11-2009, 07:14) *
Ja, gör som vi. Bada i trädgården....
[attachment=44221:001.JPG]
biggrin.gif Vi får inte in badkaret i huset... giggle.gif

tanken har slagit mig att skaffa badtunna men jag vet inte hur det funkar när man har brunn å så, hur ofta fyller man på vatten osv.... ni har väl kommunalt nu? wink.gif det får jag nog tidigast om 30 år...
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 12-11-2009, 08:42) *
tanken har slagit mig att skaffa badtunna men jag vet inte hur det funkar när man har brunn å så, hur ofta fyller man på vatten osv.... ni har väl kommunalt nu? wink.gif det får jag nog tidigast om 30 år...

Nä, vi har inte kommunalt än. Och vi badar inte i det badkaret heller... Fast vi skulle nog kunna göra det, för hit kommer allt vatten verkar det som. Fullt i brunnen.
Fast om man har tunna eller spa så behöver man väl inte byta vatten varje gång? Om man har reningsverk alltså.
skogstroll
nää kanske inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon