Full version: Thor har kommit!
Thé
Jag vet inte varför, men jag är alldeles till mig över att ha beställt och fått en Thor levererad! Jag såg denna röda klätterros på Fredriksdal för två år sedan och blev alldeles stum av beundran. Men inte tog jag något kort...

Thor blommar nog bara ett par veckor, men jag tänkte plantera honom mellan Crimson Glory Climbing och Messire Delbard. Vad tror ni om det? De sistnämnda tror jag att jag väntar med att beställa till våren. Fast det är egentligen bättre att få dem i jorden nu. Hmm, dessa eviga beslutsvåndor...
Kajsa
Jag har letat på Help me find för att finna bilder på rosorna, tre tjusiga klenisar ser jag. Ser att Rosenposten säljer två av dom men var hittade du Thor, ser att alla är lite äldre rosor. Alla är röda, vet inte riktigt hur väl dom passar ihop, svårt se det på bilderna, men du har väl sett dom i verkligheten antar jag, det blir nog flott värre. Visst bodde du i zon 1 ?
Jo tror också att det är bättre plantera dom på höstarna om man bor så snäll zon som du, men det är ändå ganska långt fram nu så jag vet inte, har du milt några veckor till så ????? Rosenposten är snabba.
Thé
Thor fick jag hem från koggens, och jag ska få en beställning från Flora Linnea nästa vecka, som jag har möjlighet att komplettera med i varje fall Crimson Glory Climbing, om den inte är slut. Messire Delbard har de däremot inte, så det får bli från Rosenposten i så fall. Jag funderar på att klämma ner Isabella Rossellini, Francis Dubreuil och Louis XIV framför, men det blir kanske för maffigt? Och vilken kinkig rabatt, sedan smile.gif
Kajsa
Vem skulle inte frossa i klenisar om man bor i zon 1, massor ! Du behöver aldrig läsa på och klura som en annan gör. Nej, tuta och kör alla du vill ha.
AnnammA
Thé, man kanske kan få komma och inspektera framåt sommaren?
Du är välkommen hit på en titt hos mig, givetvis.
Apropå, att vi inte bor så himla långt ifrån varandra...
Thé
Visst får du det, men det finns inte så mycket att se. Allt är så pytteknyttigt. De enda rosorna som har växt bra är Mme Alfred Carrière och Albertine, samt att Jasmina är rätt bra på gång. Alla andra bara står. Antingen för att de är relativt nyplanterade (jag brukar trösta mig med att Stiffe oftast talar om att det tar tre år för dem att komma igång whist.gif ) eller för att de inte gillar sandjord.

Men om du kommer varje år så får du ju nöjet att se hur trädgården förändras, för börjar det växa så kommer den att förändras otroligt mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon