Gew
Jo. Jag har väl haft dom ett och ett halvt år eller nåt sånt. De har stått ut bra med dåligt med vatten och mellan varven tagit sig riktigt gröna och fräscha. Bild här nedan:

Fast så nu frampå hösten hände något märkligt. Dom började sjunka ihop. Det gick väldigt hastigt tyckte jag, och trots vattning var det som att de på nåt sätt hade valt att dö. Hyresvärden är lite dålig på att slå på elementen i tid när det blir kallt, och jag bor i norra landsändan, så det kan nog ha blivit drag eller nåt sånt. För nu ser de ut så här:

Har de gått i ide? Ställt in sig på att vila över vintern, typ som björkar och sånt gör utomhus? Ska jag låta dom stå kvar (och vattna dom??) så kanske dom tar sig igen lagom till nästa vår-sommar? Skratta inte om det är galet, för jag är rätt nollställd vad gäller blommor. Är hoppet helt kört för dessa? Ska de i soptunnan? Som det är nu vattnar jag och sköter om, har klippt till stammen lite på den ena i hopp om att det ska komma ut nån slags stickling. Det vore ju lyckligt.

Tacksam för svar!
Alexander-VG-zon3
ser tyvärr ut som om dom har frusit (eller haft för mycket vatten i samband med kyla och börjat ruttna). dock så kan grenarna leva.

det du kan göra är att placera dom ljust och vattna sparsamt och inte ha dom för kallt. och ha dom kvar till våren. kommer inga nya skott till våren så är det tyvärr kört.
pejori
Tror också det är övervattning som är orsaken.
Avvakta och se..
Jag hade klippt bort dom tunna grenarna och sparat grundstammen.
Lever den, kommer nya skott rätt snabbt....
Gew
Tack för era snabba svar.
Jag klipper ner grenarna och hoppas på skott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon