CITAT (TheLan @ 06-11-2009, 12:36)

jodå det är nyttigt....för sinnet.....Få njuta av en smarrig bakelse eller efterätt är en lisa för själen. Slippa bry sig om alla ideal och panikartade debatter om hur man lever i alla fall en liten stund.
Ja, det är ju huvudsaken. Skit i vem som lider av det man äter så länge man själv mår bra. Sund inställning! Det här med att bry sig i andra kan man ju som du säger prioritera bort när man själv känner för det så att man kan unna sig det man vill ha

CITAT (Berith @ 06-11-2009, 17:10)

Ja det borde man ju kunna göra.
Vad äter alla vi/dom som inte ska eller bör eller får äta socker när det skriker i godistarmen? Alla tips mottages med spänning...

Om man inte bör eller får äta socker kan man ju använda olika sötningsmedel som inte är lika farliga i stället? Jag tänker odla en del stevia nu till våren som jag skall ha i mina teblandningar som jag skall göra för att få det litet sötare eftersom jag aldrig använder någonting sådant i mitt te. Jag har testat att baka med stevia i och det tyckte jag också blev gott. Det har ju visat sig effektivt för folk med ett starkt sockerberoende i alla fal, så det är ju alltid någonting. Roligt när man får odla själv dessutom.