Tobb
lite av det jag har hemma. Ägg, kakao, grädde, smör, socker, sirap, mjöl, havregryn, florsocker, cornflakes. typ något sånt tongue.gif
Chamomille
Palla lite äpplen och gör dig en paj!!
pejori
Baka en chokladkaka (sockerkaka med kakao i) och ha vispad grädde till. tummenupp.gif
Smaksätt gärna grädden med en tsk. vaniljsocker giggle.gif
Christina i Taxinge~
seg kola med cornflakes!
har inget recept, men googla så finner du.....
elleave
"Frukostkakor"

100 gr smör
1 dl socker
1 dl sirap
3 msk kakao
3.5 dl cornflakes
1.5 dl havregryn

Ställ ut småformar p åen plåt.
Smält smöret, ta av det från värmen o häll i socker, sirap o kakao.
Koka 2 min
Rör i cornflakes o havregryn och klicka snabbt i formarna.
Ställ kallt o stelna.
*Stintan*
Låter inte särskilt nyttigt med så mycket socker. rolleyes.gif
TheLan
jodå det är nyttigt....för sinnet.....Få njuta av en smarrig bakelse eller efterätt är en lisa för själen. Slippa bry sig om alla ideal och panikartade debatter om hur man lever i alla fall en liten stund.
pejori
CITAT (TheLan @ 06-11-2009, 12:36) *
jodå det är nyttigt....för sinnet.....Få njuta av en smarrig bakelse eller efterätt är en lisa för själen. Slippa bry sig om alla ideal och panikartade debatter om hur man lever i alla fall en liten stund.

Visst är det så... tummenupp.gif
Att få unna sig något gott utan att behöva vara så förståndig och nyttig hela tiden... giggle.gif
*Stintan*
OK då blush.gif fast visst kan man väl göra många jättemumsiga saker utan så mycket socker.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2009, 13:20) *
OK då blush.gif fast visst kan man väl göra många jättemumsiga saker utan så mycket socker.

Ja... giggle.gif för mycket socker kanske, men gott är det.... giggle.gif

Fortsätter att smaska på min bakelse här...
Berith
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2009, 13:20) *

Ja det borde man ju kunna göra.

Vad äter alla vi/dom som inte ska eller bör eller får äta socker när det skriker i godistarmen? Alla tips mottages med spänning... flirting.gif
Nauti
CITAT (TheLan @ 06-11-2009, 12:36) *
Ja, det är ju huvudsaken. Skit i vem som lider av det man äter så länge man själv mår bra. Sund inställning! Det här med att bry sig i andra kan man ju som du säger prioritera bort när man själv känner för det så att man kan unna sig det man vill ha smile.gif

CITAT (Berith @ 06-11-2009, 17:10) *
Ja det borde man ju kunna göra.

Vad äter alla vi/dom som inte ska eller bör eller får äta socker när det skriker i godistarmen? Alla tips mottages med spänning... flirting.gif
Om man inte bör eller får äta socker kan man ju använda olika sötningsmedel som inte är lika farliga i stället? Jag tänker odla en del stevia nu till våren som jag skall ha i mina teblandningar som jag skall göra för att få det litet sötare eftersom jag aldrig använder någonting sådant i mitt te. Jag har testat att baka med stevia i och det tyckte jag också blev gott. Det har ju visat sig effektivt för folk med ett starkt sockerberoende i alla fal, så det är ju alltid någonting. Roligt när man får odla själv dessutom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon