Vem kan ha gjort dom här rivmärkena på stenen? Den ligger i skogen, och är kanske 1 m tvärsöver?
[attachment=44050:DSCN0607x.jpg]
[attachment=44052:DSCN0606x.jpg]
Myosotis
06-11-2009, 13:06
Orienterarskor.
Tror också det är gjort av mäniskor..
Ser "inristat" ut
Än värre blir det på stigar när de kör med motocross på berghällar!
Ja men det här är inte på nån stig, det är "mitt i" skogen. Låter väldigt konstigt om det skulle vara från skor eller en kross...

Jag trodde att kanske nåt djur gjort det, men visste inte vilket det skulle kunna vara.
Myosotis
06-11-2009, 23:19
Jag och skogen häromkring utsattes för en gigantisk orienteringstävling i våras, de skrämde bort tranparet bl.a. Nu är det såna märken överallt där folk har sprungit över stenarna.
Huggorm
06-11-2009, 23:57
Jag tror också på orienterare, det brukar se ut som kriget när dom passerat genom skogen.
Det får nog bli en olöst gåta då.
Gudrun i Göteborg
08-11-2009, 18:12
CITAT (Berith @ 07-11-2009, 07:40)

Det får nog bli en olöst gåta då.

Varför det? Det ÄR en orienterare ju

Han sprang visserligen vilse o skuttade i din skog i stället för en mil bort. Men han fick säkert lift hem så småningom så du behöver inte vara orolig för att han skall dyka upp igen.
Meriona
08-11-2009, 19:13
Jag var och tittade på en terrängtävling idag (inte orientering men närapå), och jag såg att de som hade orienterarskor gjorde precis såna märken som du sett Berith, så det är nog såna som lufsat runt i dina skogar.
CITAT (Meriona @ 08-11-2009, 20:13)

Jag var och tittade på en terrängtävling idag (inte orientering men närapå), och jag såg att de som hade orienterarskor gjorde precis såna märken som du sett Berith, så det är nog såna som lufsat runt i dina skogar.
Fast orienterare brukar ju inte direkt "lufsa" runt!
Aqvakul
09-11-2009, 07:40
Jag är nästan hundra på att det vär märken efter "orienteringsskor".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.