|
Meriona
06-11-2009, 21:08
Har någon ett förslag på en show eller evenemang som äger rum på julafton i Stockholmstrakten? Vi piper upp till Arlanda på julafton för att åka vidare till Mexico på Juldagens morgon. Men finns det något kul att göra istället för att sitta på hotellrummet? Har vi tur är vår råttuppfödare hemma och bjuder på julmat, men om hon INTE är det, vad ska vi hitta på tycker ni?
Aqvakul
06-11-2009, 21:19
Julafton är typ sämsta utedan på hela året, medan det numera är full rulle på juldagen. Men det hjälper knappast er...
Meriona
06-11-2009, 21:22
Nä för här i vår by är det fullt drag på krogen även på julafton tack vare Emil. (Lokalt känd) Men eftersom man ändå inte släpar med en 15åring på krogen så hade det varit kört ändå. Men en show eller konsert uppskattar han/vi!
Aqvakul
06-11-2009, 21:25
Meriona
06-11-2009, 21:29
NÄ men det var ju tröstlöst! INGA träffar! Då hoppas jag verkligen att hotellet har en trevlig julbuffé eller nåt...
netaave
07-11-2009, 01:03
CITAT (Meriona @ 06-11-2009, 21:29)  NÄ men det var ju tröstlöst! INGA träffar! Då hoppas jag verkligen att hotellet har en trevlig julbuffé eller nåt...  Bor ni på Arlanda eller i Märsta? Var ni än bor går det väl att ta reda på om dom har julbord.
Meriona
07-11-2009, 13:21
På Arlanda, jag vill minnas att hotellet hette Quality Eurostop. Säkert har de julmat, det får väl duga som nödlösning. Eller kanske finns där nån biograf - nån som vet?
Boka hotellets spa, gym, basäng eller vad dom nu har
Skansen-där borde väl vara fint att promenera på en julaftonsförmiddag. Julmarknaden är förstås stängd men ändå?
Meriona
07-11-2009, 16:33
 Bra idé Lasse, ska kolla om de har nån bassäng! Tyvärr kommer vi upp på eftermiddagen Mojan, (eller mitt på dan) så jag tror vi på planka in på Skansen isåfall....
CITAT (Meriona @ 07-11-2009, 16:33)   Bra idé Lasse, ska kolla om de har nån bassäng! Tyvärr kommer vi upp på eftermiddagen Mojan, (eller mitt på dan) så jag tror vi på planka in på Skansen isåfall....  Kunde kanske bli riktigt spännande att planka in på Skansen. Kanske har någon kyrka har vacker julmusik på eftermiddag/kvällen? Det kan vara stämningsfullt och vackert. (Man behöver inte ens vara troende för att lyssna.  )
Meriona
07-11-2009, 16:51
Fin tanke. Men 15-åringen skulle nog sucka och stöna gissar jag .  Funderar på om man kunde bistå nån organisation som gör trevligt för hemlösa, genom att hjälpa till på något sätt. Det skulle sonen tycka va ok, sleva upp mat till behövande. Han har ett stort hjärta.  Men vill de ha hjälp från utbölingar och vem ska man kontakta?
*Stintan*
07-11-2009, 16:59
Här är från förra året men man kanske kan ta kontakt med någon av arrangörerna som står under artikeln för dom har säkert sånt här varje år. http://www.dn.se/insidan/alternativ-jul-fo...kyrkan-1.473491
Meriona
07-11-2009, 17:08
 Toppen Stintan, det ska jag kolla upp!!!!
Myosotis
08-11-2009, 12:31
CITAT (Meriona @ 07-11-2009, 16:51)  ...Funderar på om man kunde bistå nån organisation som gör trevligt för hemlösa, genom att hjälpa till på något sätt. Det skulle sonen tycka va ok, sleva upp mat till behövande. Han har ett stort hjärta.  Men vill de ha hjälp från utbölingar och vem ska man kontakta?  Det är en fin tanke!! Har du hittat något än? Jag tror säkert att det finns många organisationer som behöver hjälp, men skulle det inte finnas det kanske man kan organisera något på egen hand? Läsa julsagor på barnhem/barnsjukhus eller liknande.
Meriona
08-11-2009, 17:09
Phu nä idag har jag inte hunnit med att kolla nånting, det får bli imorrn...
netaave
08-11-2009, 17:24
Har ni bil med er upp? Tror inte kollektivtrafiken kör så många turer på julafton, här t.ex. är den helt inställd mellan 15-20. Och det är ju en bit in till Sthlm för i lilla Märsta tror jag inte dom har nåt sånt. Tror ni får försöka ha så mysigt ni kan med hotellpersonalen, ta med ett kul spel eller nåt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-11-2009, 17:30
Min Sambo och jag funderar också att åka bort några dagar över jul. Men vart?
Jag har letat på internet men inte hittat något
Elisabeth
netaave
08-11-2009, 17:59
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-11-2009, 17:30)  Min Sambo och jag funderar också att åka bort några dagar över jul. Men vart?
Jag har letat på internet men inte hittat något
Elisabeth Vi åkte till ett pensionat i jämtland en jul, det var en härlig jul med mycket snö och då vi inte alls på den tiden va roade av skidåkning, jag var dessutom höggravid, njöt vi bara av frisk luft, härliga promenader och att få sätta oss vid ett dukat bord med allt som hör julen till. Var förvånansvärt många som var där ändå, mest ensamma stammisar men på kvällarna satt vi tillsammans och hade hur trevligt som helst. Absolut den lugnaste jul jag nånsin haft.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|