|
*Stintan*
07-11-2009, 09:09
Jag förstår inte hur man gör för att få in fler än ett citat i samma inlägg. Har sett att det även går att lägga ett citat i ett annat citat. Finns det någon vänlig själ som vill berätta hur man gör?
blomkronan
07-11-2009, 09:16
är man snabb... och först citerar en, klickar på "skicka svar" går till nästa inlägg "citera" skriver och skickar så kommer dom med i samma inlägg men man måste vara snabb för hinner någon lägga in ett inlägg i mellan hamnar dina i två inlägg... förstår du
*Stintan*
07-11-2009, 09:19
Ja den varianten vet jag men den fungerar väldigt sällan för mig eftersom jag tar sån tid på mig att skriva inlägg.
Man måste klippa och klistra.  Citera först den ena - markera och kopiera den texten från skrivrutan - backa - citera nästa - klistra in den kopierade texten - antingen över, under eller i det andra citatet. Förhandsgranska!  Var nöjd med resultatet eller gör om genom att markera den felande biten, klipp ut och klistra in den där den passar bättre.
blomkronan
07-11-2009, 09:27
Samma här... jag tar oxå lång tid på mig att skriva. man kan ju kopiera texten och markera den med "citera" knappen CITAT Jag förstår inte hur man gör för att få in fler än ett citat i samma inlägg. så här... CITAT Ja den varianten vet jag men den fungerar väldigt sällan för mig eftersom jag tar sån tid på mig att skriva inlägg. men det var kanske inte vad du menade
Jag har också funderat över detta. Men hur får man då med namnet på den man citerar.
*Stintan*
07-11-2009, 10:07
CITAT (Berith @ 07-11-2009, 09:27)  Man måste klippa och klistra. Citera först den ena - markera och kopiera den texten från skrivrutan - backa - citera nästa - klistra in den kopierade texten - antingen över, under eller i det andra citatet. Förhandsgranska!  Var nöjd med resultatet eller gör om genom att markera den felande biten, klipp ut och klistra in den där den passar bättre. Nää Berith det där fattar jag inte. Jag kan markera texten men inte kopiera från textrutan - och backa hur då? Hahaha det är bergis jätteenkelt när man kan det men jag blir just nu bara väldigt frustrerad.. Blomkronan, CITAT Samma här... jag tar oxå lång tid på mig att skriva. man kan ju kopiera texten och markera den med "citera" knappen
men det var kanske inte vad du menade Nej det blir ju inte så bra eftersom man inte ser vem som citerats och när citatet skrevs vilket jag tycker är bra att veta om man vill gå tillbaka och kolla eftersom ofta citeras bara delar av inlägg så att man inte kan se helheten. Snällt att ni försöker
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 10:07)  Nää Berith det där fattar jag inte. Jag kan markera texten men inte kopiera från textrutan - och backa hur då?
Hahaha det är bergis jätteenkelt när man kan det men jag blir just nu bara väldigt frustrerad.. Jo men om du vill citera Ada så klickar du på citatknappen i hennes inlägg precis som vanligt. Då hamnar det ju i textrutan (den här jag skriver i nu!), där markerar du texten - Ctrl A brukar vara enklast. Sen Ctrl C som i kopiera. Backa! Alltså klicka på bakåtpilen längst upp på sidan - (brukar komma upp en sida där som säger nåt som man inte behöver bry sej om), gör om backningen tills du är tillbaka i tråden. Då citerar du Bedas inlägg och hamnar i skrivrutan igen. Sätt markören där du vill ha in förra citatet - Ctrl V lägger in texten du först kopierade. På't igen bara!
Låter bara invecklat. Varför inte använda mittenknappen på musen för att öppna en ny tab för varje citat och kopiera in det till ett och samma inlägg bara?
Alexander-VG-zon3
07-11-2009, 12:02
CITAT (Nauti @ 07-11-2009, 11:41)  Låter bara invecklat. Varför inte använda mittenknappen på musen för att öppna en ny tab för varje citat och kopiera in det till ett och samma inlägg bara? så gör jag också tabbar/flikar dom jag vill citerar och sedan så kopiera jag in allt i ett inlägg.
Men...  Så gör ju jag också ibland, varför kom jag inte ihåg det...?
*Stintan*
07-11-2009, 12:28
CITAT (Nauti @ 07-11-2009, 11:41)  Låter bara invecklat. Varför inte använda mittenknappen på musen för att öppna en ny tab för varje citat och kopiera in det till ett och samma inlägg bara? Jag har ingen mittenknapp på musen Kan du förklara lite närmare för jag begriper inte vad du menar.
Ålgryte
07-11-2009, 12:37
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 09:09)  Jag förstår inte hur man gör för att få in fler än ett citat i samma inlägg. Har sett att det även går att lägga ett citat i ett annat citat. Finns det någon vänlig själ som vill berätta hur man gör? Så här kan det ju se ut när du skriver CITAT (Nauti @ 07-11-2009, 11:41)  Låter bara invecklat. Varför inte använda mittenknappen på musen för att öppna en ny tab för varje citat och kopiera in det till ett och samma inlägg bara? Det som står mellan CITAT och blir citerat. Vill du ha med namnet också måste du trycka på "citera" först. Så här såg det ut när jag skrivit ovanstående: [attachment=44061:Citera.jpg]
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 12:28)  Jag har ingen mittenknapp på musen Kan du förklara lite närmare för jag begriper inte vad du menar. Om du högerklickar på citera-knappen och klickar på "öppna i ny flik". Då får du upp flera flikar med ett citat där det står vem man citerar, tid o.s.v. Sedan markerar du allting antingen med musen eller ctrl-a, kopierar med ctrl-c och sedan går du till den första fliken och klistrar in med ctrl-v. Därefter kan du stänga den fliken och gå vidare till nästa och kopiera in det citatet i den första fliken tills du har alla citat du vill ha i samma inlägg. Låter underligt att inte ha någon mittenknapp på musen. På min touchpad klickar jag bra på touchpaden med två fingrar eller trycker ner båda knapparna samtidigt.
*Stintan*
07-11-2009, 12:45
Jo jag vet hur det ser ut men vad jag inte begriper är hur man får in namnet i den grå listen. Om jag bara ska citera en så klickar jag ju på citera i inlägget nere till höger och då blir det ju rätt. Om jag vill citera fler så måste jag öppna en ny svarsruta som jag har förstått det och där kopiera in det jag vill citera. Men då kommer ju inga namn med i den grå listen.
*Stintan*
07-11-2009, 12:51
CITAT (Nauti @ 07-11-2009, 12:40)  Om du högerklickar på citera-knappen och klickar på "öppna i ny flik". Då får du upp flera flikar med ett citat där det står vem man citerar, tid o.s.v. Sedan markerar du allting antingen med musen eller ctrl-a, kopierar med ctrl-c och sedan går du till den första fliken och klistrar in med ctrl-v. Därefter kan du stänga den fliken och gå vidare till nästa och kopiera in det citatet i den första fliken tills du har alla citat du vill ha i samma inlägg.
Låter underligt att inte ha någon mittenknapp på musen. På min touchpad klickar jag bra på touchpaden med två fingrar eller trycker ner båda knapparna samtidigt. CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 12:45)  Jo jag vet hur det ser ut men vad jag inte begriper är hur man får in namnet i den grå listen. Om jag bara ska citera en så klickar jag ju på citera i inlägget nere till höger och då blir det ju rätt. Om jag vill citera fler så måste jag öppna en ny svarsruta som jag har förstått det och där kopiera in det jag vill citera. Men då kommer ju inga namn med i den grå listen. Haha det gick ju! Tack Nauti! Och ni andra också såklart som försökt förklara.
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 12:45)  Jo jag vet hur det ser ut men vad jag inte begriper är hur man får in namnet i den grå listen. Om jag bara ska citera en så klickar jag ju på citera i inlägget nere till höger och då blir det ju rätt. Om jag vill citera fler så måste jag öppna en ny svarsruta som jag har förstått det och där kopiera in det jag vill citera. Men då kommer ju inga namn med i den grå listen. Det blir samma sak som att citera som du vanligtvis gör bara att du flyttar ihop flera sådana citeringar i ett och samma inlägg.
*Stintan*
07-11-2009, 12:58
Det där med flera flikar hade jag missat helt. Tack igen! Men i ärlighetens namn har jag aldrig försökt lära mig heller
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 12:58)  Det där med flera flikar hade jag missat helt. Tack igen! Men i ärlighetens namn har jag aldrig försökt lära mig heller  Bravo! Varför jag krånglade till det med långa utläggningen från 1912 vet jag inte, det var ju så jag gjorde då men numera gör jag som flaxss...
Det fungerade med "ny flik" här med... Nu ska man bara komma ihåg hur man gjorde när det behövs...
*Stintan*
07-11-2009, 22:39
Ja precis
Puttar upp så den inte försvinner. Närminnet har gått i pension här.
Gudrun i Göteborg
26-11-2009, 17:49
CITAT (*Stintan* @ 07-11-2009, 12:28)  Jag har ingen mittenknapp på musen  Jag har ingen mus. Äsch. Det blev ju dumt CITAT (pejori @ 24-11-2009, 18:34)  Puttar upp så den inte försvinner. Närminnet har gått i pension här. Här också Men det funkar ju
CITAT (pejori @ 24-11-2009, 18:34)  Puttar upp så den inte försvinner. Närminnet har gått i pension här. CITAT (pejori @ 24-11-2009, 18:34)  Puttar upp så den inte försvinner. Närminnet har gått i pension här. CITAT (Gudrun i Göteborg @ 26-11-2009, 17:49)  Jag har ingen mus. Äsch. Det blev ju dumt Här också Men det funkar ju  Jaaaa det funkar ju men det gäller att hålla koll på allt man öppnar och sen skriva på rätt ställe också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|