Full version: Epiphyllum
Monarda
Efter en lång kall höstvistelse i uterummet blommar nu denna epiphyllum för fullt. Just den här röda tillhör den som blommar mer eller mindre året om medan den rosa blommar vår och sommar. Någon mer som har bilder? Vore kul att få se lite andra sorter. Har också en sort som heter David Copperfield men som nästan står still. Den får samma skötsel som dom andra men verkar inte trivas riktigt. Någon som har erfarenhet av den?

[attachment=44063:PB070728.jpg] [attachment=44064:PB070727.jpg]

[attachment=44065:P4280974.jpg]

mbn
CITAT (Monarda @ 07-11-2009, 13:03) *
Efter en lång kall höstvistelse i uterummet blommar nu denna epiphyllum för fullt. Just den här röda tillhör den som blommar mer eller mindre året om medan den rosa blommar vår och sommar. Någon mer som har bilder? Vore kul att få se lite andra sorter. Har också en sort som heter David Copperfield men som nästan står still. Den får samma skötsel som dom andra men verkar inte trivas riktigt. Någon som har erfarenhet av den?

[attachment=44063:PB070728.jpg] [attachment=44064:PB070727.jpg]

[attachment=44065:P4280974.jpg]

Jisses, vilken skönhet, den rosa!! *på väg för att "låna"..* whist.gif
Alexander-VG-zon3
vilka underbara och vackra växter du har, mina har inte blommat någon gång. men snart så hoppas jag.
Sussie F-Flower
-Åhhh, så vackert!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Rossi
Oj, vad fin din rosa är!!

Här kommer bilder på två av mina Epiphyllum.

[attachment=45251:DSC_6976.JPG]

[attachment=45252:DSC_6985.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon