|
titti49zon6
08-11-2009, 11:40
Det har nu gått 1 år sen jag fick en ny chans, blev opererad för Akut aorta accendens dissektion typ A (dvs, aortan brast ovanför hjärtat) och fick mitt liv tillbaka. Det enda jag minns av den dagen var att jag hade stämt träff med Blomkronan, sorry men vi får lov att träffas nån gång när jag kommer till Stockholm igen.
Edit! Stavfel
Aqvakul
08-11-2009, 11:49
Härligt att du finns med oss, Titti!
Christina i Taxinge~
08-11-2009, 12:12
Fantastiskt! Grattis till resten av ditt liv! Otroligt egentligen vad som kan göras inom vården! Jag har sett min kroppspulsåder på röntgen och blev helt paff! Vet inte vad jag hade väntat mig, men den var stoooor!!! Aortan är grov som ett rep och går den sönder så händer det grejer fort......
Titti, gott kämpat detta året, en stor  grattis till ytterligare ett år
Sussie F-Flower
08-11-2009, 12:17
Grattis på 1-årsdagen! Ja, nog är det helt fantastiskt att du lever idag Titti...  tänk vad otroligt sorgligt det kunde ha blivit.. Förstår att du har kämpat som bara den under året som gått... Förresten, det går nog inte att föreställa sig hur jobbigt det har varit många gånger för dig och er, när man inte har varit med om det själv... Hur känns det nu, när du tänker tillbaka...? Är du återställd nu? Eller nästan?  Jättekram på Din dag!
titti49zon6
08-11-2009, 12:28
Tack för er uppmuntran! Nu väntar jag bara på besked om huruvida jag måste operera in en pacemaker ( har f.n en bärbar EKG som mäter hjärtrytmen) Mitt hjärta stannar kortare stunder 1,5 -4 sek. och pulsen är hög. Annars mår jag ganska bra, kan inte utföra tyngre saker men klarar ju av matlagning, lite sömnad och det är legalt att bara ligga i sängen med en bra bok Hjärtgympan är bra, då törs jag ta i lite mer när jag vet att det finns kunnig personal i närheten om något skulle hända . Skulle nog gå upp mycket i vikt annars (har hittills gått upp 10 kg från 38 till 48 kg)
Grattis och lycka till i din fortsatta kamp till att bli frisk. Du är en kämpe förstår jag.
Sussie F-Flower
08-11-2009, 12:38
CITAT (titti49zon6 @ 08-11-2009, 12:28)  Tack för er uppmuntran! Nu väntar jag bara på besked om huruvida jag måste operera in en pacemaker ( har f.n en bärbar EKG som mäter hjärtrytmen) Mitt hjärta stannar kortare stunder 1,5 -4 sek. och pulsen är hög. Oj! Har det tillstött såna problem efter operationen, eller var det något du hade innan..?Annars mår jag ganska bra, kan inte utföra tyngre saker men klarar ju av matlagning, lite sömnad och det är legalt att bara ligga i sängen med en bra bok -Ja, det får man!Hjärtgympan är bra, då törs jag ta i lite mer när jag vet att det finns kunnig personal i närheten om något skulle hända . Skulle nog gå upp mycket i vikt annars (har hittills gått upp 10 kg från 38 till 48 kg) VA???? Vägde du bara 38??? Och bara 48 nu även fast du gått upp 10? Liten och nätt kanske...
titti49zon6
08-11-2009, 12:42
Sussie, jag hade inga problem med hjärtat tidigare, bara högt blodtryck som jag åt medicin för
Hihi, har alltid varit en lättviktare, nu får jag köpa nya kläder
*Stintan*
08-11-2009, 12:45
Rosmarin
08-11-2009, 12:47
Ja det är helt fantastiskt när man tänker sig in i vad du har gått igenom. Väl kämpat! Hoppas att det ska gå lika bra i fortsättningen som under detta gångna år.
ninnisky
08-11-2009, 12:48
Skickar dig en jättestor  och grattar dig till den nya födelsedagen. Det är faktiskt inte så dumt att fira dubbelt  - det gör vi med vår yngste son och han har aldrig klagat...
CITAT (titti49zon6 @ 08-11-2009, 11:40)  Det har nu gått 1 år sen jag fick en ny chans, blev opererad för Akut aorta accendens dissektion typ A (dvs, aortan brast ovanför hjärtat) och fick mitt liv tillbaka. Det enda jag minns av den dagen var att jag hade stämt träff med Blomkronan, sorry men vi får lov att träffas nån gång när jag kommer till Stockholm igen.
Edit! Stavfel Säger bara grattis på "födelsedagen" Titti
Myosotis
08-11-2009, 13:29
Grattis!
GRATTIS TITTI! Hoppas det ordnar sig med hjärtrytmen också. Har du brady/tachy-syndrom?
Du är en kämpe Titti. Jag är så glad att ha dig som vän. Grattis på 1-årsdagen. [attachment=44109:23767.jpg]
Irene_L
08-11-2009, 14:46
[attachment=44110:frienstack.gif] Grattis på ett-årsdagen vännen min!! Jag kommer ihåg oron för ett år sen och lyckan när jag fick höra att allt gått bra!!
Maggan H
08-11-2009, 15:27
Även jag grattar dig och din familj till att du fick ditt liv tillbaka!  Tänk ändå att det redan är ett år sedan du chockade oss alla och tänk ändå vilken fin sjukvård vi har i Sverige.
Lady Hamilton
08-11-2009, 16:04
Ja även jag säger Grattis  Vi är så otroligt glada över att du klarade dig för det var en rejäl "nervpärs" innan vi visste. Och jag kommer ännu i håg när jag fick höra din röst på telefon  .......det var så härligt att få höra dig på "riktigt" och få tala med dig. Hoppas nu att du blir starkare så att du framöver orkar resa ner till Stockholm, du var ju en "baddare" på att resa ner dit tidigare
Biggan_
08-11-2009, 18:27
Grattis! Det här är verkligen värt att fira! Lycka till i den fortsatta kampen för att bli starkare och friskare! Men du är en kämpe och klarar det här!
titti49zon6
08-11-2009, 19:02
Tack alla, så skönt att ha er som stöttat mig under året som gått. Magdis, jag vet inte annat än att jag har hjärtfladder
Farbror Blå
08-11-2009, 21:42
Titti, grattis på ettårsdagen!!
=) Vi är väldans glada att du firar ett år i år, bara så du vet!
kram
Ja, vad ska man säga annat än stort Grattis Titti! Kommer som flera andra redan sagt, heller aldrig att glömma "nervpersen" innan vi visste  . Och precis som Ladyn säger, aldrig att jag glömmer din "levande" röst i telefonen.............."Hej, det är jag, Titti! Då kom det en tår eller två. Inte heller glömmer jag all hjälp vi hade av din syster som på bästa sätt höll oss ajour. Hoppas allt fortsätter gå framåt Titti...................vem vet, kanske du orkar så ett frö eller två till våren..................och om inte, så kan du i alla fall sitta under nåt träd och kika på de blomster du redan har och förhoppningsvis känna doften av dem
ängsvädd
08-11-2009, 22:08
Grattis Titti
Hej igen
08-11-2009, 22:15
Grattis Titti! I januari firar vi makens 10-åriga" pånyttfödelse"
Visst är det fantastiskt att man kan få en "andra chans"! Jättekul att du mår såpass bra Titti, hoppas att det fixar sig med din hjärtrym snart också!
Grattis titti! Hoppas att du får ordning på fladdret också! Min mamma fick stor förträgning när hon var 57 år. Det var en hel del turer kring hennes hjärta efter det, bland annat gjorde en medicin som hon var tvungen att äta att hon fick hjärtstopp i en halv minut flera gånger, och det gjorde jävulskt ont. Problemet löstes tillslut med pacemaker som slår åt hjärtat när den inte slår själv, eller hur man nu kan säga. Nu kan hon äta sin livsviktiga medicin som annars hade dödat henne.
Eva i Skåne
09-11-2009, 08:21
Grattis Titti!  Lycka till med ditt fortsatta liv! Jag visste inget om detta eftersom jag varit inne så lite på forumet de senaste 1-2åren, men du hör ju till bekantingarna från tiden innan dess.
GRATTIS Titti! Det här klarar du! Olle
blomkronan
09-11-2009, 08:40
Det är så skönt att allt gick bra  det har så klart varit ett tufft år för dig, men du kommer bli stark igen  då hoppas jag att vi får chansen att träffas, om inte till symässan så kanske till trädgårdsmässan...
Man blir glad av att läsa att en del får en ny chans  Grattis eller hur man ska säga
anne-li i olofstorp
09-11-2009, 21:36
Precis! Jag tillhör inte dem som skriver så ofta här, men jag följde din kamp genom rapporter vi fick och jag är SÅÅÅÅ glad att det gått så bra, men att det redan är ett år sedan!!!! Tiden rusar! Kram och grattis!
Biggan_
14-02-2010, 11:13
En x-tra tanke går till dej idag Titti! Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag!
Du är bara för underbar Biggan  . Du tänker alltid på alla andra innan dig själv Men självklart..................Grattis Titti
herkules
14-02-2010, 12:19
jag är glad att du är här, med oss!
Aqvakul
14-02-2010, 12:38
Sköt om dig, Titti!
Snöflinga
14-02-2010, 21:42
Önskar dig god fortsättning på ditt nya liv  Hela din historia är så fantastisk. Är verkligen glad att du finns idag och hoppas att hjärtproblemen ger sig med tiden. Sköt om dig.
Irene_L
14-02-2010, 22:21
Hoppas att du har haft en fin Alla Hjärtans dag! [attachment=47186:hj_rtat.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|