Full version: ogräs?
4:an
[attachment=44120:ogr_s1.JPG][attachment=44121:ogr_s2.JPG]Är det någon som kan hjälpa mig med om det för det första är ogräs och i så fall vilken sorts ogräs!!!

[attachment=44122:ogr_s4.JPG][attachment=44123:ogr_s.JPG]
Bassam
Hej
Du kan råkna själv växter om det är ogräs ellr inte .
H:Bassam
Jag är ledsen jag förstod inte riktigt! På alla bilderna avser jag växten som är i mitten....
kina3
Hm...jag gissar på kungsljus på bild nr 3. Men det var ett skott från höften.
Den översta påminner om en så där häckbuske.
Hoppas du får mer rediga svar!
Det kan väl inte vara fel att rensa ut lite nu när man har mer tid!!! Är bara rädd att dra upp något jag satt och glömt bort! whist.gif
Gudrun i Göteborg
Kungsljus gissar jag också på. Och på bild nr 2: Har du planterat bolltistel tror du?
Inte så vitt jag vet! confused.gif Får kanske låta den gå upp nästa år så jag får se vad det är....är rädd för spridningen eftersom jag har hittat rätt många sådana här i trädgården!
g.gif Ingen mer som vet något???
halvboråsare
Den på den 1:a bilden har jag bredvid en betongdamm. Gör sig riktigt fint när den letar sig ner i vattnet.
Ingen aning om vad det är för växt, men den verkar inte sprida sig och den gör ett halvbra jobb med att försöka konkurrera ut kirskålen som växer tillsammans med den.
Behåll den om du tycker den gör sig på platsen. Det gör iaf jag.
Skall hjälpa den med utrotningen av kirskålen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon