Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Aqvakul
pejori
Det är inte vad man kan kalla "fultomtar" inte...[attachment=45158:post_126...59683971.gif]
Aqvakul
Wilmer
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 11:55) *

Ååååååååå MIG VILJA HA!!!
mojan
Inget paket! -cry-.gif
Kan du som har skickat till mig höra av dig så kan vi reklamera till Posten. whistling.gif devil.gif
Aqvakul
Idag räkar jag med att det ligger ett paket i min box.....
Myosotis
Räkor? Då får du öppna på en gång, de börjar nog lukta annars.

Vackra frimärken, men inte juliga.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 15:19) *
Idag räkar jag med att det ligger ett paket i min box.....

Idag räknar jag med att det ligger ett paket i min box.....

På väg hem nu...
DykUnderYtan
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 13:07) *

Så söt så, ser faktiskt precis ut som vår hund. Ska nog sätta tomteluva på honom också... smile.gif
DykUnderYtan
JAG HAR FÅTT PAKEEEET!! yahoo.gif yahoo.gif

Har redan öppnat det två gånger, men ändå inte... hihi
DykUnderYtan
Klappjakten har jag lagt ner nu, tomten har ju hittat mig... ju är det jakt på odla istället....

Jag vet vart paketet är postat, men det kan ju vara en bluff.
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 16:56) *
Idag räknar jag med att det ligger ett paket i min box.....

På väg hem nu...

och det gjorde det... yahoo.gif yahoo.gif

paketet var lagom stort och rymdes i min postbox..

det har brunt omslag, som jag inte vet om jag vågar slita bort

och det har två fina tydliga poststämplar från Sveriges fjärde största kommun....
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 17:33) *
...Sveriges fjärde största kommun....

till ytan eller invånarantalet?

Ska man behöva googla nu...
*mutter*
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 09-12-2009, 17:36) *
till ytan eller invånarantalet?

Ska man behöva googla nu...
*mutter*

befolkningsmässigt, behöver du fler ledtrådar?
netaave
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 17:33) *
och det gjorde det... yahoo.gif yahoo.gif

paketet var lagom stort och rymdes i min postbox..

det har brunt omslag, som jag inte vet om jag vågar slita bort

och det har två fina tydliga poststämplar från Sveriges fjärde största kommun....

Västerås smile.gif du kan väl pilla lite i ett hörn wink.gif
Aqvakul
CITAT (netaave @ 09-12-2009, 17:42) *
Västerås smile.gif du kan väl pilla lite i ett hörn wink.gif

Nej, inte Västerås - men typ 7 -8 mil åt nordost...
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 17:37) *
befolkningsmässigt, behöver du fler ledtrådar?

Ja rolleyes.gif om jag ska slippa googla så... Men jag känner mig ganska säker på att det inte är från mig, för inte kan jag väl bo i Sveriges fjärde största kommun...

Vet inte vilken kommun jag har skickat till, men jag har skickat ungefär mot nordnordost och - enligt eniro - ungefär 55 mil.
Monaxe
Ingen julklapp i sikte här ännu... crying.gif fast jag har å andra sidan inte heller skickat någon... giggle.gif
eller har jag det... wacko.gif
det var nog till förra julen jag skickade, eller i påskas... blink.gif

Jag bor definitivt inte i Sveriges fjärde största kommun, jag vet inte var jag bor... santa.gif

Måste ju ha en greyhoundtomte också....
netaave
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 17:47) *

Nej det menar du inte! biggrin.gif
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 17:47) *

Då landar man väl typ i Enköping... Staden som är nära giggle.gif

Bara för saaaakens skull då! Här kommer en Devon Rex-tomte också...
Rose
.
netaave
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 18:09) *
Då landar man väl typ i Enköping... Staden som är nära giggle.gif

Bara för saaaakens skull då! Här kommer en Devon Rex-tomte också...

Västerås - Enköping = 3 mil
Aqvakul
CITAT (netaave @ 09-12-2009, 18:16) *
Västerås - Enköping = 3 mil

Det har jag oxå koll på: Lumpen i Enköping, nattpermis på onsdan, onsdagskompis på sjuklsköterskeskolan i Västerås.
(typ 38 år sen... hoppas det är preskriberat: Hon hade pojkvän i Ystad och jag hade fjälla i Stockholm)

Aqvakul
CITAT (netaave @ 09-12-2009, 17:42) *
du kan väl pilla lite i ett hörn wink.gif

hittade ett julklappspapper inunder, med fina amaryllisar på... wub.gif
netaave
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 18:38) *
Det har jag oxå koll på: Lumpen i Enköping, nattpermis på onsdan, onsdagskompis på sjuklsköterskeskolan i Västerås.
(typ 38 år sen... hoppas det är preskriberat: Hon hade pojkvän i Ystad och jag hade fjälla i Stockholm)

Fyyyyy... wink.gif
Va ni o dansa i Skultuna också?
Eva i Skåne
Idag har jag fått mitt paket. thanks.gif Det är mjukt...
netaave
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 18:59) *
hittade ett julklappspapper inunder, med fina amaryllisar på... wub.gif

Sånt köpte jag på Rusta idag, kanske inte lika ditt då men amaryllis va det på, röda på svart botten.
Va så snyggt så jag näns nog inte använda det, funderar på göra decoupage av det på nån bricka eller nåt. Borde bli kanonfint.
Meriona
Jag får fortfarande bara reklam... sad.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:38) *

-cry-.gif crying.gif no.gif -cry-.gif
Aqvakul
Är du bara snäll, så kommer tomten snart.... santa.gif
Meriona
Jag funderar på att hämnas genom att inte skicka nån paket heller.... devil.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 19:43) *
Är du bara snäll, så kommer tomten snart.... santa.gif

no.gif Är så snäll så, men ingen tomte komma till mig... no.gif
Klura
Jag blev jätteglad idag när jag fick paket. Trodde det var från Tomten.
Men det visade sig vara våra julkort från Vistaprint vi beställt.
Gick fort som 17 att få dom, beställde i lördags.
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:46) *
Jag funderar på att hämnas genom att inte skicka nån paket heller.... devil.gif

Kan inte jag, mitt är redan skickat ju.. ranting.gif ranting.gif
Tycker inte det är snällt, att vänta till sista dagen så där.. rtfm.gif
Nyfikenheten kan gå hårt åt hjärtat ju... rotfl.gif naughty.gif .

Vääänta ni bara...Snaaart är det Påsk... devil.gif devil.gif giggle.gif
Klura
CITAT (pejori @ 09-12-2009, 12:50) *
Har en hamster åsså... whistling.gif
[attachment=45157:hamster_...mas_0001.jpg]

Vilken ljuvlig krabat.
Skickar en bild på ett julkort jag hade på hemsidan 2004.

Meriona
Oh huvva, då ska jag muta Påskharen så att jag inte får dig.... blink.gif
Det var naturligtvis inte Kluras inlägg jag svarade på, men det förstår ni kanske ändå...
freya
Jag fick ett paket, pennan till wacomplattan (ritplatta till datorn). Tomten kunde väl varit snäll o gett mig den, går på 500 kr crying.gif vovvar kostar mycket i onödan... Fast det säger jag inte så ungarna hör det, dom vill sälja henne ibland angry.gif

Nå´t annat paket fick jag inte i dag heller.
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:52) *
Oh huvva, då ska jag muta Påskharen så att jag inte får dig.... blink.gif
Det var naturligtvis inte Kluras inlägg jag svarade på, men det förstår ni kanske ändå...

Ja det förstog vi.. tummenupp.gif

Det värsta är, att till påsk har en barmhärtig glömska infunnit sig, och jag har glömt mina hämdtankar... giggle.gif
Jag har till och med ätit min spenat, så snäll har jag varit...Men icke!!!! crying.gif
Meriona
Jag älskar spenat, men vad hjälper det om tomten inte begriper sig på sund kost. Du såg ju själv magen hans, inte mycket grönsaker där inte... no.gif
emmas matte
Jag har varit snäll ,men ingen paketet crying.gif crying.gif Kanske någon strejkar????? eller posten vill inte bära ut paketetetbor för långt bort
mojan
CITAT (Aqvakul @ 09-12-2009, 18:38) *

Jaså, var det DU! ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 19:38) *

Var glad för det, du. Här är det bara räkningar. Det är inte juste, så här precis innan jul. crying.gif
MariaS
Här har man varit hur snäll som helst.. i flera veckor nu och ALL broccolin har jag snällt ätit upp yes.gif Pillade t.o.m. frivilligt i mig några brysselkålshuvuden till middagen idag! Men inte kommer det något paket här inte rtfm.gif Inte ens reklam eller räkningar i lådan -cry-.gif Santa har stulit min brevbärare helt enkelt crying.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 09-12-2009, 20:25) *
Jaså, var det DU! ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ja, men var det verkligen du.... kan du skicka en bra bild... du vet födelsemärket på ett visst ställe... crazy.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 09-12-2009, 20:45) *
Här har man varit hur snäll som helst.. i flera veckor nu och ALL broccolin har jag snällt ätit upp yes.gif Pillade t.o.m. frivilligt i mig några brysselkålshuvuden till middagen idag! Men inte kommer det något paket här inte rtfm.gif Inte ens reklam eller räkningar i lådan -cry-.gif Santa har stulit min brevbärare helt enkelt crying.gif

DÅ vet jag vem som är din Secret Santa! idea.gif Det måste vara Pejjan, hennes Grinchen har ju stulit julen! -fear-.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:02) *
DÅ vet jag vem som är din Secret Santa! idea.gif Det måste vara Pejjan, hennes Grinchen har ju stulit julen! -fear-.gif

yes.gif tummenupp.gif
Stingray
Jag Har Fått PAKET thanks.gif yahoo.gif yaay.gif

Tack Tack Tack så mkt min egna tomte

Det är fint inslaget med 10 st 4,80 kr frimärken på, väger ungefär 1 kg, inslaget i rött julpapper med guldiga och gröna julgranar på. När jag känner efter på det känns det som en hård kant innanför wellpappen som skyddar den viktiga klappen innanför. Åhhhh vad nyfiken jag är. Har hållit mig ifrån att pilla upp ett hörn för att "kika". Vill veta mer men julafton är det inte än på 12 dagar... ranting.gif Väntans tider har bara börjat... -cry-.gif

Så nu är det dags att smaka av min hemgjorda julglögg 000.gif , slå in mitt paket så att det är sändbart (eller hade jag gjort det???? g.gif ) och sedan blir det gos i soffan med killen och gissningar på vad paketet kan innehålla biggrin.gif
Meriona
Hihi gôtt åt na då kanske att hon inte fått sitt paket.... laugh.gif

CITAT (Stingray @ 09-12-2009, 21:09) *
Jag Har Fått PAKET thanks.gif yahoo.gif yaay.gif

Tack Tack Tack så mkt min egna tomte

Det är fint inslaget med 10 st 4,80 kr frimärken på, väger ungefär 1 kg, inslaget i rött julpapper med guldiga och gröna julgranar på. När jag känner efter på det känns det som en hård kant innanför wellpappen som skyddar den viktiga klappen innanför. Åhhhh vad nyfiken jag är. Har hållit mig ifrån att pilla upp ett hörn för att "kika". Vill veta mer men julafton är det inte än på 12 dagar... ranting.gif Väntans tider har bara börjat... -cry-.gif

Så nu är det dags att smaka av min hemgjorda julglögg 000.gif , slå in mitt paket så att det är sändbart (eller hade jag gjort det???? g.gif ) och sedan blir det gos i soffan med killen och gissningar på vad paketet kan innehålla biggrin.gif

Kan det var ett kilo julost? Inte för 25 spänn, i så fall är det från förra julen och då hade du inte velat ha paketet i ditt hem.... rolleyes.gif
Stingray
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:11) *
Hihi gôtt åt na då kanske att hon inte fått sitt paket.... laugh.gif
Kan det var ett kilo julost? Inte för 25 spänn, i så fall är det från förra julen och då hade du inte velat ha paketet i ditt hem.... rolleyes.gif

Nä det luktar inget om paketet så en flera år gammal ost är det inte, om inte min tomte kommit på ett sätt att skicka en platt icke luktande årsgammal julost naughty.gif
Meriona
CITAT (Stingray @ 09-12-2009, 21:13) *
Nä det luktar inget om paketet så en flera år gammal ost är det inte, om inte min tomte kommit på ett sätt att skicka en platt icke luktande årsgammal julost naughty.gif

Ett PLATT paket på ett kilo kan vara en GULDTACKA! Öppna för sjutton! smiley_small_hug.gif Och om det är det så har Santa snurrat till det, det var till mig det skulle ju! ranting.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 09-12-2009, 21:02) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Inte julen bara brevbäraren.... whistling.gif angel_not.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon