|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Myosotis
29-12-2009, 18:36
Merionas mottagare letar och läser (Hon är med för första gången i år.). Det är inte lätt.  Jag tycker faktiskt det är svårt att ledtråda åt någon annan då jag inte känner till så många detaljer.
Myosotis
30-12-2009, 12:30
CITAT (Anma @ 28-12-2009, 00:31)  Jag tänkte att jag avslöjar alla tomtar någon gång i framtiden, men när? Efter nyår eller ännu längre fram i tiden?
Vad tycker ni? Nej, jag tycker att det kan vänta, annars kommer jag att känna mig stressad snart. Mycket roligare att komma på det själv ju. De som desperat vill veta redan efter nyår kan ju be om det så kan du avslöja deras tomtar.
Myosotis
30-12-2009, 12:41
CITAT (Fny @ 29-12-2009, 14:35)  snurrig i huvet efter att ha sträckläst de första 50 sidorna av tråden...  Hur går det Fny? Fortfarande snurrig?  Nu har jag tagit mig igenom båda trådarna igen, till ingen nytta!!  Inte lätt att gissa på någon som inte har skrivit alls eller lämnat ledtrådar, det blir ju en ren chansning! Så då gissar jag istället på Ciczi så länge. "Bevarande för framtiden". Hmmm. Skulle ju kunna tolkas som bokmärke så man vet till nästa dag hur långt man kommit... Långsökt/klurigt i så fall... Dessutom - vad det än står så står det inte Ystad på poststämpeln, det står något längre. Har försökt få det till Trelleborg, men det går inte ens med mycket fantasi!  Förresten är det kanske poststämpel Malmö som gäller. Hur många gånger får man gissa? Detta är redan min femte gissning!  Blir man avstängd efter 5 gissningar?
Chamomille
30-12-2009, 12:46
Tokfia.. skriv vad du har fått...
Myosotis
30-12-2009, 12:50
men... orkar inte leta, jag har ju t.o.m. visat en bild ju!!
Chamomille
30-12-2009, 12:54
Har du? Oj... Då måste jag ha varit utomrikes eller nåt..
elleave
30-12-2009, 12:59
CITAT (Kajsa i Arvika @ 28-12-2009, 11:11)  Eftersom jag känner till minst två händiga och smyckekunniga människor här på odla (finns säkert massor!) Så gissar jag på att endera Elleave eller eva helene e min tomte? 
CITAT (Myosotis @ 30-12-2009, 12:41)  Hur går det Fny? Fortfarande snurrig?  Nu har jag tagit mig igenom båda trådarna igen, till ingen nytta!!  Inte lätt att gissa på någon som inte har skrivit alls eller lämnat ledtrådar, det blir ju en ren chansning! Så då gissar jag istället på Ciczi så länge. "Bevarande för framtiden". Hmmm. Skulle ju kunna tolkas som bokmärke så man vet till nästa dag hur långt man kommit... Långsökt/klurigt i så fall... Dessutom - vad det än står så står det inte Ystad på poststämpeln, det står något längre. Har försökt få det till Trelleborg, men det går inte ens med mycket fantasi!  Förresten är det kanske poststämpel Malmö som gäller. Hur många gånger får man gissa? Detta är redan min femte gissning!  Blir man avstängd efter 5 gissningar?  Nej jag är inte din tomte... Ciczi
CITAT (elleave @ 30-12-2009, 12:59)  Tips till Kajsa i Arvika...
Nostalgia
30-12-2009, 14:16
Försökte lägga in en bild på min julklapp men det funkar inte just nu  Jag fick en fröautomat till småfåglarna  har aldrig sett någon liknande förut, jätte smart variant  som man vecklar ut själv och sedan häller frön i . Mycket passande julklapp till mig, jag bor mitt i skogen med massor med småfåglar som närmsta grannar STORT  och  till min hemlig  vem du nu är  har inte lyckats listat ut det ännu  och det blir bara svårare och svårare ju längre trådarna blir känns det som , det är en del ledtrådar att gå igenom så det är en aaaning snurrigt  ingen avslöjande poststämpell på brevet var det heller men min  är duktig på att rimma, fick ett jätte långt och skojigt sådant GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA
Så är jag igång med letandet efter min Hemliga Tomte (föredrar svenska) Undrar om det möjligen kan vara Crazy4Flowers, tillräckligt högt upp i landet i alla fall. Är det du?
Myosotis
30-12-2009, 16:50
CITAT (Ciczi @ 30-12-2009, 13:25)  Nej jag är inte din tomte...
Ciczi Okej, sista chansen, sen börjar jag gissa på måfå: Är det du Cathis? Fast det lär jag ju inte få reda på, hon har gått upp i rök.
Chamomille
30-12-2009, 16:55
... gått upp i rök...
Jag kan svara ja eller nej om du vill, myosotis.
Myosotis
30-12-2009, 17:21
Du menar - JA hon har gått upp i rök  eller NEJ hon har inte heller skickat till mig?  Vet du ifall hon är bortrest och kommer hem i morgon eller så? I så fall kan jag vänta.
CITAT (Myosotis @ 30-12-2009, 17:21)  Du menar - JA hon har gått upp i rök  eller NEJ hon har inte heller skickat till mig?  Vet du ifall hon är bortrest och kommer hem i morgon eller så? I så fall kan jag vänta. Nej vet inte om hon är bortrest. Men jag vet ju om hon är din tomte eller inte. Det svaret kan jag ge, eller hålla inne med.
Hmmm, internet vill inte i dag, går inte ladda upp fil. Får försöka i morgon då att visa min fina Ängel som DragonLady skickade till mig.
CITAT (Myosotis @ 30-12-2009, 16:50)  Okej, sista chansen, sen börjar jag gissa på måfå: Är det du Cathis? Fast det lär jag ju inte få reda på, hon har gått upp i rök.  Förlåt Myosotis, ja det är jag som är din Hemliga Tomte
Myosotis
30-12-2009, 21:13
CITAT (Cathis @ 30-12-2009, 21:10)  Förlåt Myosotis, ja det är jag som är din Hemliga Tomte Ååååh vad kul att jag har hittat dig!!  Tack så jättemycket för det fina bokmärket!  Har du gjort det själv? Du är såå duktig!  "Kan sättas på ett helt annat ställe" - var då?
CITAT (Myosotis @ 30-12-2009, 21:13)  Ååååh vad kul att jag har hittat dig!!  Tack så jättemycket för det fina bokmärket!  Har du gjort det själv? Du är såå duktig!  "Kan sättas på ett helt annat ställe" - var då? Jadå, jag har gjort det själv  Du kan knäppa loss hängena och sätta dom i ett halsband, i en nyckelring eller var det kan passa. Hoppas du får användning för det Så till min Tomte, jag har ingen aning vem du är, har läst och läst men icke. Jag har fått riktigt fina frön, till blommor jag verkligen gillar, men som jag aldrig lyckats driva upp från frön innan. Nu vill jag inte misslyckas. Snälla Tomten, jag behöver verkligen hjälp
CITAT (Cathis @ 30-12-2009, 21:36)  Så till min Tomte, jag har ingen aning vem du är, har läst och läst men icke. Jag har fått riktigt fina frön, till blommor jag verkligen gillar, men som jag aldrig lyckats driva upp från frön innan. Nu vill jag inte misslyckas. Snälla Tomten, jag behöver verkligen hjälp  Jag läste en ledtråd i nån av de andra trådarna som löd typ, mottagaren gillar dessa blommor el något i den stilen. Men de flesta här gillar väl blommor
jag tror jag ska utöka min ledtråd lite. Min mottagare verkar ha gett upp, men är på rätt spår egentligen.
Ledtråd: Användes förr för att bevara mat för framtiden.
Ciczi
Användes älvor för att bevara mat? Jag menar om man frågar dom riktigt snällt...?
Myosotis
31-12-2009, 11:43
Aqvakul
31-12-2009, 11:46
När ingriper Santas lilla hjälpreda och frälser alla dessa vilna själar...
Myosotis
31-12-2009, 11:53
CITAT (Fny @ 31-12-2009, 11:35)  Användes älvor för att bevara mat? Jag menar om man frågar dom riktigt snällt...?  Älvor dansar. Du tycker om dans står det i din profil. Det är nog någon som valde ut klappen till dig personligen!
CITAT (Aqvakul @ 31-12-2009, 11:46)  När ingriper Santas lilla hjälpreda och frälser alla dessa vilna själar...  Inte i år i varje fall...
CITAT (Fny @ 31-12-2009, 11:35)  Användes älvor för att bevara mat? Jag menar om man frågar dom riktigt snällt...?  JAg är avslöjad som Margiths tomte. Ciczi
Myosotis
31-12-2009, 12:29
CITAT (Anma @ 30-12-2009, 22:26)  Har tänkt att göra en sammanställning men inte orkat... 160kvm stort hus -> Anma -> blomkronan AnnammA -> DragonLady Anne-Li i Olofstorp -> Nostalgia Aqvakul -> maramara Betty -> HelenJ Biggan_ -> Maria S blomkronan -> Chamomille Cathis -> Myosotis Chamomille -> Meriona Christina i Småland -> Ciczi -> Margith Crazy4Flowers -> dicentra -> Ninnisky DragonLady -> freya DykUnderYtan -> elleave -> emmas matte -> Ciczi Eva i Skåne -> emmas matte Eva-Helene -> Farbror Blå -> Fny -> netaave freya -> Anne-Li i Olofstorp Helen J -> Stingray Kajsa i Arvika -> Klura -> LasseB -> Monaxe maramara -> Margith -> Eva i Skåne Maria S -> Biggan Meriona -> jag vet!! Mojan -> DykUnderYtan Monaxe -> dicentra Myosotis -> Anma netaave -> Aqvakul Ninnisky -> Christina i Småland Noak -> Nostalgia -> elleave pejori -> Titti49zon6 rom -> Rosmarin -> Skogstroll -> mojan Stingray -> Wilmer Titti49zon6 -> Ulrica -> Klura Wilmer -> Betty Säg till om jag har glömt någon. Jag försökte att få namnen att hamna under varandra lite snyggt, men det gick inte, varken med tab eller mellanslag.
Min mottagare har vare sig sökt sin Santa el lämnat ledtrådar på sin julklapp. Känns lite trist att den går med i den här annars så roliga "leken" och sen inte är aktiv. Förra året var väl alla på som 17 med ledtrådar och att söka rätt på sin Tomte, mer fart då. Framgick inte heller innan att personen skulle resa bort över jul/nyår, bara det inte hänt något
CITAT (Myosotis @ 31-12-2009, 12:29)  160kvm stort hus -> Anma -> blomkronan AnnammA -> Anne-Li i Olofstorp -> Nostalgia Aqvakul -> maramara Betty -> HelenJ Biggan_ -> Maria S blomkronan -> Chamomille Cathis -> Myosotis Chamomille -> Meriona Christina i Småland -> Ciczi -> Margith Crazy4Flowers -> dicentra -> Ninnisky DragonLady -> freya DykUnderYtan -> elleave -> emmas matte -> Ciczi Eva i Skåne -> emmas matte Eva-Helene -> Farbror Blå -> Fny -> netaave freya -> Anne-Li i Olofstorp Helen J -> Stingray Kajsa i Arvika -> Klura -> LasseB -> Monaxe maramara -> Margith -> Eva i Skåne Maria S -> Biggan Meriona -> jag vet!! Mojan -> DykUnderYtan Monaxe -> dicentra Myosotis -> Anma netaave -> Aqvakul Ninnisky -> Christina i Småland Noak -> Nostalgia -> elleave pejori -> Titti49zon6 rom -> Rosmarin -> Skogstroll -> mojan Stingray -> Wilmer Titti49zon6 -> Ulrica -> Klura Wilmer -> Betty Säg till om jag har glömt någon. Jag försökte att få namnen att hamna under varandra lite snyggt, men det gick inte, varken med tab eller mellanslag.  Tack så jättemycket myosotis!
Christina i Småland
31-12-2009, 14:37
Min mottagare var inne den 28 dec. och visade bild på sin julklapp. Paketet fick flyga långt för att nå henne!
Kajsa i Arvika
31-12-2009, 16:51
Jag tolkar det så som att Elleave e min tomte!!  Tack så jättemycket! Ska ta på dem och fota så att alla får se vad fina örhängen jag fått.. Tror faktiskt de passar till en fotlänk som jag redan har hemma... Min present sprider både ljus, värme och lite musik omkring sej..
Låter som du beskriver ett änglaspel... Kajsa är du min tomte?
DragonLady
31-12-2009, 18:32
[quote name='Myosotis' date='31-12-2009, 12:29' post='1145617'] 160kvm stort hus -> Anma -> blomkronan AnnammA -> DragonLady Anne-Li i Olofstorp -> Nostalgia Aqvakul -> maramara Betty -> HelenJ Biggan_ -> Maria S blomkronan -> Chamomille Cathis -> Myosotis Chamomille -> Meriona Christina i Småland -> Ciczi -> Margith Crazy4Flowers -> dicentra -> Ninnisky DragonLady -> freya DykUnderYtan -> elleave -> emmas matte -> Ciczi Eva i Skåne -> emmas matte Eva-Helene -> Farbror Blå -> Fny -> netaave freya -> Anne-Li i Olofstorp Helen J -> Stingray Kajsa i Arvika -> Klura -> LasseB -> Monaxe maramara -> Margith -> Eva i Skåne Maria S -> Biggan Meriona -> jag vet!! Mojan -> DykUnderYtan Monaxe -> dicentra Myosotis -> Anma netaave -> Aqvakul Ninnisky -> Christina i Småland Noak -> Nostalgia -> elleave pejori -> Titti49zon6 rom -> Rosmarin -> Skogstroll -> mojan Stingray -> Wilmer Titti49zon6 -> Ulrica -> Klura Wilmer -> Betty [quote]
Myosotis
31-12-2009, 22:27
Ändrat!
Kajsa i Arvika
01-01-2010, 11:57
Jaaa Noak! Jag e din tomte! Jag får be om ursäkt för en tämligen "fantasilös" klapp men fick fasligt bråttom eftersom jag höll på att missa datumet.. Hoppas du kan få lite glädje av det nångång..
Tack snälla! Det var inte alls fantasilöst, jag älskar änglaspel! Å så skönt att slippa läsa fler ledtrådar. Mitt huvud är alldeles rådbråkat av förkylning och snöstorm...
Myosotis
01-01-2010, 13:48
160kvm stort hus -> Anma -> blomkronan AnnammA -> DragonLady Anne-Li i Olofstorp -> Nostalgia Aqvakul -> maramara Betty -> HelenJ Biggan_ -> Maria S blomkronan -> Chamomille Cathis -> Myosotis Chamomille -> Meriona Christina i Småland -> Ciczi -> Margith Crazy4Flowers -> dicentra -> Ninnisky DragonLady -> freya DykUnderYtan -> elleave -> emmas matte -> Ciczi Eva i Skåne -> emmas matte Eva-Helene -> Farbror Blå -> Fny -> netaave freya -> Anne-Li i Olofstorp Helen J -> Stingray Kajsa i Arvika -> Noak Klura -> LasseB -> Monaxe maramara -> Margith -> Eva i Skåne Maria S -> Biggan Meriona -> jag vet!! Mojan -> DykUnderYtan Monaxe -> dicentra Myosotis -> Anma netaave -> Aqvakul Ninnisky -> Christina i Småland Noak -> Nostalgia -> elleave pejori -> Titti49zon6 rom -> Rosmarin -> Skogstroll -> mojan Stingray -> Wilmer Titti49zon6 -> Ulrica -> Klura Wilmer -> Betty
elleave
01-01-2010, 17:58
CITAT (Kajsa i Arvika @ 31-12-2009, 16:51)  Jag tolkar det så som att Elleave e min tomte!!  Tack så jättemycket! Ska ta på dem och fota så att alla får se vad fina örhängen jag fått.. Tror faktiskt de passar till en fotlänk som jag redan har hemma... Min present sprider både ljus, värme och lite musik omkring sej..  Japp! Vad kul att du tyckte om dem!  Var lite orolig för att du kanske inte hade hål i öronen, men jag chansade
Här är de som ännu inte är avslöjade:
160kvm stort hus -> Christina i Småland -> Crazy4Flowers -> DykUnderYtan -> Eva-Helene -> Farbror Blå -> Klura -> maramara -> Noak -> rom -> Rosmarin -> Titti49zon6 ->
Här är de som ännu söker sin avsändare:
160kvm stort hus AnnammA Cathis Chamomille Christina i Småland Crazy4Flowers DragonLady Eva-Helene Farbror Blå Fny MariaS pejori Skogstroll Ulrica
Dessa listor borde det vara lika många namn i båda, men så är inte fallet, hjälp mig att kolla vilka jag missat.
Tacketack!
Myosotis
01-01-2010, 20:21
 Sånt blir jag helt förvirrad av  Ska kolla... Meriona är inte avslöjad än! Chamo har hittat sin tomte (blomkronan)! Christina i Småland har hittat sin tomte (Ninnisky)! DragonLady har hittat sin tomte (AnnammA)! MariaS har hittat sin tomte (Biggan_)!
Myosotis
01-01-2010, 20:33
 Nu är jag ännu mer förvirrad  det stämmer fortfarande inte
Här är de som ännu inte är avslöjade:
160kvm stort hus -> Christina i Småland -> Crazy4Flowers -> DykUnderYtan -> Eva-Helene -> Farbror Blå -> Klura -> maramara -> Meriona -> Noak -> rom -> Rosmarin -> Titti49zon6 ->
Här är de som ännu söker sin avsändare:
160kvm stort hus AnnammA Cathis Crazy4Flowers Eva-Helene Farbror Blå Fny LasseB pejori Rom Rosmarin Skogstroll Ulrica
Har försökt kolla var i landet olika alternativa Santas bor Det kan vara Farbror Blå, har jag rätt månne?
CITAT (Myosotis @ 01-01-2010, 20:33)   Nu är jag ännu mer förvirrad  det stämmer fortfarande inte  Nä de gör ju inte det, såg efter att jag skickade.  Men vi får försöka klura ut det...  Tack så hemskt mycket för hjälpen!
Borde det inte vara lika många som inte är avslöjade som de som söker sin Santa annars går väl inte pusslet ihop? Eller är det för att förvirra i pusslet som det inte stämmer?
CITAT (LasseB @ 01-01-2010, 20:39)  Borde det inte vara lika många som inte är avslöjade som de som söker sin Santa annars går väl inte pusslet ihop? Eller är det för att förvirra i pusslet som det inte stämmer? Jo, men nu har jag klurat ut felen så nu stämmer listan. Om du hittat din avsändare eller blivit hittad men ändå är med i någon av listorna nedan, Låt mig få veta detta!  160kvm stort hus -> Christina i Småland -> Crazy4Flowers -> DykUnderYtan -> Eva-Helene -> Farbror Blå -> Klura -> maramara -> Meriona -> Noak -> rom -> Rosmarin -> Titti49zon6 -> Här är de som ännu söker sin avsändare:160kvm stort hus AnnammA Cathis Crazy4Flowers Eva-Helene Farbror Blå Fny LasseB pejori Rom Rosmarin Skogstroll Ulrica
Myosotis
02-01-2010, 12:00
Merionas mottagare står inte i början eller slutet av listan över dem som ännu söker sin avsändare, utan mer i mitten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|