Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Aqvakul
CITAT (MariaS @ 20-11-2009, 21:08) *
Bäst att låsa in min i badrummet i natt med andra ord!

inga hägrar i badrummet, alltså... naughty.gif
dicentra
CITAT (MariaS @ 20-11-2009, 21:08) *
Bäst att låsa in min i badrummet i natt med andra ord!

Badrummet är inte sååå bra Maria för Maine coon katt som han är ÄLSKAR han vatten!! rotfl.gif
Brukar ligga o sova i handfatet o bryr sig knappt när vi sätter på kranen,knaskatt. slap.gif

OOps nu kom han visst in(hungrig förståss!!)

Så du kan sova lugnt inatt! flirting.gif

Skall snart gå o lägga mig o fundera på vad jag skall köpa i julklapp till en för mig än så länge okänd "odlait" g.gif
DragonLady
CITAT (dicentra @ 20-11-2009, 22:00) *
Badrummet är inte sååå bra Maria för Maine coon katt som han är ÄLSKAR han vatten!! rotfl.gif
Brukar ligga o sova i handfatet o bryr sig knappt när vi sätter på kranen,knaskatt. slap.gif

OOps nu kom han visst in(hungrig förståss!!)

Så du kan sova lugnt inatt! flirting.gif

Skall snart gå o lägga mig o fundera på vad jag skall köpa i julklapp till en för mig än så länge okänd "odlait" g.gif

giggle.gif det gjorde min skogis oxå, han bara blängde lite surt på vattnet när man skruvade på kranen rotfl.gif wub.gif jösses vad jag saknar honom crying.gif
betalar gärna hela frakten om du skickar honom wub.gif låter som my kind of guys yes.gif o han hade platsat bland tungviktarna här hemma giggle.gif
Monaxe
CITAT (DragonLady @ 21-11-2009, 01:28) *
giggle.gif det gjorde min skogis oxå, han bara blängde lite surt på vattnet när man skruvade på kranen rotfl.gif wub.gif jösses vad jag saknar honom crying.gif
betalar gärna hela frakten om du skickar honom wub.gif låter som my kind of guys yes.gif o han hade platsat bland tungviktarna här hemma giggle.gif

Har du sett mina nya godingar till kattrikor dragonlady? Kolla in mitt album annars...jag tänker INTE skicka någon som julklapp...tror jag ninja.gif ...jag vet inte vad som blir inpackat i mitt paket... crazy.gif men kattor blir det troligtvis INTE

Cinna och Cessi

PS de svarta benen tillhör greyhounden Lova´...
DragonLady
Jösses Monaxe.. vad säger Lova om detta?? giggle.gif hoppas de är lugnare än mitt lilla svarta monster som jagade runt henne så hon inte vågade sig fram wub.gif
Fny
wub.gif underbara katter!
Aqvakul
CITAT (Fny @ 21-11-2009, 14:41) *
wub.gif underbara katter!

yes.gif wub.gif
Meriona
Jag hittar inte DragonLady på listan, eller är jag skumögd? unsure.gif
mojan
CITAT (DragonLady @ 20-11-2009, 03:29) *
Lite sent ute men nu har jag oxå anmält mig santa.gif

Hittade detta.
-Har DragonLady glömt att skicka sin adress till Santa?
eller
-Har Santa glömt att lägga till DragonLady?

Frågor, frågor. confused.gif confused.gif confused.gif
Meriona
Jag tror att Santas little helper har så fullt upp att hon inte hunnit med att uppdatera, vem vet, kanske 25 personer till anmält sig under eftermiddagen? crazy.gif
Anma
Ni är ju kansiga, DragonLady står ju med ju!

Jag la till henne alldeles nyss, men vi kan ju låtsas som att hon stått med hela tiden... FÖRLÅT! Skyller på min mage...

blush.gif
Meriona
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 22:24) *
Ni är ju kansiga, DragonLady står ju med ju!
Jag la till henne alldeles nyss, men vi kan ju låtsas som att hon stått med hela tiden... FÖRLÅT! Skyller på min mage...
blush.gif

OJ! Ja jösses jag får skaffa bättre brillor! flirting.gif

Hoppas du mår bättre! Du får hojta så kommer vi med varmt grötomlägg..... whistling.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 22:24) *
...min mage...

Hur är det med dig idag?
pejori
CITAT (Meriona @ 21-11-2009, 22:27) *
OJ! Ja jösses jag får skaffa bättre brillor! flirting.gif

Hoppas du mår bättre! Du får hojta så kommer vi med varmt grötomlägg..... whistling.gif

Gröt på tomtens hjälpreda!!! crying.gif
Först ska hon slaktas och nu gröt... angry.gif
Vad ska detta sluta med tro??? rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 21-11-2009, 22:30) *
Gröt på tomtens hjälpreda!!! crying.gif
Först ska hon slaktas och nu gröt... angry.gif
Vad ska detta sluta med tro??? rotfl.gif rotfl.gif

Ojoj, nog för att Anma verkar söt, men jag är inte sugen på att äta upp henne... så tokigt det kan bli! -fear-.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 21-11-2009, 22:32) *
...jag är inte sugen på att äta upp henne...

Nej precis, inte jag heller. Det är ju till oss vegetarianer och andra som gröten behövs! tummenupp.gif

Jag ska skicka i morgon. Fast ingen gröt och inget grötrelaterat.
pejori
CITAT (Myosotis @ 21-11-2009, 22:35) *
Nej precis, inte jag heller. Det är ju till oss vegetarianer och andra som gröten behövs! tummenupp.gif

OK.. Men du kanske inte ska ha den på glasögonen.... giggle.gif whistling.gif rotfl.gif
Anma
rotfl.gif

Det skulle vara nåt, slaktad anma med grötomlägg....

Ju det är ju bättre, mycket bättre fast mycket sämre än innan attackerna igår är det ju. Saken är den att om jag ska vara riktigt ärlig här nu så har jag ju trott att jag haft ångest den senaste månaderna, men nu har det ju visat sig att det är magmunnen som skrikit "hjäääääälp! Ta för sjutton hand om mig innan jag exploderar!!!" Men jag min dumma nöt har inte lyssnat utan tänkt att det är ångest och det går väl över när allt är som det ska igen. Så magen fick lov att explodera och visa vem som bestämmer.
Som min man säger , jag är inte ångesttypen så jag borde ju fattat att det inte var det jag hade.... smile.gif
pejori
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 22:39) *
rotfl.gif

Det skulle vara nåt, slaktad anma med grötomlägg....

Ju det är ju bättre, mycket bättre fast mycket sämre än innan attackerna igår är det ju. Saken är den att om jag ska vara riktigt ärlig här nu så har jag ju trott att jag haft ångest den senaste månaderna, men nu har det ju visat sig att det är magmunnen som skrikit "hjäääääälp! Ta för sjutton hand om mig innan jag exploderar!!!" Men jag min dumma nöt har inte lyssnat utan tänkt att det är ångest och det går väl över när allt är som det ska igen. Så magen fick lov att explodera och visa vem som bestämmer.
Som min man säger , jag är inte ångesttypen så jag borde ju fattat att det inte var det jag hade.... smile.gif

Nått som jag tycker är ovärderligt när magmunen /magen skriker på hjälp är, A-FIL!!!
Vanlig simpel A-fil lägger sig som bomull i "kistan" och lindrar snabbt.
Med eller utan socker, är en smaksak. tummenupp.gif
Meriona
Huvudsaken är att du fått hjälp så att du blir bättre! Så kan du ju äta upp gröten istället, det måste ju var milt och bra för magen. yes.gif

CITAT (pejori @ 21-11-2009, 22:44) *
Nått som jag tycker är ovärderligt när magmunen /magen skriker på hjälp är, A-FIL!!!
Vanlig simpel A-fil lägger sig som bomull i "kistan" och lindrar snabbt.
Med eller utan socker, är en smaksak. tummenupp.gif

Dofilus är också bra tycker jag...
Anma
Ja tack för råden! Ätit A-fil hela dagen, normalt blir det bara till frukost. smile.gif
Bananer och A-fil och inget kaffe sedan kl 14 då jag tog en kopp och magen sa i från direkt. Har värsta kaffeabsinensen men får ha det nu. För nu jädrar ska magen bli bra, annars kanske tomtens hjälpreda snurrar till det alldeles och alla får skicka sina paket till sig själva... och DET vill vi ju inte...
Myosotis
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 22:54) *
...annars kanske tomtens hjälpreda snurrar till det alldeles och alla får skicka sina paket till sig själva...

Men du lovar väl att du säger till om du inte orkar/vill, det är helt okej att hoppa av om du känner dig stressad eller så, nu ska du framförallt bli bra först!! trostar.gif
mojan
Är det magmunnen kiss.gif (så ser den ut) så ska du inte arbeta nedåtböjd. Inte knäskura golv eller rensa ogräs för hand. (Som om någon gör det nu för tiden/denna årstid.)

Krya på dig, lill-tomten! blomma.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 21-11-2009, 22:58) *
Men du lovar väl att du säger till om du inte orkar/vill, det är helt okej att hoppa av om du känner dig stressad eller så, nu ska du framförallt bli bra först!! trostar.gif

Jo jag lovar! Men det är ok, denna grej ville jag ju göra för att få annat och tänka på ju. Och det är bara bra.

Mitt liv är utåt sett väldigt lugnt och det finns ingen yttre stress alls, det är en inre stress som jag iförsig är medveten om men inte tagit på allvar. Dels är det väldigt privata saker hos närstående som påverkar mig mycket och så är det en annan sak som förhoppningsvis löser sig på måndag som jag tyckt varit himla jobbig när det inte varit klart och dragit ut på tiden så mycket.

Tack för omtanken dock. smile.gif

CITAT (mojan @ 21-11-2009, 22:59) *
Är det magmunnen kiss.gif (så ser den ut) så ska du inte arbeta nedåtböjd. Inte knäskura golv eller rensa ogräs för hand. (Som om någon gör det nu för tiden/denna årstid.)

Krya på dig, lill-tomten! blomma.gif

Åh tack, då ska jag undvika sånt. Varför får man inte ens kostråd och andra råd på akuten? Bara en recept på medicin och "hör av dig om du inte blir bättre"...
Wilmer
Min mor klarar inte äta bananan för magen, så... Själv klarar jag det (än). Äter magmeducin vid behov. Har inte lärt mig ta hand om det dock.. Så andra får ge råd. Hoppas du mår bättre snart!! Annars får vi utse en vikarie kompiskram.gif
pejori
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 23:17) *
Jo jag lovar! Men det är ok, denna grej ville jag ju göra för att få annat och tänka på ju. Och det är bara bra.

Mitt liv är utåt sett väldigt lugnt och det finns ingen yttre stress alls, det är en inre stress som jag iförsig är medveten om men inte tagit på allvar. Dels är det väldigt privata saker hos närstående som påverkar mig mycket och så är det en annan sak som förhoppningsvis löser sig på måndag som jag tyckt varit himla jobbig när det inte varit klart och dragit ut på tiden så mycket.

Tack för omtanken dock. smile.gif

Åh tack, då ska jag undvika sånt. Varför får man inte ens kostråd och andra råd på akuten? Bara en recept på medicin och "hör av dig om du inte blir bättre"...

Dom bästa råden får man av dom som upplevt det själv.. tummenupp.gif

Personligen vill dom alltid skriva ut nexium eller lozec som jag tycker jag får ont av.
Jag föredrar lanzo istället. tummenupp.gif
Meriona
Inte fet och inte kryddad mat fick jag höra när jag hade magsår. Och inte kaffe och alkohol såklart. Men det kanske inte gäller längre, det var några år sedan.

CITAT (pejori @ 21-11-2009, 23:26) *

Personligen vill dom alltid skriva ut nexium eller lozec som jag tycker jag får ont av.

Lozec får jag myrkrypningar i benen av - jätteobehagligt! Även av Pepcid får jag det, det är samma ämne i, men jag kommer inte ihåg vad det heter... USCH!
Wilmer
CITAT (pejori @ 21-11-2009, 23:26) *

De skriver inte ut Nexium längre, inte högkostnad. Jag vet, för jag tål inte det där andra som är billigt, men trots att min läkare skriver ut Nexiumet får jag betala fullpris. Därför blir det sällan av att jag äter det fast jag borde............................. Dyrt som fasen.
Anma
Omeprazol Mylan 40 mg/dag har jag fått som en 28 dagars kur. Ingen aning om vad det ens är för medicin, har inte tagit reda på det...
Wilmer
Ah, Omeprazol är det jag inte tål. Hoppas du gör det, för alternativen är dyra. sweatingbullets.gif
pejori
CITAT (Anma @ 21-11-2009, 23:33) *
Omeprazol Mylan 40 mg/dag har jag fått som en 28 dagars kur. Ingen aning om vad det ens är för medicin, har inte tagit reda på det...

Samma som lozec (billigare alternativ)
Ett syrahämmande medel för att lindra kattarrer med.
Meriona
Hur mår lilla tomten idag tro?
Bra hoppas vi! shy.gif

mojan
Det här ska bara vara roligt! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag lovar att inte bli sur vad ni än skickar till mig i julklapp.

Ingen katt, det har jag redan och inga höns för det blir för jobbigt för den gamla katten att behöva jaga hönor. rotfl.gif rotfl.gif
Anma
Mojan, oroa dig inte från det här hållet i varje fall, jag har bara hundar och dom skickas ingenstans!
En och annan dammråtta kan ju slinka med iförsig men det är ju bara trevligt! giggle.gif

Meriona, jag har inte hunnit känna efter, vaknade nyss... (!)

Nu är det bara en månad och två dagar till klapparna får öppnas! yahoo.gif naughty.gif
Meriona
Och bara 9 dagar kvar tills man får reda på vem man "får"! Oiiiih vad spännande!
Myosotis
CITAT (mojan @ 22-11-2009, 11:48) *

fear.gif Väldigt oförsiktigt att säga så. Nu kan du bara hoppas att inte Wilmer läser det.

Jag ska inte skicka sniglar, musmarinad eller något annat äckligt eller otäckt.
Monaxe
CITAT (mojan @ 22-11-2009, 11:48) *

Vad sägs om en (än så länge bara en iaf whistling.gif ) liten sällskaplig brun snigel?
Minimal skötsel, hittar lätt sin egen föda, känner sig aldrig ensam eftersom den snabbt kan fixa barn och barnbarn...
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 22-11-2009, 13:20) *

Vad sägs om en (än så länge bara en iaf whistling.gif ) liten sällskaplig brun snigel?
Minimal skötsel, hittar lätt sin egen föda, känner sig aldrig ensam eftersom den snabbt kan fixa barn och barnbarn...

Visst, sniglar gillar vi... naughty.gif
Myosotis

-fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif NEJ tack. Vill gärna påpeka att jag inte lovar att inte bli sur vad ni än skickar!
Aqvakul
[attachment=44611:snigel.jpg]
Myosotis
wub.gif Den snigelen tycker vi om.
mojan

Jag tar tillbaka! -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif
Jag blir raaaasande ranting.gif om jag får mördarsniglar.
De skulle kanske inte trivas med de jag redan har dessutom. flirting.gif flirting.gif flirting.gif

Men inte ger man något "elakt" i julklapp till sina odlarvänner, Monaxe? angry.gif angry.gif angry.gif
Var har du lärt dig sådana fula tricks? Fy på sig! flirting.gif

CITAT (Aqvakul @ 22-11-2009, 14:05) *

Den är helt OK!
anne-li i olofstorp
-cry-.gif Vad har jag gett mig in i??????
MariaS
CITAT (Aqvakul @ 22-11-2009, 14:05) *

Blev faktiskt lite nostalgisk när jag såg bilden wink.gif kanske dags som nygammal avatar till 1:a advent?
skogstroll
börjar ni bli nojiga? giggle.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 22-11-2009, 15:17) *
De skulle kanske inte trivas med de jag redan har dessutom.

Men det skulle väl vara mycket värre för oss som inte har sniglar än!
Meriona
Och jag som inte har nån trädgård då, undrar om sniglar trivs i badrummet? g.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 22-11-2009, 15:33) *
Och jag som inte har nån trädgård då, undrar om sniglar trivs i badrummet? g.gif

säkert... naughty.gif
Eva-Helene
Anma: jag har ätit Omeprazol (mot magkatarr och reflux) regelbundet (dvs när jag kommer ihåg att ta dom rolleyes.gif) i 6 år nu. Har inte fått några speciella biverkningar alls, tackolov! Inte som med Nexium -fear-.gif
Anma
CITAT (Eva-Helene @ 22-11-2009, 16:54) *
Anma: jag har ätit Omeprazol (mot magkatarr och reflux) regelbundet (dvs när jag kommer ihåg att ta dom rolleyes.gif) i 6 år nu. Har inte fått några speciella biverkningar alls, tackolov! Inte som med Nexium -fear-.gif

Låter bra det. Min stora sorg är att jag helt plötslit inte kan dricka kaffe... Sitter här och har ont bara efter en knapp halv kopp med svag kaffe. Yhyhyhhh

Jag önskar mig förmågan att dricka kaffe i mitt paket, bara så ni vet. I andra hand ett förslag på någon bra ersättning som smakar kaffe... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon