Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Myosotis
CITAT (pejori @ 01-12-2009, 11:18) *
Arlanda

Nej! Mexiko!
pejori
Tänk på portot...
Vi får "förporta" det ju.
Annars ryker hela reskassan för henne ju. giggle.gif
Wilmer
Annars kan vi alla köra mottagaren betalar angel_not.gif
pejori
CITAT (Wilmer @ 01-12-2009, 11:39) *
Annars kan vi alla köra mottagaren betalar angel_not.gif

fear.gif fear.gif crazy.gif
Wilmer
Jamen, har vi tur så går det, annars får man betala.. Inget frimärke på då helt enkelt.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 10:59) *
confused.gif Hur kan ett namn vara så kul? Det var någon mer som skrattade åt sin tomte (eller vad det heter. Passiv tomte. Antitomte. Tomteoffret. Skulle någon kunna vara så vänlig och hitta på ett ord för det här?! rtfm.gif ), var det Chamo? Ni får berätta vem ni ska skicka till, annars fattar jag inte det roliga. flirting.gif

Hördö du.. Kan inte berätta här alltså.. Kul var det iaf. Och varför det var kul? Det får du reda på snart.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 11:07) *
idea.gif Meriona! Du ska ta med dig 46 paket på flyget, det går väl bra?
Fast hon åker ju inte före den 11., så då får hon eller paketen resa i tiden för att de ska hinna fram före jul. Själv får hon då sitt paket innan hon åker, dvs innan hon har skickat det, och därför tror jag inte att det är möjligt. För hur ska hon veta om hon sen ska ta med det och skicka det en gång till för att ha fått det? Ska hon slå in det igen? Får hon två paket om hon gör så här? [attachment=44827:snurr.gif] Jag blir helt snurrig.

Ni är ju inte kloka... crazy.gif Jag ska köpa varsin gummiklubba åt er i julklapp så kan ni slå er själva i skallen och se om det blir ordning och reda på er.... rotfl.gif

Förresten är nog postgången inget vidare från Mexico, så jag kan lika gärna behålla alla paketen själv, för de lär ändå inte komma fram.... naughty.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 01-12-2009, 12:38) *
Ni är ju inte kloka... crazy.gif Jag ska köpa varsin gummiklubba åt er i julklapp så kan ni slå er själva i skallen och se om det blir ordning och reda på er.... rotfl.gif

Jag antecknar: Jag får en gummiklubba kommer från Meriona. a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 01-12-2009, 12:47) *
Jag antecknar: Jag får en gummiklubba kommer från Meriona. a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Om vi går ihop några stycken, så kanske det kan bli mängdrabatt... flirting.gif
Wilmer
Förresten är nog postgången inget vidare från Mexico, så jag kan lika gärna behålla alla paketen själv, för de lär ändå inte komma fram.... naughty.gif

Jahapp, då går den iden bort... Jag vill förresten ha en klubba med salmiaksmak tummenupp.gif
Meriona
Blir det inte kladd i håret med en lakritsklubba? crazy.gif
Wilmer
duh.gif Tänkte inte på det...
Myosotis

rotfl.gif
skogstroll
kummikluppa (finsk dialekt)
Myosotis
w00t.gif

Paket!!

Är det gummiklubban tro?

[attachment=44837:paket.gif]

[attachment=44838:ohnmacht.gif]
Myosotis
Tack Meriona! Det känns redan mycket bättre! [attachment=44839:gummiklubba.gif]
Wilmer
giggle.gif
mojan
[quote name='Myosotis' date='01-12-2009, 14:39' post='1128756']
w00t.gif

Paket!!

Redan! ohmy.gif
Din tomte är snabb (obs ledtråd)
Monaxe

Paket!!
Redan! ohmy.gif
[/quote]

Scotertomte?

(obs ledtråd giggle.gif )
pejori
CITAT (Monaxe @ 01-12-2009, 16:55) *
Paket!!
Redan! ohmy.gif

Scotertomte?

(obs ledtråd giggle.gif )

Scoter!!!!
Han ska komma med renar, så det så.... rotfl.gif
Endast påskkärringar får ta moderna transportmedel till hjälp. giggle.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 01-12-2009, 16:45) *
Redan! ohmy.gif

Nej, det var ju inte tomten, det var ju gummiklubban från Meriona som kom. Har du inte fått din? Jag trodde hon skulle skicka till alla.
pejori
Får se här nu..
Hon åker till mexiko och postar gummiklubbor till oss.
Hon åker den 11 dec. och dom är framme idag.
Jäkla snabb scoter får jag säga.... whistling.gif

Ska genast meddela tomten att slakta renarna och ta en trimmad scoter istället.
Då får man julklapparna i oktober istället. naughty.gif rolleyes.gif
Myosotis
[attachment=44843:gummiklubba.gif] Det är fantastiskt! Jag har aldrig känt mig så klartänkt i hela mitt liv. [attachment=44843:gummiklubba.gif] Hur många timmar i sträck får man hålla på så här? Det är väl inte farligt eller så? [attachment=44843:gummiklubba.gif]
pejori
CITAT (Myosotis @ 01-12-2009, 17:17) *
[attachment=44843:gummiklubba.gif] Det är fantastiskt! Jag har aldrig känt mig så klartänkt i hela mitt liv. [attachment=44843:gummiklubba.gif] Hur många timmar i sträck får man hålla på så här? Det är väl inte farligt eller så? [attachment=44843:gummiklubba.gif]

Nä...det är bara nyttigt... tummenupp.gif
Mjukar upp och mörar hjärncellerna till det yttersta.. giggle.gif
Myosotis
Bra, då vet jag det. [attachment=44845:gummiklubba.gif]
freya
Måste genast prova, behöver minsann mjuka upp de små grå...men först måste jag se hur 17 jag ska få dit den. Jag läste nyss på förra sidan tror jag. Eller kanske letar igen lite julgrejor först, om jag hittar änglar så kanske tomtarna flyttar från loftet.
freya
[attachment=44848:post_126...59683971.gif]ha haa, nu hittade jag, äntligen, känner mig mer än vanligt korkad i dag. behöver nog banka mer [attachment=44848:post_126...59683971.gif]
Aqvakul
[attachment=44849:bankande_tomte.gif][attachment=44849:bankande_tomte.gif]
MariaS
Jösses vilket MysKo gäng! crazy.gif
Biggan_
Hmmm....undrar om det hjälper att komma på något fiffigt att tomta med? dunno.gif

Aqvakul
[attachment=44851:bankande_tomte.gif] crazy.gif [attachment=44851:bankande_tomte.gif]
crazy.gif [attachment=44851:bankande_tomte.gif] crazy.gif
[attachment=44851:bankande_tomte.gif] crazy.gif [attachment=44851:bankande_tomte.gif]
crazy.gif [attachment=44851:bankande_tomte.gif] crazy.gif
Ciczi
CITAT (Ciczi @ 01-12-2009, 09:29) *
Jag har fått min person att tomta för och herre j-vlar vad jag garvade när jag såg namnet... Det här blir kul...

//Ciczi

Som svar till Myosotis och utan att avslöja för mycket. När jag såg vem jag skulle skicka till så kom jag också på ledtråden jag skulle skriva. Därför garvade jag...

Ciczi
Biggan_
Den här hjälper kanske bättre? unsure.gif

Noak
Varför så blygsamma?

[attachment=44852:200px_Klubba.jpg]
Biggan_
CITAT (Noak @ 01-12-2009, 19:59) *
Varför så blygsamma?

[attachment=44852:200px_Klubba.jpg]

giggle.gif
freya
Japp, det funkade. Tror jag, om jag bara hittar en grej på affären så fixar det sig. Om det inte finns får jag banka mer smile.gif
Biggan_
DykUnderYtan
Ojoj herregud, ni är ju helt galna... men det kanske är så med odliater. Vad jag har skrattat, så tårarna rinner... efter att ha läst ifatt mig lite.

Hjälp... vad är det egentligen jag gett mig in på??? Kan någon slå nåt hårt i huvudet på mig också så tankeverksamheten kommer igång? Har ingen aning om vad jag ska hitta på till "min" odliat men det ger väl sig... kanske ska läsa lite från förra årets toktråd (för det borde väl finnas en sån va!? tongue.gif

Och som så många påpekat redan, vilket jobb Anma lagt ner på detta spektakel... biggrin.gif
Meriona
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 19:18) *
Jösses vilket MysKo gäng! crazy.gif

Och lättroat - det gillar jag! Vilken pryl som helst verkar bli uppskattad.... rotfl.gif Herrejösses vad ni är stolliga. smiley_small_hug.gif
Wilmer
Svergies Odlares lättroade skara....... rotfl.gif Jag garvar i allafall crazy.gif
pejori
CITAT (DykUnderYtan @ 01-12-2009, 20:49) *
Ojoj herregud, ni är ju helt galna... men det kanske är så med odliater. Vad jag har skrattat, så tårarna rinner... efter att ha läst ifatt mig lite.

Hjälp... vad är det egentligen jag gett mig in på??? Kan någon slå nåt hårt i huvudet på mig också så tankeverksamheten kommer igång? Har ingen aning om vad jag ska hitta på till "min" odliat men det ger väl sig... kanske ska läsa lite från förra årets toktråd (för det borde väl finnas en sån va!? tongue.gif

Och som så många påpekat redan, vilket jobb Anma lagt ner på detta spektakel... biggrin.gif

Tycker det är väldigt lågmält jag... giggle.gif
Trodde gummiklubban skulle ätas jag.
Inte konstigt att den var så seg att tugga på. crying.gif
MariaS
Undrar hur detta kommer sluta. 46 odlaiter på hispan... a0a.gif a0a.gif a0a.gif crazy.gif
Wilmer
Mer vårdjobb crazy.gif Eller fler heter det väl då..
Biggan_
Då får vi väl hoppas vi hamnar på samma ställe! crazy.gif
pejori
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:26) *
Undrar hur detta kommer sluta. 46 odlaiter på hispan... a0a.gif a0a.gif a0a.gif crazy.gif

Äsch...Dom bygger så klart ett nytt "pang" till oss... kompiskram.gif
Kan ju inte splittra en grupp med likvärdiga symptom ju... dunno.gif crazy.gif
MariaS
g.gif Vem var det som hade en bunker på gång i meningslösa tråden? Den borde väl vara klar lagom till mitten på januari eller så där... santa.gif
Biggan_
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:38) *
g.gif Vem var det som hade en bunker på gång i meningslösa tråden? Den borde väl vara klar lagom till mitten på januari eller så där... santa.gif

Försent! crazy.gif
pejori
Tror den bunkern redan är fullbelagd... naughty.gif giggle.gif
"Dagpatienterna" är där ju... crazy.gif

I nybygget är det strikt sluten vård som gäller. w00t.gif
MariaS
Hmm, gäller att hitta nya lokaliteter snabbt då...

Kanske detta kan vara något...
pejori
CITAT (MariaS @ 01-12-2009, 21:44) *
Hmm, gäller att hitta nya lokaliteter snabbt då...

Kanske detta kan vara något...

Duger bra.
Ser ut att ha ett behagligt klimat, så det köper vi...
Lagom lutning för motion i uppförsbacke... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon