Full version: plättar i luften
vanjalarsa
Jag har en sk." plättar i luften ". Nu har den plötsligt börjat tappa en massa blad,
Är det någon som har nån aning om vad det kan bero på.?
Är inte slarvig med vattningen. TRodde först att det blev för varmt ovanför elementet så jag flyttade den.
Kan det vara så tror ni att den inte vill ha särskilt varmt?
Tacksam för svar !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
KURT
De två vanligaste problemen med krukväxter är

1: Alltför fuktigt
2: Allt för mörkt
Åsa, mälardalen zon 2
Kan vara uttorkning eller det dåliga ljuset (+torra luften vi har just nu inomhus)

http://www.odla.nu/krukvaxter/muehlenbeckia_complexa.shtml
vanjalarsa
Tack snälla ni för svaren!
Jag får nog ställa den i ett ljusare fönster.
MVh vanjalarsa rolleyes.gif
Bassam
Hej
Det finns olika orsak för att tappa bladen :
1 om gröna blad tappat för ljus, lite vatten, om de ligger i mycket soli , eller om de ligger mycket varm, eller om de ligger nera gas eller rök.,
2 om gulabladen tappat : övervattning .
3 om gamla blad tappat för :För lite ljus, för varmt, om de lägger gammal jord.

H: Bassam
vanjalarsa
Hej Bassam
Jättebra svar! NU kastade jag faktiskt den där "Plättar i luften ". Men jag kommer att ha det i åtanke med alla krukväxter om samma problem uppstår.

Tack igen!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Chivvie
Hej!

Hade en plättar i luften som gav upp utan synbar anledning. En av rankorna såg lite bättre ut än de andra, så jag stack ned den bredvid en Hoya som står i lavagrus. Utan några förhoppningar alls. Och se, det gillade den och har vuxit så mycket att den behöver en egen kruka så snart som jag kommer mig för att ge den det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon