lättskött
Hej hej

Har en Hibiskus som jag hittade denna konstiga grej på. Såg att den inte tappade själva stjälken efter blommning, å sen var det inte mer med det. Men när jag efter ett tag kollade i såg jag denna/detta.
Vad kan det vara?
[attachment=44148:IMG_3506___Kopia.JPG]
Bilden på blomman är en annan Hibiskus, men blev lite överaskad när jag såg att pistillen var ihålig. Märkligt vad man kan upptäcka efter hand.....
[attachment=44149:IMG_3505.JPG]

mvh
Rosmarin
CITAT (lättskött @ 09-11-2009, 11:51) *
Hej hej

Har en Hibiskus som jag hittade denna konstiga grej på. Såg att den inte tappade själva stjälken efter blommning, å sen var det inte mer med det. Men när jag efter ett tag kollade i såg jag denna/detta.
Vad kan det vara?
....
mvh

Det är en frökapsel som håller på att bildas. Den kommer att mogna och så småningom bli brun och då är fröerna mogna.
lättskött
CITAT (Rosmarin @ 09-11-2009, 12:08) *
Det är en frökapsel som håller på att bildas. Den kommer att mogna och så småningom bli brun och då är fröerna mogna.

Kanon! Va kul. Då blir det till å vänta å se hur det går. Och sen om man lyckas med att så en del för att se om det tar sig.

Tack för informationen och för ett mycket snabbt svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon