KRT
Någon som vet om man kan frysa en hoprullad rulltårta??? Eller allt går ju att frysa smile.gif, men hur blir det när man tar upp den igen....

Och vad kan man ha i en rulltårta förutom jordgubbssylt och chokladsmörkräm (för smörig, testade i helgen biggrin.gif)???
Lady Hamilton
Det går utmärkt att frysa rulltårta Den är lika god upptinad
MariaS
Något som jag brukar göra och som är vansinnigt gott, är att fylla rulltårtan med lingonsylt och grädde. Sen fryser jag den faktiskt. Det blir som att äta glass med sockerkaka, om man inte "hinner" vänta på att allt tinat innan man äter den.
KRT
CITAT (MariaS @ 09-11-2009, 15:48) *
Något som jag brukar göra och som är vansinnigt gott, är att fylla rulltårtan med lingonsylt och grädde. Sen fryser jag den faktiskt. Det blir som att äta glass med sockerkaka, om man inte "hinner" vänta på att allt tinat innan man äter den.

Mmmm det låter smaskens, antar att det inte blir så sött som jordgubbssylt utan mer friskt? Ska absolut prova det!

Insåg att det bara tar 5 minuter att grädda en rulltårta, till skillnad från 45 med en vanlig sockerkaka, så jag tänkte göra ett gäng och lägga i frysen att ta upp när/om släkten kommer på besök smile.gif
skogstroll
drömrulltårta e gott; choklad med smörkräm inuti och sockrad utanpå slurrp
Gåsis
Om jag har rabarber hemma brukar jag göra kompott och fylla rulltårtan med. Lite syrligt och gott tycker jag.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon