|
Hur mycket av din tid tar egentligen datorn upp och hur använder du den? Jag har precis erkänt mina synder i Hönshuset - det försvinner ruskigt mycket tid ner genom de här tangenterna och ut på bandet. Det ska bli ändring på det nu. (Hade jag tänkt)
Här går det åt några timmar om dan, och de blir ju inte färre nu när man börjat plugga igen
Fast ett par timmar sett över en hel dag, säg 14 timmar (07 - 21), är ju inte så mycket. Det är ju ungefär vad folk lägger på att sitta i tv-soffan. Jag tror du kan känna dig trygg MariaS
Min står på hela dagen. Springer mest omkring och tar någon halvtimma då och då... Tittar inte på TV så kvällen är datorns... Kan det bli fyra-fem timmar efektiv tid?
CITAT (pejori @ 09-11-2009, 19:20)  Min står på hela dagen. Springer mest omkring och tar någon halvtimma då och då... Tittar inte på TV så kvällen är datorns... Kan det bli fyra-fem timmar efektiv tid?  Det är lika här , när jag är ledig
skånepåg
09-11-2009, 19:23
Hehe ser jag inte på tv eller film så sitter jag vid datorn och chattar och slösurfar eller spelar  Så det kan vara allt från 2-10 timmar ibland mer, ska installera mediacenter nästa månad så då kommer jag knappt lämna soffan förutom att hämta mat  Men jag har diagnos (Asperger och autism) så jag gillar inte folk så datorn är i stort sett mitt liv, där bestämmer man själv när och vem man vill prata med ^^ Men de flesta av mina kompisar är likadana, spelar vi inte wow eller lanar krigsspel så chattar vi
netaave
09-11-2009, 19:24
Sätter på den det första jag gör om jag är ledig, annars när jag kommer hem vid 13. Stänger av det sista jag gör  MEN jag sitter så klart inte här hela tiden, har jag mkt värk blir det mer annars springer jag hit då och då.
Sitter inte så mycket vid den som jag brukade göra men det blir väl en 7-8 timmar per dag i snitt i alla fall
Anki på Öland
09-11-2009, 19:42
CITAT (pejori @ 09-11-2009, 19:20)  Min står på hela dagen. Springer mest omkring och tar någon halvtimma då och då... Tittar inte på TV så kvällen är datorns... Kan det bli fyra-fem timmar efektiv tid?  Samma här! Slår vad om att du kommer att få abstinens Grå, tur du har Henriks som du kanske kan få låna lite eller kika över axeln på honom i alla fall.... Anki
*Stintan*
09-11-2009, 19:44
Sätter på datorn när jag vaknar och stänger av den när det är nattinatti. Vissa dagar blir det väldigt mycke dator och andra mindre. Har inte det minsta dåligt samvete för att jag tillbringar mycket tid vid datorn och ingen annan kan störas av mitt knappande heller.
CITAT (Anki på Öland @ 09-11-2009, 19:42)  Samma här! Slår vad om att du kommer att få abstinens Grå, tur du har Henriks som du kanske kan få låna lite eller kika över axeln på honom i alla fall.... Anki Njää... jag får dränka min sorg och min saknad i godis då..
Anki på Öland
09-11-2009, 19:51
CITAT (Grå @ 09-11-2009, 19:45)  Njää... jag får dränka min sorg och min saknad i godis då.. Hihihi... också ett sätt att överleva  Anki
Chamomille
09-11-2009, 19:53
Det första som händer på morgonen är att jag slår ner arslet i soffan och slår på datorn  Sen händer det att jag kommer ihåg att stänga av den när jag tar en tur med bilen... Inte undra på att två datorer har brunnit... Eller var det tre...
*Stintan*
09-11-2009, 19:58
CITAT (Grå @ 09-11-2009, 19:45)  Njää... jag får dränka min sorg och min saknad i godis då.. Aha du har kokat för mycket kola som du måste göra slut på Bättre att du låter datorn vara på och skickar hit kolan
CITAT (*Stintan* @ 09-11-2009, 19:58)  Bättre att du låter datorn vara på och skickar hit kolan  Ja, vad förvånad du skulle bli
Inga från Närke
09-11-2009, 20:00
CITAT (pejori @ 09-11-2009, 19:20)  Min står på hela dagen. Springer mest omkring och tar någon halvtimma då och då... Tittar inte på TV så kvällen är datorns... Kan det bli fyra-fem timmar efektiv tid?  Ungefär som jag med skillnaden att jag tittar på TV samtidigt ibland för en del program kan man ju bara lyssna till och då går det bra att surfa. Är ju hemma hela dagarna förutom när vi gör våra promenader hunden och jag så mycket dator blir det. Ibland glömmer man tiden och det går några timmar som man annars skulle ha gjort något mera nyttigt av som t.ex. städa, laga mat, handla eller tvätta. Det blir ju mindre förståss på sommaren när trädgården kräver sitt men nu är det inte mycket mer än att hålla grannarnas löv i styr så det inte blir för många på vår tomt.
ingrid fuxwall
09-11-2009, 20:22
Sätter sällan på datorn förrän på kvällen och natten kan ju bli lång men inte en chans att jag skulle ha tid att ägna så mycket tid på datorn som Ni har.
Titta på TV tycker jag inte om men i kväll måste jag ju se på bråkande grannar ; ))
För mycket.
Men hur mycket skulle ni sitta framför datorn om ni inte hade tillgång till internet? För anledningen till att jag sitter mycket framför datorn, i alla fall på fritiden, är att jag är ute på internet. (i alla fall jag)
CITAT (Tobb @ 09-11-2009, 20:56)  För mycket.
Men hur mycket skulle ni sitta framför datorn om ni inte hade tillgång till internet? För anledningen till att jag sitter mycket framför datorn, i alla fall på fritiden, är att jag är ute på internet. (i alla fall jag) Bra fråga. Eftersom tillgängligheten till tidningar, bank, sökmotorer, forum, browserspel, bloggar m.m elimineras utan internet så skulle min dator "enbart" användas till officeprogram, fotoalbum, fotredigering, pc-spel, romanskrivande, musik och film... ... ... jag har just insett att jag är beroende av min dator  Till saken hör att jag allt som oftast gör något annat samtidigt som jag datorn på. Just nu sitter jag till exempel och virar in mintkola i smörpapper och pyntar varje kola med ett litet band samtidigt som jag håller koll på facebook, odla, hönshusforumet och kapi regnum...
Det var det det, nu är det natta. Tack och lov så kan jag fortfarande drömma utan uppkoppling  Gnatt! [attachment=44171:Mintkola_003.JPG]
Ps. Nu borstar jag tänderna och svarar på pm (och skriver detta inlägg). Ds.
CITAT (Grå @ 09-11-2009, 21:05)  Bra fråga. Eftersom tillgängligheten till tidningar, bank, sökmotorer, forum, browserspel, bloggar m.m elimineras utan internet så skulle min dator "enbart" användas till officeprogram, fotoalbum, fotredigering, pc-spel, romanskrivande, musik och film... ... ... jag har just insett att jag är beroende av min dator Till saken hör att jag allt som oftast gör något annat samtidigt som jag datorn på. Just nu sitter jag till exempel och virar in mintkola i smörpapper och pyntar varje kola med ett litet band samtidigt som jag håller koll på facebook, odla, hönshusforumet och kapi regnum... Man märker hur beroende man är, när man får kabelbrott... Då är det abstines vill jag lova...
Det varierar mycket, men så här års blir det många timmar, från ca 4 till 8 timmar om dagen. Sköter bokföring och fakturering åt en relativt stor klubb.
netaave
09-11-2009, 21:45
CITAT (Grå @ 09-11-2009, 21:21)  Det var det det, nu är det natta. Tack och lov så kan jag fortfarande drömma utan uppkoppling  Gnatt! [attachment=44171:Mintkola_003.JPG] Va fina, är du tidigt ute eller ska du sälja?
CITAT (Grå @ 09-11-2009, 21:29)  Ps. Nu borstar jag tänderna och svarar på pm (och skriver detta inlägg). Ds. Inte är väl du beroende
CITAT (netaave @ 09-11-2009, 21:45)  Va fina, är du tidigt ute eller ska du sälja? Här säljs inget, det är jag för egoistisk för. Jag är nog ute tidigt men så räknar jag knappt inte med att det ska finnas något kvar till jul. Hinner nog koka många satser kola innan det är dags. Jag hade som föresats redan förra året att koka eget godis hela året för vi äter rätt mycket godis här - d.v.s små kulor och bitar av smakämnen och färgämnen - men det falerade ganska snart. Godis är och förblir en jultradition antar jag.
Aqvakul
10-11-2009, 11:52
Det blir ganska många timmar om dagen , för många ibland....
herkules
10-11-2009, 11:57
ca 1 timme/dygn, mina hundar tycker det är tråkigt med en matte som sitter mer vid datorn.
Alexander-VG-zon3
10-11-2009, 12:11
min bärbara står på dygnet runt, och jag sitter rätt mycket vid den. ibland går jag ifrån och gör nåt annat och sedan kommer jag tillbaka och ibland sitter jag där nästan hela dagen. någon dag är jag där inte alls för då har jag annat att göra.
hur många timmar vet jag inte för det är ju olika
sedan använder jag den utan att sitta vid den exempel vis spela musik.
Ganska mycket faktiskt  , vissa kanske skulle säga för mycket..... Hur mycket varierar inte så mycket över tid (sitter alltid mycket), men vad jag GÖR vid datorn varierar STORT. Just nu sitter jag mycket med internet, eftersom jag är föräldraledig och alltså hemma på dagarna. När jag jobbar sitter jag med jobb, men ändå framför datorn. När vi flyttade var jag utan dator i 2 v - det var INTE kul kan jag lova. Tur att det var så mycket annat att göra då att man inte hann få alltför mycket abstinens. Å andra sidan sitter jag mycket om andra redan skrivit, man startar datorn och kollar en del, men går också ifrån och gör annat och tittar till det man är intresserad av lite då och då. Även om datorn är igång och uppkopplad kanske 10-12 h per dygn, sitter man ju inte framför en hela tiden.... Efektivt blir det mindre, kanske halva tiden
skogstroll
10-11-2009, 12:58
jobbar vid min varje dag så det blir 8.30-17... på helgerna lite Odla men annars orkar jag inte med datorn
Startar den på morgonen (glömmer ibland läsa tidningen till frukosten för jag fastnat i nåt på datorn..) Har den ibland med mig till skolan, beroende på typ av lektion. Startar den när jag kommer hem och stänger av när jag lägger mig. Däremot sitter jag förstås inte vid den hela tiden, jag har ju hund och hus och trädgård att ta hand om också. Pluggar och söker info. Bloggar Facebook - många vänner där Odla (mindre numera) Tittar på utvalda TV-program, t ex Trädgårdsfredag Lyssnar på musik
För mycket. Är det inte Facebook, Odla, min blogg eller något annat så är det WoW. Blir väl en 10h/dag, Tittar sällan på tv och läser gör jag bara i perioder. Blir avsevärt mindre när jag hälsar på mina föräldrar. Men då jag är sjukskriven och bor själv så är det ingen som kan irritera sig på att datorn är på klockan 4 på natten När jag jobbade blev det max 2h på vardagskvällarna och kanske 3 på helgerna. Tror det beror väldigt mycket på hur livet ser ut för tillfället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|