kerstin z5-6
medlemmar i STA och alla andra med naturligtvis , kan redan nu beskåda listan på nätet -Medlemmar , icke donatorer kan sedan välja 20 sorter -tror det är för 60 kr ..donatorer 25 sorter
sta

jippi snart sår vi igen smile.gif smile.gif laugh.gif ohmy.gif huh.gif tongue.gif
Ti bee
Nähä!! OOOOooo jag har väntat! Första gången för mig! laugh.gif smile.gif
Tack för tips! wub.gif smile.gif
Sedan kanske vi kan berätta vad vi valt för något? Spännande att höra vad andra beställer! smile.gif
Brukar man få det man beställer eller tar sorterna slut fort? Förstår att det beror på VAD man beställer, men det kanske ändå finns tendenser? smile.gif
kerstin z5-6
Det är väldigt olika -just den sorten du vill ha -kanske bara en enda donator sänt in -kanske även en lite fröportion pga liten skörd -då blir det många som blir utan förstås ..
sleep.gif
Men de flesta av mina val har jag faktiskt fått tidigare år biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
STA:s frölista.
På raden efter växtens namn kan man avläsa vem, och hur många som har lämnat den aktuella frösorten.
Är raden blank så är det mer än tre donatorer.
Sifferraden anger också vem som har lämnat fröerna.
Listan ger en unik möjlighet att skaffa kloner som blivit selekterade med avseende på härdighet av trädgårdsamatörer i Norden.
Vissa namnsorter och "lösaktiga arter" bör man också räkna med att avkomman inte liknar den angivna föräldern.
Med det rika insektsliv och många närbesläktade arter som finns i
trädgårdarna blir avkomman inte alltid den förväntade.
Vi använder benämningen "Efter".
M.v.h. Bernt
Ti bee
En undran...brukar man få beställa flera gånger, dvs om de får fröer över av mer allmänna arter när alla har beställt, lyser de ut dessa till försäljning sedan också? Det måste väl bli fröer över till vanligare arter antar jag? Vore ju synd om de gick till spillo, jag har 2 trädgårdar att fylla upp.... rolleyes.gif smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jo, då alla har fått frön från första omgången får man göra en efterbeställning och då får man köpa hur många sorter som helst för samma pris. (tror det är 4:-) / Helen
Alpiner i Halmstad
Ti Bee !
Visst kan man få ovanliga fröer vi efterbeställningen. Går man lite vid sidan av de mest omskrivna arterna kan man göra riktiga fynd.
Vi tänkte som Du när vi gick med i STA.
Numera önskar vi de omskrivna i första omgången och lurpassar till efterbeställningen med rariteterna.
Helen!
Vi betalade 3kr/ påse inkl. frakt förra året.
M.v.h. Bernt
KURT
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 27-11-2003, 09:02)
Ti Bee !
Visst kan man få ovanliga fröer vi efterbeställningen. Går man lite vid sidan av de mest omskrivna arterna kan man göra riktiga fynd.
Numera önskar vi de omskrivna i första omgången och lurpassar till efterbeställningen med rariteterna.
Helen!
M.v.h. Bernt

Under portopriset! Var det antimateria?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 27-11-2003, 09:02)
Ti Bee !
Helen!
M.v.h. Bernt

Har för mig att jag läste någonstans att priset var höjt till 4:-/påse från i år, har väl drömt..... wub.gif / Helen
Betty
Nej Helen, du har inte drömt... Priset är 4:-/påse i år.
Att priset var 3:-/påse ifjol är en helt annan historia...! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon