Full version: En ny familjemedlem!
diva&hero
Mamma har tagit över en hund idag! Hon är jätteglad! bravo.gif
Har haft det jättesvårt sen vi lät Ruffe somna in för snart två månader sen.. trostar.gif
Rasmus tre år, en underbar dansk/svensk gårdshund, som min kompis måste omplacera pga en ful ovana som Rasmus har.. Kissar i sängarna som protest.. Så nu ska vi prova om det blir bättre hos mamma, där blir det lugn och ro för honom och så får han mycket uppmärksamhet med träning och promenader.
Han kommer bra överens med Diva sen förut och Hero har iaf promenerat ihop med honom så det ser lovande ut.
Vi håller tummarna!! tummenupp.gif
[attachment=44187:Rasmus.jpg]
Sussie F-Flower
Önskar ER ALL LYCKA TILL!!!

Han ser tuff ut den lille krabaten...! flirting.gif (Vilket välmusklat bröst...!!! ohmy.gif biggrin.gif )

Det finns många hundar som totalt bryter sitt gamla betende när de kommer till ny miljö.
Vi håller tummarna att det gäller för Rasmus! yes.gif

smiley_small_hug.gif

edit: Vad har hänt med hans öra...?
kasam

Ser ju så söt o tuff ut! Ja, samma här: LYCKA TILL!

Bettis
Lycka till, så roligt att få en ny krabat hem till din mamma, örat har väl bara vänt sig antar jag. Min lilla valp kissade väldigt ofta i min säng i början men jag stängde av sovrummet och nu är det ur värden inget kiss i min säng längre. Ett tag hade jag nog Sveriges mest tvättade täcke giggle.gif
diva&hero
Ja det hade vänt sig.. Typiskt.
Kortet är taget i maj när vi var ute på sjön. Hade lagt till vid en ö, och han höll koll. Fint kort blev det.
Är supersnabb, gräver som vet inte vad, rasen kallades förr för bla Råttehund och det har han i sig. Gräver efter möss, gamla matte har stora hål i trädgården..
diva&hero
Första två dagarna har gått kanon! Mamma är jätteglad, hon tycker att han är så snäll.
Idag har vi träffats med Diva & Hero också, vilket till en början inte alls gick bra.. Hero betedde sig som om att han ville äta upp Rasmus. nono.gif
Men då fick jag nog, på med munkorg (kvar i bilen efter Ruffe), tog bara Hero & Rasmus med mig på promenad. Hero härjade en liten stund men lugnade ner sig snabbt faktiskt. Då gick dom bredvid varann och nosade på samma ställen. Tog av honom munkorgen och vi promenerade vidare utan problem, även då gick dom tillsammans. KUL!! Mamma blev så glad när hon såg sina favvopojkar tillsammans!
Sen fick Diva följa med, det gick också bra med alla tre. Lite sur blev Hero när Rasmus och Diva nosade för mycket på varann..
Nu ska vi gå tillsammans så ofta vi bara kan, så dom kan umgås riktigt ordentligt! tummenupp.gif
Meriona
Där ser man, det kommer säkert att gå finfint, vilken härlig bild du fått till också! wub.gif
pejori
CITAT (diva&hero @ 12-11-2009, 20:16) *
Första två dagarna har gått kanon! Mamma är jätteglad, hon tycker att han är så snäll.
Idag har vi träffats med Diva & Hero också, vilket till en början inte alls gick bra.. Hero betedde sig som om att han ville äta upp Rasmus. nono.gif
Men då fick jag nog, på med munkorg (kvar i bilen efter Ruffe), tog bara Hero & Rasmus med mig på promenad. Hero härjade en liten stund men lugnade ner sig snabbt faktiskt. Då gick dom bredvid varann och nosade på samma ställen. Tog av honom munkorgen och vi promenerade vidare utan problem, även då gick dom tillsammans. KUL!! Mamma blev så glad när hon såg sina favvopojkar tillsammans!
Sen fick Diva följa med, det gick också bra med alla tre. Lite sur blev Hero när Rasmus och Diva nosade för mycket på varann..
Nu ska vi gå tillsammans så ofta vi bara kan, så dom kan umgås riktigt ordentligt! tummenupp.gif

Helt rätt gjort.. tummenupp.gif
Får dom bara lära känna varandra utan tiken i närheten så brukar det lösa sig. tummenupp.gif
Klart Hero vill skydda sin tik. giggle.gif
diva&hero
CITAT (Meriona @ 12-11-2009, 21:27) *
Där ser man, det kommer säkert att gå finfint, vilken härlig bild du fått till också! wub.gif

Tur att jag hade mobilen med mig eftersom dom var så duktiga allihopa!
diva&hero
CITAT (pejori @ 12-11-2009, 21:29) *
Helt rätt gjort.. tummenupp.gif
Får dom bara lära känna varandra utan tiken i närheten så brukar det lösa sig. tummenupp.gif
Klart Hero vill skydda sin tik. giggle.gif

Vem vill inte skydda sin hane/tik.. flirting.gif
pejori
CITAT (diva&hero @ 12-11-2009, 23:57) *
Vem vill inte skydda sin hane/tik.. flirting.gif

Precis, så det är inte konstigt att det blir lite gruff, när det kommer en till av samma kön.
Hundar gillar inte konkurens. giggle.gif giggle.gif
diva&hero
CITAT (pejori @ 12-11-2009, 23:59) *
Precis, så det är inte konstigt att det blir lite gruff, när det kommer en till av samma kön.
Hundar gillar inte konkurens. giggle.gif giggle.gif

Inte tvåbenta heller alla gånger.. rotfl.gif
pejori
Jag kan höra Hero: Hans är inte större än min!!! a0a.gif
diva&hero
CITAT (pejori @ 13-11-2009, 00:14) *
Jag kan höra Hero: Hans är inte större än min!!! a0a.gif

rotfl.gif rotfl.gif Dags för sova känner jag.. giggle.gif
Kajsa i Arvika
Oj, vilken Sötis! wub.gif Hoppas allt går bra!
pejori
CITAT (Kajsa i Arvika @ 13-11-2009, 09:18) *
Oj, vilken Sötis! wub.gif Hoppas allt går bra!

Ja. och en rasande stilig boxer!!! blush.gif blush.gif
Myosotis
wub.gif Så duktiga! Och vilken fin bild!

CITAT (pejori @ 13-11-2009, 11:11) *
Ja. och en rasande stilig boxer!!! blush.gif blush.gif

boxweiler väl?
pejori
CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 14:04) *

boxweiler väl?

Gillar dom "maffiga" boxrarna så det är det säkert... tummenupp.gif
Härligt "doggig" blush.gif
diva&hero
CITAT (Myosotis @ 13-11-2009, 14:04) *
boxweiler väl?

Jajamen, boxweiler! 50% boxer/50% rottweiler, hon är så fin och maffig. Hon ser ut att väga mycket mer än Hero ,men det skiljer bara 0,5 kg..
Edit: På den här bilden syns det inte såg jag nu, men i verkligheten så syns det mer..

Idag har jag varit hos mamma och hälsat på Rasmus, han fick två leksaker av mig. Blev helt tokig! Han rusade från rum till rum. Söt! wub.gif
Jag dammsög och torkade golven hos mamma, men det gillade han inte! Varken dammsugaren eller moppen..
pejori
Det skulle vara nospartiet som avslöjar henne, då boxer är trubbigare men visst är hon grann tösabiten.. blush.gif
diva&hero
CITAT (pejori @ 13-11-2009, 19:51) *
Det skulle vara nospartiet som avslöjar henne, då boxer är trubbigare men visst är hon grann tösabiten.. blush.gif

Ja hon är fin.. wub.gif
En gubbe kom fram till mig förut och såg ut som ett confused.gif
-Va konstigt... Hon ser ut som en boxer, men som en rottweiler... confused.gif
giggle.gif giggle.gif
diva&hero
Idag har jag gått med Hero och Rasmus igen, gick bra. Men när vi kom hem och skulle gå in så mopsade Hero upp sig. Vi ska fortsätta att träna dom, vi har ju kommit en bra bit på väg på två ggr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon