Sidor: 1, 2, 3
Huggorm
CITAT (jholma @ 13-11-2009, 20:20) *
Dom pengarna är inte mycket värda!

Tror jag fortsätter med versaler!

thumbdown.gif

GöR dEt Du, DeT kAn BlI dITt AlDeLeS eGnA kÄnNeTeCkEn
jholma
CITAT
GöR dEt Du, DeT kAn BlI dITt AlDeLeS eGnA kÄnNeTeCkEn

Jag gillar att ha en egen personlighet och inte en utslätad och menlöst gruppförtryckt svensk. coolgleam.gif
Piccante
CITAT (jholma @ 13-11-2009, 20:20) *
Dom pengarna är inte mycket värda!

Tror jag fortsätter med versaler!

thumbdown.gif

Enbart jordbruksstödet tar ca 50% av EUs budget och det subventionerar överproduktion av tomater som slängs, tobaksodling och subventioner till överdimensionerade fiskeflottor. Sen gick det stöd från strukturfonderna till att skapa industrijobb i Tyskland så att Saab kunde flytta tillverkning dit. Portugal hör väl ändå till de större mottagarna?
jholma
CITAT
Enbart jordbruksstödet tar ca 50% av EUs budget och det subventionerar överproduktion av tomater som slängs, tobaksodling och subventioner till överdimensionerade fiskeflottor. Sen gick det stöd från strukturfonderna till att skapa industrijobb i Tyskland så att Saab kunde flytta tillverkning dit. Portugal hör väl ändå till de större mottagarna?

Bäste Marcus

Jag tycker att Du skall ta upp detta med behöriga ministrar i Sverige, Portugal och andra EU länder.

Tyvärr är min uppfattning inte speciellt tung i detta sammanhang.......är definitivt inte någon minister.

Håller i mångt och mycket med Dig men som sagt jag driver inte jordbruksfrågorna inom EU.

Gudrun i Göteborg
Från en liten plätt för 75 tusen pengar/kommun i en gräsmatta vid ett slott någonstans till EUs jordbruksstöd, portugisiska ministrar och versaler. rolleyes.gif
jholma
CITAT
Från en liten plätt för 75 tusen pengar/kommun i en gräsmatta vid ett slott någonstans till EUs jordbruksstöd, portugisiska ministrar och versaler.

Ja så kan det gå.

Eller är det här ett ministermöte med dagordning som skall protokollföras?

rolleyes.gif
Piccante
Varför vill inte folk stava mitt förnamn med K ? ohmy.gif
jholma
Därför att Du klär inte med denna stavning. Du ser bättre ut på det andra sättet!

tongue.gif
Gudrun i Göteborg
Personliga påhopp är aldrig kul eller rätt.
pejori
CITAT (Markus_H @ 13-11-2009, 20:02) *
0,7% av vår BNP går till bistånd så vi bidrar ju redan indirekt till hjälp till u-länder.

Precis och eftersom vi som arbetar och bor i Sverige redan har betalt detta bröllop via skattsedeln, får väl familjen bidra med resten själv. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 13-11-2009, 21:54) *
Personliga påhopp är aldrig kul eller rätt.

Det gör definitivt inte debattörens inlägg, varken trovärdiga eller seriösa.
Gossen Ruda
Spanien och Portugal är stora mottagare av EU-bidrag, som ofta går till olika skrytbyggen som vägar och järnvägar. Kan man inte såga av halvön i södra Frankrike och sen bogsera ut den i Atlantan och sänka den där? Det skulle löna sig för oss häruppe. devil.gif Går det inte i praktiken kanske det går virtuellt.
filler
CITAT (Gossen Ruda @ 13-11-2009, 22:25) *
Spanien och Portugal är stora mottagare av EU-bidrag, som ofta går till olika skrytbyggen som vägar och järnvägar. Kan man inte såga av halvön i södra Frankrike och sen bogsera ut den i Atlantan och sänka den där? Det skulle löna sig för oss häruppe. devil.gif Går det inte i praktiken kanske det går virtuellt.

Såga o sänka den,,,,,,VAD har du i pipan?
Gita
CITAT (skogstroll @ 12-11-2009, 10:47) *
jag vill gärna ha kungahus men i dåliga tider kanske det inte är läge att betala för dyra bröllop, det kanske de kan spara ihop till själva... smile.gif

Fast så länge vi har råd att skicka trupper, svenska soldater, till Afganistan så har vi råd med kungahus och kungliga bröllop.
Gita
P.s Eller Anitra Steens pension, 90 miljoner! Nog betalar åtminstone jag hellre till ett kungligt bröllop D.s
Gita
CITAT (pejori @ 13-11-2009, 11:59) *
Det står dej helt fritt att skriva vad du vill och dra vilka paralleller du vill, utan att behöva bli påhoppad... kompiskram.gif kompiskram.gif
Kör på och skriv så mycket du orkar här i småprat... smiley_small_hug.gif

Men självklart har man rätt att skriva vad man vill och dra vilka paralleller man vill, men lika självklart har man rätt ha en annan åsikt och hävda att dragna paralleller är felaktiga utan att det skall betraktas som påhopp.
Gita
jholma
CITAT
Spanien och Portugal är stora mottagare av EU-bidrag, som ofta går till olika skrytbyggen som vägar och järnvägar. Kan man inte såga av halvön i södra Frankrike och sen bogsera ut den i Atlantan och sänka den där? Det skulle löna sig för oss häruppe. Går det inte i praktiken kanske det går virtuellt.

Sätt igång bara och såga det rör mig inte på något sätt........................

Du är säkert väldigt insatt i det mesta..........................................

För egen del så är jag rätt så nöjd med en behaglig temperatur, god mat, gott vin och en inkomst i euro som stigit med drygt 15 % på ett år.

Det hade varit bättre för er om alla kloka regeringar ( ingen nämnd och ingen glömd) inte hade devalverat den svenska kronan så enormt sedan 70 -talet. är inte helt säker men tror att det rör sig om 100 %

På det sättet har ni lyckats att halvera era inkomster jmf med andra europeer samtidigt som ni idag betalar dubbelt så mycket till bidrag.

STORT GRATTIS
pejori
CITAT (Gita @ 14-11-2009, 06:11) *
Men självklart har man rätt att skriva vad man vill och dra vilka paralleller man vill, men lika självklart har man rätt ha en annan åsikt och hävda att dragna paralleller är felaktiga utan att det skall betraktas som påhopp.
Gita

Visst är det så.
Men man kan ju kanske tänka på, hur man skriver, för att undvika att det tolkas som personliga påhopp. tummenupp.gif
Rosmarin
Naturligtvis ska alla ha rätt att uttrycka sina åsikter. Jag och jholma har uppenbarligen upplevt saker och ting olika, men det gör ju ingenting. Men som vår trådskapare skriver:

CITAT (Aqvakul @ 13-11-2009, 16:14) *
....
*antyder att vi hamnat lite OT*

...och det kan man väl hålla med om.

Hur ser det ut på bröllopsfronten? Tackar kommunerna ja eller nej till erbjudandet?

giggle.gif Nu skrev vi visst samtidigt Pejori!
pejori
CITAT (Gita @ 14-11-2009, 05:52) *
Fast så länge vi har råd att skicka trupper, svenska soldater, till Afganistan så har vi råd med kungahus och kungliga bröllop.
Gita
P.s Eller Anitra Steens pension, 90 miljoner! Nog betalar åtminstone jag hellre till ett kungligt bröllop D.s

Personligen skulle jag nog föredra att betala dom summorna till bättre behövande, som flyktingbarnen, sjukvården, äldrevården skola och andra behövande i samhället.
Men som sagt, man kan inte få allt, men protestera det kan man..

Jo, jag är royalist.
Rosmarin
...och jag tycker också att man kan försöka tänka på hur man skriver. yes.gif Det blir ju liksom mycket trevligare då tycker jag. tummenupp.gif
pejori
CITAT (Rosmarin @ 14-11-2009, 11:56) *
...och jag tycker också att man kan försöka tänka på hur man skriver. yes.gif Det blir ju liksom mycket trevligare då tycker jag. tummenupp.gif

Exakt...Det är lätt att det blir pajkastning om man sänker sin nivå på skrivandet.
Blir man fundersam, så frågar åtminstånde jag hur skribenten menar.
Får man då ett spydigt, snorkigt eller elakt svar, säger det mer om den personen än om den som frågar. kompiskram.gif
herkules
CITAT (Gita @ 14-11-2009, 05:52) *
/..../

eller han vattenfallsdirren, 60 mille får han för att ha klantat sig.
ett kungabröllop är en piss i mississippi jämförelsevis.
men nog skulle jag bli förbannad om min kommun skulle lägga ut 75 loppor på en gräsplätt, man får många schyssta måltider på åldersdomshemmet för dom stålarna.
pejori
CITAT (herkules @ 14-11-2009, 12:10) *
eller han vattenfallsdirren, 60 mille får han för att ha klantat sig.
ett kungabröllop är en piss i mississippi jämförelsevis.
men nog skulle jag bli förbannad om min kommun skulle lägga ut 75 loppor på en gräsplätt, man får många schyssta måltider på åldersdomshemmet för dom stålarna.

Det är väl det, som är den största orsaken till protesterna, när gräsplätten kostar skjortan och Svenska folket för övrigt, går på knäna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon