Annmia
Jag vill sätta belysning i våran fina en (har ungefär utseendet som en gran i formen). Är det någon som vet om det finns specialutformade slingor/nät för belysning av granar och liknande utomhus? Hur gör ni andra som har ljus i granar eller liknande utomhus? Jag har köpt en 10 m lång LED-diodslinga som vi tänkte försöka med i våran en. Det var ganska dyrt och jag tänkte att det kanske finns smartare anordningar än en vanlig slinga. Alla tips tas tacksamt emot!
MariaS
Det finns både nät, slingor och slangar. Enfärgat till flerfärgat. Det viktigaste är att man kollar, så de är för utomhusbruk, annars kan det bli lite småspännande.
KURT
Det kan nog bli dyrt om det behövs något mycket långt som inte är standardformat. Men kanske kan man i stället använda sig av flera kortare slingor som man kopplar separat?
pejori
Jag har köpt ett billigt nät med mycket små dioder och den är ursöt i men gran...
Tror det är ca, 20 lampor och den gick på 59 kr.
Finns på ÖB, Rusta,Jula,och hornbach. tummenupp.gif
min hänger med efter fyra åroch är för utomhusbruk. giggle.gif

Slingor är inte riktigt min grej om man säger så... whistling.gif

Läs första inlägget, det förklarar varför jag inte har slingor... ranting.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=49583&hl=
Peztis
Nu har jag läst länken som pejori gav och jag sitter här och torkar tårarna ur ögonen - oj vad jag behövde skratta, kände jag nu! rotfl.gif

Tack pejori!!! smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Peztis @ 11-11-2009, 22:29) *
Nu har jag läst länken som pejori gav och jag sitter här och torkar tårarna ur ögonen - oj vad jag behövde skratta, kände jag nu! rotfl.gif

Tack pejori!!! smiley_small_hug.gif

Så lite så...Jag brukar bjuda på mina bravader... giggle.gif
Tro mej, dom är många. dunno.gif
Peztis
Jag håller med de andra, du borde samla ihop dem på lämpligt ställe på en blogg eller liknande!
pejori
CITAT (Peztis @ 11-11-2009, 22:41) *
Jag håller med de andra, du borde samla ihop dem på lämpligt ställe på en blogg eller liknande!

Har två sådana galenskaper-trådar till, så det får väl bli att klippa ihop dom...
Vet inte hur man gör en blogg ju, och skulle säkert sitta i månader och inte fatta varför inget syns. whistling.gif
Tro mej det händer saker hela tiden här... giggle.gif
Bassam
Hej
växter som sätter ute behöver inte extra ljus , för att de behöver vila under vinter även om de är vintergrön.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon