"...men jag tycker ändå att man skall ge lite tillbaka till "livet" eftersom jag blivit begåvad med två friska barn. Det är ju ingen självklarhet."(Jag har fortfarande inte lärt mig hur man citerar, så jag får klippa in...)
Bettsons ord ovan är så fantastiska! Det känns verkligen så rätt att tänka på det sättet! "Ge tillbaka till livet". Åh, vad glad jag blir av de orden!
Jag måste hela tiden bli påmind om hur bra jag har det (jämförelsevis) och hur skönt det är att kunna få hjälpa andra åtmisntone lite, lite grann! Jag har som många andra, antar jag, gått och funderat på fadderbarn i många år. Nu börjar barnen bli så stora att de verkligen skulle förstå och kunna hjälpa till att skriva och ordna saker till ett fadderbarn. Problemet är bara att jag är så osäker på vilken organisation man ska välja. Plan är väl tv4:s samarbetsorganisation, eller? Det borgar väl för att det är seriöst?
Eller är det SOS barnbyar? Vilket ska man välja? Vi ger redan pengar till röda korset varje månad, men vi vill så gärna att få lite mer personlig kontakt med ett fadderbarn. Tänkte mig att barnen skulle kunna ´"ta hand om" varsitt. . Kan man välja land eller om det kan få bli en flicka eller pojke? Tror att det kanske blir roligare, för båda parter, om det är ett jämnårigt barn av samma kön...
Fast den valmöjligheten kanske inte gives? Det blir väl för svåradministrerat kan jag tänka mig...Men om det är någon som känner till någon seriös organisation som arbetar så får ni gärna tipsa mig.
Annars är jag tacksam bara för lite vägledning om de olika organisationerna över huvud taget. Nu är det dags! Och det var dina fina ord, Bettson, som slutligen nådde fram till den slöa, bortskämda...
Sanna