Margith
Jag har en salladsburk från Tupperwer, en plastbytta med en ihålig platta i botten och ett tättslutande lock.
Min svärmor har samma bytta, men hon förstod inte vitsen med plattan i botten och locket, så dom slängde hon -cry-.gif
Byttan använder hon när hon vispar grädde och det är väl OK iofs.... men jag skulle väldigt gärna vilja ge henne plattan och locket i julkapp... bara för att hon ska se hur bra den är till just sallad.

Jag har kollat på Tradera och det finns mängder av pryttlar och reservdelar, men jag hittar inte rätt! Det verkar som om många av de här Tupperwer-grejerna har ett namn, vad kan min salladsburk heta?? Har du en aning?

Eller har du en sån burk i skåpet som du inte använder? Kan du tänka dig att sälja hela, eller delar av den till mig?

Och, ja. jag kan fixa ett foto av min salladsburk, om det underlättar smile.gif
Alba
Är det den här du menar ?

eller den här
titti49zon6
Om det är en blå bytta 2 liter med lock och platta i botten så heter den Chrisper, du
kan kontakta distributören för norrland som bor i Umeå ,hon heter
Margot Söderström tel 705 126777. Det brukar gå bra att köpa nya delar
om dom gått sönder eller kommit bort
netaave
Chrisper selätt med reservation för stavningen, jag har två med grönt resp rött lock och använder dom jättemycket. Jättebra till morötter och rädisor också. Mina är säkert från 70-80 talet.
Har sett sånna på tradera så fortsätt håll utkik.
Margith
Tack vänner thanks.gif
Visst är det Crisper jag är ute efter. Nu när jag har ett namn fortsätter jag leta. Jag hittar den på Tradera nu när jag har namnet, men jag väntar lite och ser var priset hamnar smile.gif Jag vill ju egentligen bara ha bottenplattan och locket.

Hittar jag inget acceptabelt inom rimlig tid provar jag att ringa distributören i Umeå, men det var ett konstigt telefonnummer Titti confused.gif
titti49zon6
Det är som det står på hemsidan, skulle tro att det är ett mobilnummer
Alba
Jag sökte bakvägen på mobilnr....då kommer det upp 070-512 67 77.
Hemsidan kan ju ha en viss gruppering av siffror därför ser det lite underligt ut.

Titti har rätt...det är ett mobilnr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon