Full version: Årets trapp-pynt...
tepa
Hej

I år gjorde jag också snåla varianten. Vad jag hittade i skogen. Granris och enris i två zinkbaljor jag köpte ifjol, en på var sida vid trappan. Och en korg med lingonris på "rök-bordet". Enkelt, snabbt och gratis.

Hälsn Tepa
Eva i Höga
Visst är det vackert med det naturliga och så lätt att byta ut om det behövs. Du är så pysslig tepa. Själv har jag cyklamen, murgröna och prydnadskål, men tyvärr ingen bild.
skogstroll
här har jag lite av mitt trapp-pynt. krassen blommar snällt fortfarande smile.gif

[attachment=44338:h_stpynt.JPG]
diva&hero
Har fått ihop några höstkrukor. Köpt ljung och silverek för halva priset, och några 'trassel'. Glömt namnet..
Plockat mossa i skogen, rönnbär i trädgården. Inte alls dyrt.
Ljung i egengjord trälåda.
[attachment=44416:ljung_i_l_da.jpg][attachment=44417:kruka_med_b_r.jpg]
Silverek i två olika krukor.
[attachment=44418:silverek..._och_b_r.jpg][attachment=44419:silverek_och_mossa.j
pg]
Höstig balkonglåda.
[attachment=44420:balkonl_da_h_st.jpg]
diva&hero
Några kort till..
Välkommenkorg.
[attachment=44421:v_lkommenkorg.jpg]
Altantrappen.
[attachment=44422:altantrapp.jpg]
[attachment=44423:altantrapp2.jpg]
tepa
Oj vad mycket du har, D&H. Riktigt tjusigt! Men hur länge håller Silvereken? Trodde det var en sommarblomma. Jag har Silverek också, i mina krukor med vissnade Stjärnöga. Dom ser nog riktigt fina ut ännu.

Hälsn Tepa
diva&hero
Den ska kunna övervintra under milda vintrar i varma lägen. Blommar då med gula blommor under andra året för att sen dö, läste jag på Odla. Mycket tålig, trivs i alla lägen.
Jag har ingen aning men den såldes bland ljungen så den borde ju hålla ett tag tycker man.
BjursBerit
så här ser det ut just nu på min trapp...ska väl dit lite mer julsaker snart (mosskrans,julbock ...)

höst 027.jpg

höst 030.jpg
oxh så här ser det ut på garagväggen just nu

höst 024.jpg

Monaxe
Oj vad snyggt BjursBerit! Det där med lien och den rostiga mjölkkannan gillade jag speciellt! Mycket dekorativt!
Christina i Taxinge~
Vilken snygg garageväggsprydnad!!!!!!!!!!!!!!!! wub.gif smile.gif
BjursBerit
åh...tack så mycket
Knytt
Å Bjursberit - ditt översta arrangemang var ju för fint!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon