Full version: Inte vinter än!
mojan
På besök i Malmö. Här är Plantanerna fortfrande helt gröna!
Jag tycker det är ett så vackert träd med sin "spruckna" bark och den minner om alléer i sydligare länder.
Alexander-VG-zon3
även i Kristianstad var Platanerna hyfsat gröna likaså Pilarna var gröna och fina. och visst är dom vackra träd.

nej vintern är det nog inte inte än på ett tag, däremot höst. +11c och mulet och fuktigväder känns inte så vintrigt.
Maggan H
Här i NÖ Skåne blommar både min klockranka och min ampelsnöflinga! Härligt att se! Löven sitter kvar på många träd och det är nästan så att gräsmattan behöver klippas en gång till..... smile.gif
johannaelisabeth
Jag saknar Skåne! sad.gif Blir så härligt att komma tillbaka till jul och sedan få njuta av en förhoppningsvis tidig vår! Här i Prag är det definitivt inte vinter än heller - tror nog att temperaturen är ganska samma som i Skåne och idag har vi solsken. Vltava glittrar men Petrinkullen har gått från grön till höstglödande till brun, och kunde nog vara lite behjälpt av en aning snö och frost faktiskt...
KRT
Nej det är VERKLIGEN inte vinter i Skåne ännu...
Snarare vår om man tittar på delar av min gräsmatta, den delen som är under fågelmatbordet. Där växer så fina plantor av havre, hampa och solros, de är väl en 3-4 cm höga nu. Tydligen dags att ta fram gräsklipparen en gång till smile.gif. Har kommit upp de senaste dagarna när det varit runt 10 grader dagtid och rejält med nederbörd. Tur i oturen att det bara är att köra över dem med gräsklipparen för att få bort dem laugh.gif
Lavin
Nej, det är inte vinter, och mina stockrosor och rosor envisas med att blomma. Men jag har satt upp fågelmaten så nu kommer nog snart snön. Du ska inte tro det blir vinter ifall inte nån sätter fart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon