Full version: Fet stil
Alba
I de flesta forum finns det ju knappar man kan trycka på för tex. fet stil.
Om det inte finns så går det väl att få ett ord med fet stil.....men hur ?
Chamomille
Markera det/de ord du vill ha i fet stil och tryck sen på det feta b:et ovanför till vänster smile.gif
Anma
Så här: fet stil flirting.gif
Gudrun i Göteborg
b:et står för bold
ängsvädd
Ofta funkar det med att man sätter ett b mellan två hakar ( finns på 8:ans o 9:ans tangent) sedan skriver man det man vill ha fetmarkerat och avslutar till sist med /b inom hakar.

Det ska inte vara något mellanslag innan "taggen".
Alba
CITAT (Chamomille @ 15-11-2009, 19:04) *
Markera det/de ord du vill ha i fet stil och tryck sen på det feta b:et ovanför till vänster smile.gif

Jag menar.....hur gör man när inte det finns ett "b" som här att trycka.
Det ska gå att göra även då....men hur ?
ängsvädd
CITAT (Alba @ 15-11-2009, 21:17) *
Jag menar.....hur gör man när inte det finns ett "b" som här att trycka.
Det ska gå att göra även då....men hur ?

Såg du inte mitt svar? Det funkar i många sammanhang. Man skriver alltså en inlednings- och en startkod.
Alba
CITAT (ängsvädd @ 15-11-2009, 19:07) *
Ofta funkar det med att man sätter ett b mellan två hakar ( finns på 8:ans o 9:ans tangent) sedan skriver man det man vill ha fetmarkerat och avslutar till sist med /b inom hakar.

Det ska inte vara något mellanslag innan "taggen".

8:an och 9:an har parenteser på samma knapp....är det parentes du menar ?

testar
(b)testar(b)

Näää.....det går inte....jag måste nog sova på saken...kanske jag fattar bättre i morgon.
ängsvädd
CITAT (Alba @ 15-11-2009, 21:21) *
8:an och 9:an har parenteser på samma knapp....är det parentes du menar ?
testar
(b)testar(b)

Näää.....det går inte....jag måste nog sova på saken...kanske jag fattar bättre i morgon.

Nej, inte parentesen, utan haken som står till höger om 8:an o 9:an på samma tangent. De skriver hake på samma sätt som du skriver @ genom att först trycka ner Alt Gr-tangenten o sedan haktecknet.

Jag skriver detaljerat hur du ska göra - det syns tyvärr inget när jag skriver koderna sad.gif

8:ans hake b 9:ans hake texten du vill ha fet 8:ans hake snedstreck b 9:ans hake

allt ska vara utan mellanslag. snedstrecket man lägger till i avslutningstaggen är just för att den fetstilta texten ska upphöra där.
Anma
så här
[ b ] här blir fetstil [ / b ]
men det ska inte vara några mellanslag som jag har, om jag skriver utan mellanslag samma sak blir det så här:
här blir fetstil
ängsvädd
CITAT (Anma @ 15-11-2009, 21:31) *
så här
[ b ] här blir fetstil [ / b ]
men det ska inte vara några mellanslag som jag har, om jag skriver utan mellanslag samma sak blir det så här:
här blir fetstil

Så smart var inte jag - bra förklarat biggrin.gif
Irene_L
Måste testa:
fet

...................................

yahoo.gif Jippie, jag kunde! yahoo.gif
mojan
Ett annat sätt (som funkar när man skriver en text, ordbehandling) är håll nere Ctrl och tryck på bokstaven f.
aanderss
fet
ängsvädd
CITAT (mojan @ 15-11-2009, 22:15) *
Ett annat sätt (som funkar när man skriver en text, ordbehandling) är håll nere Ctrl och tryck på bokstaven f.

Jättebra tips - egentligen tror jag det är det som Alba efterfrågar biggrin.gif
Alba
Ska testa det där med ctrl f också

Tack för hjälpen
RitRat
Till exempel på facebooks chat-funktion blir det fet stil om man skriver * runt ordet. Men så funkar det kanske inte på något annat ställe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon