Full version: Idag har jag..
diva&hero
Har idag satt upp ljusslingor för att få lite ljus i detta mörker.
Två ljusnät på buskar och 5 "gardiner" på gäststugan.
Köpte nytt i år till gäststugan, 3 st, räckte ju knappt halvvägs. Är tydligen inge bra på ögonmått.. Fick återigen sno ett par längder från husets slinga. Så nu saknas det två gardiner och två slingor från huset..
Bara att köpa några till, det värsta är att det drar iväg pengamässigt. Ändå har jag handlat på Rusta som jag tycker är lite billigare.
Bara gardinerna till gäststugan har nu gått på 650:- + start 60:- . Trädet som jag klädde med 4 slingor (tidigare tråd) kostade 400:-+160:- för fyra förlängningar, kopplar den till husets slinga.
Tur att gubben inte har koll på alla priser.. blink.gif Fint blir det iaf! yes.gif

Ljusnät mot parkeringen.
[attachment=44410:ljusn_t_fram.jpg]
Ljusnät innertomten.
[attachment=44411:ljusslinga_inner.jpg]
Ljusgardin på gäststugan.
[attachment=44412:ljusslin..._ststuga.jpg]

Edit: Bilderna är tagna med mobilen i mörker. Hoppas att ni ser iaf.
Meriona
En sån ljusgardin som du har på sista bilden, har jag sett året om på en uteveranda lite längre bort här.... sleep.gif Det är jag inte så förtjust i, men NU är det helt OK!

Snyggt! tummenupp.gif

diva&hero
Ja det är ju lite tidigt än, tycker tom jag som brukar tjuvstarta.. Men började med några idag så får jag ta huset när jag har tid. Har fullt upp om några dagar när jag ska börja göra årets kransar till julmarknaden nästa vecka. Sen ska jag ju hinna med adventsstöket också.. Dygnet har alldeles för få timmar för mig oftast..
Undrar vad gubben tycker.. Har inte sett det än.. whistling.gif
Meriona
Han tycker såklart det är jättefint! OM han inte sett den där filmen "Ett päron till farsa firar jul" och tror att du börjat få fnatt som den snubben... crazy.gif
diva&hero
giggle.gif Jag ska skrämma honom sen och säga att jag tar fram alla färgglada renar och tomtar senare.
Vi har faktiskt en asful färgglad ren eller nåt som vi fick gratis när vi beställde en ljusslinga på nätet(eller vi fick två för vi beställde i två omgångar..), men den ligger nerpackad. Den andra gav vi till macken där vi hämtade ut paketet..
Nä, färgade slingor är inget för mig, det är Väldigt svårt att få det snyggt utan att det ska se rörigt ut, tycker jag iaf. Har haft en blå slinga på altanräcket första året i huset och det var helt ok faktiskt, men då hade jag inget annat runtomkring. Så det skulle inte funka nu när jag skaffar fler för varje år..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon