svennis
17-11-2009, 15:54
Vilken blomsterprakt svennis !
Ser i LÅG att den blir stor 3 x 2.5 m och zon 8 väldans tuff, kan remontera, gör din det ?
gulmåra
17-11-2009, 20:17
Jaa en härligt robust och vacker ros!
Nästan den äldsta rosen hos mig. Mer är 15 år och den har faktiskt kommit upp i 2 meter på höjden. Den verkar dock stanna där så jag får nöja mig. Svennis ros ser betydligt högre ut! Lyckliga du!
Blommar rikligt! Får vackra vinröda nypon. Kan ibland blomma med några blommor i augusti/september.
En älsklingsros!
En i vårregn
Poppius och samma några dagar senare
Poppius
Ezereht
18-11-2009, 01:27
Helt underbar, jag som så gärna vill ha en rosa pimpinell, men har inte kunnat välja än mellan Poppius, Staffa och Suzanne. Ja och någon som jag tror Christina i Taxinge hade.
Joo, den är ljuvlig! Mina första rosor var 2 Poppius, midsommarrosen och tornedalsrosen, så här har de också hunnit växa till sig! Mycket vacker när de blommar och de remonterar faktiskt ganska bra här uppe.
Dessutom den här årstiden är ju nyponen vackra och åtråvärda för fåglarna.
Det finns för all del lite negativt med denna, den är flitig rotskottsbildare, så den ska inte placeras i paradrabatten direkt..... och så kan den dras med sfs, dock inte så att det stör.
Blommorna liknar min namnlösa rosäven den bilder rotskott men då upphör likheten.Nyponen är inte så knallröda och mina buskar blir inte så omfångrikt som Poppius.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.