Margith
Nu har jag skickat PM till alla som jag petat in i den här listan.
Kuvertet la jag i brevlådan i morse.

Ha så kul!

blomkronan
yahoo.gif jag är nr 1 yahoo.gif
Solstorm
Jag är nummer 4. Det ska bli spännande!
blomkronan
oj, oj, oj nu går ögonen i kors.... men jag hitta många fina jag inte visste att jag ville ha naughty.gif
oj, oj, oj tur att jag har några fler kvm att så på nästa år yahoo.gif
Ska nu bara hitta lite roligt att lägga "tillbaka" i kuvert, men det får ske i morgon...
Får iväg kuveret i morgon... till nästa biggrin.gif
MariaS
CITAT (blomkronan @ 18-11-2009, 23:46) *
oj, oj, oj nu går ögonen i kors.... men jag hitta många fina jag inte visste att jag ville ha naughty.gif
Ska nu bara hitta lite roligt att lägga "tillbaka" i kuvert, men det får ske i morgon...

Hmmm g.gif De där extra odlingskvadraterna, de krympte rätt rejält i kväll med andra ord giggle.gif
Nauti
Varför är det tre frökedjor i stället för en stor? tongue.gif
Solstorm
CITAT (Nauti @ 19-11-2009, 07:01) *

För att det inte ska bli så himla lång tid att vänta innan det har hunnit runt. Vi kan ju också välja om vi vill vara med ett eller många varv.

Vem är det du räcker ut tungan åt och varför confused.gif
Irene_L
CITAT (Solstorm @ 19-11-2009, 11:26) *
Vem är det du räcker ut tungan åt och varför confused.gif

Ja det undrar jag också!!
confused.gif
Margith
CITAT (Nauti @ 19-11-2009, 07:01) *

Ja det kan jag berätta för dig.

Förra året var vi ca 25 pers i frökedjan. Deltagarna tyckte att vi skulle skicka runt kuvertet 2 varv, vilket jag naturligtvis ställde upp på, trots att jag bara hade tänkt 1 varv.
Det innebar att kuvertet var tillbaka hos mig i april.

Jamen, hur kul är det med perenn-fröer som ska stratifieras i minst 6 veckor, om du får fröerna i april??

Därför bestämde jag att i år får det inte vara mer än 10-12 pers i frökedjan, men jag lämnade öppet för att jag kunde starta flera kedjor om det var många som ville vara med.

Därför är det 3 kedjor i år smile.gif

Undrar hur många det blir nästa år? tongue.gif

Betty
CITAT (blomkronan @ 18-11-2009, 23:46) *

Tomt i postlådan idag... unsure.gif och jag som hade hoppats få hela helgen på mig att pilla med fröpåsarna... Nåja, jag får väl tåla mig ett par dar då... angel_not.gif hade ju ändå inte tänkt så nånting de närmaste månaderna i alla fall... rolleyes.gif
Betty
yahoo.gif Idag har Frökedja2 varv 2 landat i Norrland, närmare bestämt - hos mig! biggrin.gif
Ojojoj så många fröpåsar det är i kuvertet, det här ska bli jättespännande att gå igenom! happy.gif
Betty
Kajsa, var beredd och kolla lådan i morron! tummenupp.gif Frökuvertet gick med eftermiddagsposten från mig idag. smile.gif
Kajsa i Arvika
tjenixen fick kuvertet idag! ska roa mej med att googla välja och vraka...
hypathia
Hvor er frökuvertet nå? Er det forsatt hos Kajsa i Arvika?

--
Hypathia
Solstorm
Jag väntar på att posten ska komma. Har jag tur så får jag det idag.
Solstorm
Inget frökuvert med posten idag. sad.gif
Kajsa i Arvika
Förlåt -cry-.gif Det är mej det fastnat hos... har åkt väska i två dagar nu, lade det på lådan imorse! hoppas det kommer fram till imorron!
Margith
Välkommen i gänget Kajsa tummenupp.gif !
Ja i gänget av oss som knatar omkring med kuvert i handväskan a0a.gif .
Du lyckades ju hitta igen det efter bara 2 dagar, så du har inte riktigt kvalificerat dig ännu coolgleam.gif
Vi andra brukar behöva åtminstone en vecka, men du är ju ung ännu, om några år är du fullvärdig medlem rotfl.gif
Irene_L
Åhhh så tokigt man kan läsa...jag läste det som att du, Kajsa, har åkt väska i 2 dagar....Jag funderade sååå på vad det innebar!!!
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Rosmarin
CITAT (Irene_L @ 03-12-2009, 13:23) *
Åhhh så tokigt man kan läsa...jag läste det som att du, Kajsa, har åkt väska i 2 dagar....Jag funderade sååå på vad det innebar!!!
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Kajsa i Arvika
JAJAJAJA... blush.gif Ska sanningen fram så känns det faktiskt som att jag HAR åkt runt i en väska i ett par dagar... lite vimmelkantig och desorienterad... angel_not.gif Men nu ligger det på lådan iaf och jag håller tummarna för att det kommer dit det ska imorron...
Solstorm
Kuvertet låg här när jag kom hem igår kväll. Jag har googlat och upptäckt att jag behöver massa mer växter än jag visste om. Nu ligger det klart med nytt namn på, med avsändare och MED frimärken på. Förra gången jag skulle posta brevet så upptäckte jag att de tömmer brevlådan redan kl 13 på söndagar nu istället för kl 18 som tidigare. Kuvertet borde finnas hos Inglan på måndag om inte posten helt slutat tömma brevlådan på söndagar.
inglan
Hej!
Fått ett tjockt trevligt brev idag, men oj så många fröpåsar!!! bravo.gif
Det här blir svårt! När jag nu plockat undan de fröer jag vet jag inte vill ha så har jag fortfarande MASSOR kvar att välja av, kan ju inte ta alla, har ju begränsat antal fröpåsar att lägga i själv.... blush.gif
Så här ska googlas och väljas och vrakas! sleep.gif

Ska skicka vidare så fort jag kan!
Hälsningar Inglan smile.gif
inglan
Hej!
Jag hade kuvertet i min väska bara ett dygn! Glömde det igår fastän jag var inne på posten o skulle köpa julfrimärken, det låg kvar i bilen och inte hade jag en tanke på det heller... blush.gif
Fast nu är det iväg igen, borde vara hos Lovwal imorrn.

lovwal
CITAT (inglan @ 09-12-2009, 22:17) *
Hej!
Jag hade kuvertet i min väska bara ett dygn! Glömde det igår fastän jag var inne på posten o skulle köpa julfrimärken, det låg kvar i bilen och inte hade jag en tanke på det heller... blush.gif
Fast nu är det iväg igen, borde vara hos Lovwal imorrn.

yahoo.gif
lovwal
mycket riktigt, alldeles nyss damp frökuvertet ner i brevinkastet. smile.gif ögonen går i kors av alla sorter och kuvert! och jag som skulle ägna dagen åt studier.. crazy.gif
hypathia
Konvolutten kom til meg i dag, og går videre i posten i morgen.

--
Hypathia
tulle
När Hypathia skrev den 14/12 att hon skulle posta kuvertet dagen efter, d v s den 15/12, hoppades jag verkligen att det skulle hinna komma fram till mig (nr 9 på listan) senast idag. Men det har varit alldeles tyst på listan sen 14/12 och inget kuvert kom idag heller, tyvärr, för imorgon åker jag till Spanien och kommer inte hem förrän 3/1.
Tråkigt för mig och alla dem som är efter mig på listan, vänta er inget frökuvert förrän i januari 2010.
Men God Jul och Gott Nytt år till alla.
hypathia
Oi, det var leit. Konvolutten ble sendt herfra den 15, så da er det posten som er treig. De har vel mye å gjøre før jul, men likevel....

Ha en fin tur til Spania, Tulle, da har du noe å se frem til når du kommer tilbake, og en riktig god jul til alle sammen!

--
Hypathia
Dito Verde
FÖRLÅT TULLE
Kuvertet ligger i min väska. Ska postas idag.
Var i London hela förra veckan, kom hem i fredags och skickar alltså vidare idag.
Jag gör nu istället som så att jag skickar till nr 10 på listan som heter Limsa. Så får Tulle det när hon kommer hem. Hoppas det är ok för er andra.
/p

Margith
CITAT (Dito Verde @ 22-12-2009, 16:14) *
FÖRLÅT TULLE
Kuvertet ligger i min väska. Ska postas idag.
Var i London hela förra veckan, kom hem i fredags och skickar alltså vidare idag.
Jag gör nu istället som så att jag skickar till nr 10 på listan som heter Limsa. Så får Tulle det när hon kommer hem. Hoppas det är ok för er andra.
/p

Bra tänkt Dito Verde 000.gif

Och välkommen som medlem i "gänget som knatar runt med kuvert i handväskan" laugh.gif

Jag passar också på att önska er alla en riktigt God Jul smiley_small_hug.gif
limsa
Åhhh, tänk om kuvertet hinner komma imorgon! Vilken julklapp isf! bravo.gif
Kommer det imorgon kollar jag igenom det under helgen och postar så näste man får kuvertet i mellandagarna innan nyår rolleyes.gif

GOD JUL!!!
Dito Verde
CITAT (limsa @ 22-12-2009, 21:58) *
Åhhh, tänk om kuvertet hinner komma imorgon! Vilken julklapp isf! bravo.gif
Kommer det imorgon kollar jag igenom det under helgen och postar så näste man får kuvertet i mellandagarna innan nyår rolleyes.gif

GOD JUL!!!

Hann det komma?
limsa
Hej hej!

Kuvertet kom igår, som en försenad julklapp istället:-)
Ligger just nu, med undantag för det jag skriver nu, i sängen med feber och känner mig trött och allmänt nere... thumbdown.gif
Får se hur jag mår i em, om jag kan ta mig igenom fröerna då, men dessvärre kommer jag inte iväg till posten som jag mår just nu crying.gif, så jag vet inte om nästa hinner få innan nyår iaf...
Är det utdelning av post på torsdag, på själva nyårsaftonsdagen?

God fortsättning till er alla smiley_small_hug.gif
Lena
Peztis
Hej Lena,

Hoppar in lite i er kedja...
Trist att ligga med feber i dessa tider! OK, det är alltid tråkigt att vara sjuk men just nu är det himla trist! Hade så förra året...

Jag tror att du ska ta och kolla på fröerna i lugn och ro under nyårshelgen om du inte kan få iväg dem idag för det är ingen postutdelning på torsdag då det räknas som lördag. Och då kommer fröerna att bli liggandes i alla fall till utdelning på måndag. Så satsa på att bli frisk så att du kan lägga dem på lådan på lördag eller söndag istället.

Krya på dig!
hippo
CITAT (limsa @ 29-12-2009, 10:01) *
Hej hej!

Kuvertet kom igår, som en försenad julklapp istället:-)
Ligger just nu, med undantag för det jag skriver nu, i sängen med feber och känner mig trött och allmänt nere... thumbdown.gif
Får se hur jag mår i em, om jag kan ta mig igenom fröerna då, men dessvärre kommer jag inte iväg till posten som jag mår just nu crying.gif, så jag vet inte om nästa hinner få innan nyår iaf...
Är det utdelning av post på torsdag, på själva nyårsaftonsdagen?

God fortsättning till er alla smiley_small_hug.gif
Lena

Såg att det var min tur att få kuvertet och du behöver absolut inte stressa med att skicka vidare.... Ta den tid du behöver och hoppas du blir bättre snart. Har också varit krassslig över julen och är forfarande inte bra. Visst är det typiskt att bli sjuk nu när man äntligen skulle vara ledig några dagar....
God fortsättning alla biggrin.gif
limsa
Hej mina vänner!

Tack för krya på hälsningar och god fortsättning!!
NU som först är jag på benen och har orkat titta igenom frökuvertet so innehöll en hel del MUMS tummenupp.gif

Hippo, enligt listan ska jag skicka till Tulle som blev överhoppad eftersom hon varit bortrest, hon kommer hem idag, den 3:e. Sedan skickar Tulle vidare till dig flirting.gif

Jag byter till ett nytt kuvert med färre tejplager giggle.gif och skickar idag. Ska inte glömma att lägga i adresslistan som jag gjorde sist whist.gif

Ha det så gott allesammans!
/Lena
tulle
Ja, nu är jag hemma igen och ser med glädje och förväntning fram emot att kuvertet än tligen når mig.
God fortsättning till er alla.
tulle
Idag landade kuvertet hos mig, men många roliga frö i. Enligt mitt tycke absolut bästa sorteringen av de frökedjor jag varit med i, både ifjor och i år.
Nu skall här väljas.
tulle
Nr 11 på listan, gör dig beredd - kuvertet är nu postat och på väg till dig.
hippo
Kuvertet anlände i fredags med en massa kul fröer, som jag inte hade en aning om att jag ville ha whistling.gif . Är snart klar med mina val, inte lätt vill jag lova.... sweatingbullets.gif giggle.gif .Jag skickar vidare till dig Margith imorgon måndag, så har du det förhoppningsvis på tisdag.
Margith
Jag har varit bortrest ett par dagar (även jag måste jobba ibland) men nu när jag kom hem låg kuvertet på köksbordet. Det var nästan lika mycket fröer i det här kuvertet som i kuverten från de andra frökedjorna.

Och naturligtvis fanns det en hel del måste-bara-ha-fröer även i det här kuvertet. Jag kommer att drunkna i fröer i vår!

smiley_small_hug.gif till er alla som har varit med i kedjan.

Vill ni vara med på ett varv 3 måste ni meddela mig, helst ett PM.

Totalt blir det över 100 fröpåsar, så räkna med att portot blir ganska högt i varv 3.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon