Full version: Mosshjärta
diva&hero
Jag har gjort ett mosshjärta till mig själv den här gången. smile.gif
Tagit kort så ni får se hur jag gjort.
[attachment=44481:mosshj_rta1.jpg]
[attachment=44480:mosshj_rta2.jpg]
[attachment=44479:mosshj_rta3_.jpg]
[attachment=44478:mosshj_rta4.jpg]
[attachment=44477:mosshj_rta5.jpg]
[attachment=44475:mosshj_rta7.jpg]
[attachment=44476:mosshj_rta6.jpg]
skogstroll
vad duktig du är! jag var så slö så jag köpte ett i år att sätta på dörren. Inte för att jag har brist på mossa men.. whistling.gif
Myosotis
Jättefint!! bravo.gif Vad är det för stomme, har du gjort den själv? Och sen har du lindat ståltråd runt mossan förstår jag, syns den inte? Funderar på att sno idén, det var verkligen snyggt. Jag har en massa berberisbär kvar, det skulle nog bli bra.
diva&hero
CITAT (Myosotis @ 18-11-2009, 12:36) *
Jättefint!! bravo.gif Vad är det för stomme, har du gjort den själv? Och sen har du lindat ståltråd runt mossan förstår jag, syns den inte? Funderar på att sno idén, det var verkligen snyggt. Jag har en massa berberisbär kvar, det skulle nog bli bra.

Jag har svart ståltråd, det gör inte nåt om den syns lite tycker jag. Grön tråd använder jag nästan aldrig. Har gjort stommen i tjockare ståltråd, men tänk på att det måste vara rätt tjockt för att hålla formen på kransen. Det blir tyngre än vad man tror.
Bild 3, tråden som syns är tunn guldtråd som jag lindat runt för att få lite skimmer på kransen.
Lycka till!
johannaelisabeth
Åh så tjusigt!!! bravo.gif Jag ska också binda fina kransar och andra små prydnader när jag är hemma igen framemot jul, fick så mycket inspiration nu!
Blomstertanten
Vilket fint hjärta du gjort ! tummenupp.gif bravo.gif
Själv har jag bara gjort helt fyllda mosshjärtan.

[attachment=44500:mosshj_rtan_032.jpg]
[attachment=44501:mosshj_rtan_036.jpg]
blomkronan
Jätte fina hjärtan... båda två.

NU vet jag vad JAG ska göra biggrin.gif.... ett mosshjärta naughty.gif
den idéen måste man bara sno... 000.gif

Fny
ooo vad fina hjärtan ni gör!!! vill också!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon