Full version: Stockholm - Tyresö
netaave
Ska åka till Tyresö i morgon, lovar att jag hade verkligen ingen aning om var det låg, en vit fläck på kartan för mig. Därför ska vi ta god tid på oss dit och räknar med att äta lunch på vägen. Tänkte också att man kanske kunde besöka nån kul butik på hemvägen sen så är öppen för förslag. Kanske nån typ Brisak i Värmdö eller Villa & trädgård i Rosersberg, finns det nåt sånt i närheten?
Vi kör med bil o släp så det måste vara parkeringsvänligt.
rom
här i tyresö finns tyresö handelsträdgård som ligger vid tyresö slott. där ligger även handelskammaren som har smidesgrejor och småpynt och massor av ljus. nåt som brisak finns ej i tyresö, då får du åka till gustavsberg. det är lilla ullared smile.gif matställen finns i tyresö men ingen är med i michelinguiden direkt. något särskilt du vill äta?
netaave
CITAT (rom @ 18-11-2009, 19:34) *
här i tyresö finns tyresö handelsträdgård som ligger vid tyresö slott. där ligger även handelskammaren som har smidesgrejor och småpynt och massor av ljus. nåt som brisak finns ej i tyresö, då får du åka till gustavsberg. det är lilla ullared smile.gif matställen finns i tyresö men ingen är med i michelinguiden direkt. något särskilt du vill äta?

Michelinguidens ställen kommer nog inte så bra överens med min plånbok wink.gif bara jag slipper MacDonken så är jag glad. smile.gif
Handleskammaren lät ju intressant, finns det någon hemsida?
Chamomille
http://www.hantverkskammaren.se/ Nu ser det ju dessvärre ut som att de bara har öppet på helger (fre-sön), så du får stanna kvar en dag i Tyresö biggrin.gif . Dessutom är det marknad i helgen, så du får nog sova kvar då... Men har du tid kan du ju besöka handelsträdgården som ligger vägg i vägg.
Matställe ja... Finns en Thailändsk om man tycker om det. De har buffe till lunch på vardagar. Men inga speciella restauranger som sagt. Tycker jag iaf.
netaave
CITAT (Chamomille @ 19-11-2009, 07:33) *
http://www.hantverkskammaren.se/ Nu ser det ju dessvärre ut som att de bara har öppet på helger (fre-sön), så du får stanna kvar en dag i Tyresö biggrin.gif . Dessutom är det marknad i helgen, så du får nog sova kvar då... Men har du tid kan du ju besöka handelsträdgården som ligger vägg i vägg.
Matställe ja... Finns en Thailändsk om man tycker om det. De har buffe till lunch på vardagar. Men inga speciella restauranger som sagt. Tycker jag iaf.

Ja iofs ska jag ju dit och hämta en säng, men det blir nog lite ruggigt o sova i kärran wink.gif tak över huvudet skulle jag iofs få men värre med värmen som sagt.
Vi får väl spana lite efter vägen om vi ser nåt lämpligt att äta vid.
netaave
Uj vilken pärs, där vi var, ett villaområde med trånga gator utan trottoar, trodde vi aldrig skulle komma ut därifrån wink.gif Men han som bodde där var väldigt trevlig iaf.
Blev McDonken vid skogskyrkogården där vid Enskede. Sen stannade vi vid Plantagen i Märsta och Ö & B härhemma.
Chamomille
Mmm... Trevlig resa.. wacko.gif
netaave
CITAT (Chamomille @ 19-11-2009, 23:40) *
Mmm... Trevlig resa.. wacko.gif

Jodå alltid kul att komma ut och se nåt annat, men vänjer mig aldrig vid dessa köer, fattar inte vad allt folk kommer ifrån wink.gif
Det är så skönt att komma hem till lugna Björklinge sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon