Christa
19-11-2009, 08:05
Hittade en annons om att jobba hemifrån och blev lite nyfiken. Jag kom till en webbplats med en massa blarr men inte en rad om vad det handlar om.
http://www.arbetahemifran.se/mall/page2_se.aspDet står att man kan ringa dem men det finns inget telefonnummer.
Är det något som vet vad detta är för något?
Eva i Höga
19-11-2009, 09:29
Ja, det här tror jag inte ett dugg på när man inte kan kontakta dem själv och inte kan se alls vad det handlar om. Man ska säkert sälja spel eller nåt annat skumt och skaffa sig ett nätverk. Men berätta gärna för oss vad det är om du fyller i formuläret och blir kontaktad. Var beredd på att de tjatar huvudet av dig! Så tror jag, nån annan vet kanske bättre.
Man skall göra reklam för, och ev sälja produkter till andra personer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_marketing
Man ska utnyttja sitt privata kontaktnät, dvs kränga grejer till vänner. Det är upp dig hur du vill använda dina vänner, om det är en bra produkt du säljer eller dina vänner kommer kanske känna sig lurade.
Aqvakul
19-11-2009, 11:13
ett säljjobb, där man dessutom ska utnyttja sina vänner - absolut inget för mig....
Ser ut som ett mlm företag. Väldigt få tjänar pengar på det öht.
MLMNu är ju det en wikilänk, men förklaratr bra vad detta är för något.
Christa
19-11-2009, 11:33
Det som är irriterande är att de inte berättar vad det är som skall säljas. Massor av text som egentligen inte säger något. Man undrar vem de tror att de skall attrahera. För egen del så skummade jag bara för att se vad det egentligen handlade om och det står ingenstans.
Det fick åtminstone mig att tappa intresset och det var nog inte deras syfte.
Eva i Höga
19-11-2009, 14:18
CITAT (Christa @ 19-11-2009, 11:33)

Det fick åtminstone mig att tappa intresset och det var nog inte deras syfte.
Nej, det är ju inte deras syfte utan det är att få med sig så många personer som möjligt som kan kränga ut något till sina vänner och sedan är det de som sitter i toppen av pyramiden som tjänar pengarna.
Men är det någon som går på den här texten så .... ja, då får de väl göra det. Tur att du inte gjorde det, tycker jag.
Christa
19-11-2009, 18:04
Natures only eller vad det hette säljs i pyramidorganisationer men det gör väl inte Tupperware? Räknas båda som NetWork Marketing?
På den sidan jag läste står det ingenting om att det gäller försäljning. Jag undrar om den firman har en egen pryl eller om de förmedlar till olika nätverk.
Eva i Höga
19-11-2009, 18:47
För att få reda på något får du nog fylla i formuläret så de kontaktar dig - med risk att du inte blir av med dem.
Oriflame påstås vara ett mlm företag, men jag stöter sällan på oriflameförsäljare som försöker att få mig att sälja också, de är oftast mer inriktade på att sälja varorna. Kanske samma med Natures Only?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.